Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum

gamesbond

Members
  • Content count

    59
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About gamesbond

  • Rank
    Hoofdbrandwacht
  • Birthday 10/24/95

Profile Information

  • Location
    België
  1. Stop Politie

    volgens mij is dat gescript, en gebruiken ze 2 models. eentje waarbij geen tekst getoond wordt, en eentje waar wel tekst getoond wordt.
  2. Text bij alamerenmenu

    ze komen uit EM4 Gold, engelse versie dit is van LA: Spoiler! : CHP PatrolcarA CHP [...] suspects. CHP Patrolcar Flatbed Truck The flatbed [...] civilians. Flatbed Truck zo te zien mag de laatste "ID_ABBR_xxxx" weggelaten worden, want hier staat hij niet bij
  3. GetStretcher script probleem met NL mod 2.0

    in de LA mod zijn ook o.a. het move script aangepast, het originele move script werkt niet met een LA script. voor dat rood kruis als icoon: het icoon voor het script ontbreekt in de map icons
  4. Text bij alamerenmenu

    ik heb em4 gold (van 16tons entertainment), daar heb je duits en naar keuze (bij installatie) engels of frans. maar je hebt wel gelijk, "en" zullen sommigen moeten vervangen
  5. probleem met brug

    om te laten spawnen op een path: een spawn point plaatsen. de optie "spawn on path" aanvinken
  6. Hoe geef je wagens een vaste standplaats?

    als het voor privegebruik is, kan je afkijken bij hoppah. firestationstart.script en firestation.script geloof ik. een minimale kennis van scripts is wel nodig, want je zult sommige dingen moeten wijzigen.
  7. probleem met brug

    zorg dat je paths in genoeg stukken verdeeld zijn, zodat het path altijd bovende grond ligt. de lijn van het path moet zichtbaar zijn. zijn de eigenschappen van het prototype wel goed? je VO's moeten iets minder breed dan de stopstreep zijn, en pakweg 2 keer zo lang. deze worden op en gedeeltelijk voor de stopstreep geplaatst. (bekijk eventueel de standaardmap eens). ook de benamingen van VO's en trafficlights moeten goed zitten: traffic_1_2_3: verkeerslicht hoort bij set1, is het 2e licht van die set, moet 3 sec. groen zijn traffic_1_2: de naam van bijhorend VO verzeker je ervan dat niets in de weg staat, zijn de instellingen van de stopplaats wel goed? en tip: selecteer subdivide smooth, optimize voor betere paths en bochten de volgende dingen moet je eens bekijken: snelheid persoon, snelheid v/h path, eventuele snelheid door scripts of dergelijke? units volgen geen paths, maar streets. deze kan je ook wijzigen met de editor. units bepalen zelf welke streets ze volgen om hun bestemming te bereiken. een nieuwe street moet altijd op het stratennetwerk aangesloten woorden, dit doe je door de middelste (witte) lijn met een andere middelste lijn te laten kruisen ik hoop dat je hiermee verder komt mvg, gamesbond
  8. LA-Mod geen missies

    zoek, zoek of zoek en vind
  9. Text bij alamerenmenu

    bij het aanpassen van een naam moet je gewoon de naam die tussen aanhalingstekens staat aanpassen, bv.: RA Rescue Ambulance The rescue [...] person. RA Rescue Ambulance RA hier zijn de blauwe woorden de ID's, deze geven aan over welke wagen het gaat. De groene woorden worden in het spel weergegeven. ID_NAME_**** ==> de naam v/h voertuig ID_PURPOSE_**** ==> het gebruik, uitleg over het voertuig ID_TOOLTIP_**** ==> nogmaals de naam van het voertuig de bovenstaande 3 zijn noodzakelijk per voertuig. ID_ABBR_**** weet ik niet waarvoor het dient, maar is ook de naam van het voertuig deze regels vind je zoals eerder vermeld in Emergency4/Data/lang/en/infotexts.xml of Emergency4/Mods/"modnaam hier"/lang/en/infotexts.xml als je 911:First responders hebt, moet je emergency4 door 911:first responders vervangen. edit: bij het toevoegen van een voertuig deze 4 regels toevoegen aan het infotexts.xml bestand
  10. LA-Mod geen missies

    dit is een bug dacht ik ik vermoed dat je het over LA 2.0 hebt. in dat geval moet je patch 1 installeren.
  11. Drug deal missie 3

    die die onderaan de rotonde staat, je ziet ze in het filmmpje uitstappen
  12. bij vista moet je als administrator uitvoeren. als je dit niet doet, maakt je pc geen .e4p bestanden aan. (ik spreek uit ervaring :s ) Als je als admin uitvoert, zal alles plots terug normaal zijn (alle wijzigingen van wanneer je niet als admin opgestart had, gaan verloren als je niet als admin opstart, kan je ook geen prototypes maken, want hij zal het model niet tonen (missing model) ondanks dat je alles goed aanduidt.
  13. mijn manier: eerst Tec heli naar de stroomvoorziening laten vliegen. Ingenieur eruit en stroom laten uitzetten. ondertussen laat je een pontoon bridge leggen om naar dat afgescheurd eilandje (in het verlengde van de weg waar je wagens vandaan komen) te kunnen. daar kun je dan boten te water laten.(let op voor drijvende takken e.d. in het water ondertussen staat de stroom af, laat je je heli landen, en de ingenieur weer instappen. Deze moet nu iedereen van de daken halen. zoals CrazyM al zei, zal je een aantal mensen moeten opduiken. je bootjes laat je, als ze vol zijn, terug aanmeren. zorg dat hier al enkele artsen aanwezig zijn. je kan ook een ingenieur voorzien om eventuele schade te repareren. je TEC heli laat je landen op de weg vanwaar al je wagens komen. ook hier voorzie je een arts, voor als er een gewonde aan boord is Je ambulance's stel je ook op deze weg op. (je kan je dokters op de scène laten, en de brancardiers de gewonde laten afvoeren. zorg er in ieder geval voor dat de weg nog steeds voldoende vrij blijft om nieuwe ambulance's door te laten, en andere te laten vertrekken. mvg,
  14. In de editor druk je op F5 , klik op NEW . klik nu 4 keer in de map om het VO te tekenen (4 keer is voor een rechthoek, wat in dit geval gebruikt wordt) in het naamvak zal waarschijnlijk unnamed staan (met een getal erachter). verander dit naar de naam die in de readme is opgegeven. normaal heb je nu het VO gemaakt. Aanpassen: F5 , zoek naar de naam van het VO, selecteer het, in het nieuw verschenen venstertje kies je tussen ADD, INSERT, MOVE, DELETE ik denk ddat de namen geen uitleg vereisen. VO's moet je niet apart opslaan, ze worden tesamen met de map opgeslagen. Spoiler! : sorry voor de late reactie!
  15. in de reply boven je bericht staat een link: http://www.emergency4.nl/scripts-f40/treinscript-t2982.html dat is het topic voor het treinscript. Om het allemaal wat ordelijk en on-topic te houden. om te antwoorden op je vraag:ik gebruik nu het slagboom script (getriggerd) maar heb nog wat problemen(nogmaals: zie het topic in de link)
×