Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
alex97

[Tutorial] Alarmscript! (TESTFASE)

Recommended Posts

Een goedemorgen!

Ik ben de afgelopen twee dagen bezig geweest aan een tutorial n.a.v. een vraag van TAS7323. Ik heb een aantal andere mensen gevraagt en de vraag naar een tutorial bleek er te zijn. Ik ben niet al te goed in uitleggen, dus misschien zijn sommige dingetjes wat onduidelijk :P Meld het dan wel zodat ik heb kan verbeteren!

Benodigheden :

- Alarmeerscript :

http://www.emergency-forum.de/index.php ... dataID=276 (voor één persoon, bijvoorbeeld alleen de OVD)

http://www.emergency-forum.de/index.php ... &dataID=87 (voor twee personen, bijvoorbeeld voor de TS)

- ParkAtBase script :

Kan de downloadlink niet vinden.. stuur een PM met je mail en ik stuur hem ASAP! (Als iemand de link heeft, graag! ;))

- Geduld en tijd!

Tutorial : http://www.2shared.com/file/Tipz_83p/alarmscript.html (NOTE: Word 2007!)

Omdat ik het WORD-bestand om een of ander reden niet kan wijzigen, hoort dit stukje uitleg nog bij de tutorial :

Log
Als het goed is kan je met de tutorial nog niet de command toevoegen aan de meldkamer. Ga opzoek naar dit stuk :

// Alarmscript

object Alarm_TS731 : CommandScript // Selbstverständlich kann der Script-Name geändert werden ;-)

{

Alarm_TS731() // Muss identisch mit dem Namen oben sein

{

SetCursor(CommandIcon);

SetIcon(CommandIcon);

SetValidTargets(ACTOR_FLOOR);

}

Op de plek van de rode stukken moet je de naam van de alarmscript plaatsen, die naam hebben we aan het begin gemaakt. (Toen zei ik ook, onthoud de naam) Als het goed is werkt de command nu wel!

Als extratje, kan je deze site gebruiken : http://www.gsm-antennes.nl/P2000/

Hier staan enkele alarmgeluiden van regio/korpsen, bijvoorbeeld :

Attentie voor de autospuit en autoladder van post noord, takelen patient prio 1, herhaling ; autospuit en autoladder post noord, takelen patient prio 1.

Of op z'n Rotterdams : Charlie Echo 541, Hotel Alfa en Papa Bravo 541 en Oskar Delta 504, prio 1 oms

Om de bestand op je computer te krijgen, rechtermuisklik op de alarmering :

Spoiler! :
naamloosah.png

Spoiler! :
Mocht je die optie niet hebben, stuur een PM met je email en de alarmeringen (met capcode,regio,naam van melding,etc.) die je wilt en ik stuur je ze binnenkort!)

Reacties, tips, opmerkingen, etc. welkom! Let wel op dat de tutorial nog niet is getest! Misschien dat er een enkel fout inzit.

Vergeet trouwens niet een backup te maken van het mapje ´Maps´

Ik merk dat er wat kleine foutjes inzitten, maar ik kan opeens niet meer wijzigen! Ik zal even uitzoeken en verbeteren.

---- Posts zijn samengevoegd op Vr Jul 16, 2010 14:43 ----

Vergeet trouwens niet een backup te maken van het mapje ´Maps´

*Taalfoutjes (niet zo veel hoor...)

*Valt me op dat het enorm uitgebreid is... 1 a4 voor hoe je de map moet laden? en dan op het scripting gedeelte iets minder (precies goed daar eigenlijk)

Klopt heb ik express gedaan. Je weet hoe moeilijk sommige het vinden ;)

---- Posts zijn samengevoegd op Vr Jul 16, 2010 15:47 ----

Is trouwens niet zoveel scripting aan he..

Zou iemand het bestand willen opslaan in een doc bestand en uploaden,zodat ik het ook kan bekijken :oops:

Ik heb namelijk alleen een oude editie van word.

Bij mij werkt de script niet helemaal goed. Als ik een voertuig alarmeer dan rent het personeel naar het voertuig toe maar ze stappen niet in. Als ik op het personeel klik dan krijg ik ze het voetuig ook niet in. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het ligt niet aan het personeel maar aan het voertuig.

Voertuig opzoeken -> Edit -> Edit traits -> passengers -> aantal dat erin moet

Oke bedankt voor de tip. Ik ga het proberen.

---- Posts zijn samengevoegd op Za Jul 17, 2010 18:47 ----

Oke bedankt voor de tip. Ik ga het proberen.

Het werkt! Dus bedankt :D

Als ik een wagen weer naar de kazerne heb gestuurd en ik alarmeer hem daarna weer dan rijdt hij heel langzaam. Weet iemand hoe je de wagen weer dezelfde snelheid kan geven als die aan het begin heeft?

Guest Kevin Zuijdendorp

TOP ga hem binnenkort uitproberen als ik me laptop weer heb!

Wel, 112bolsward heeft er toen eentje voor mij gemaakt, ik weet niet of die hetzelfde is als deze maar die werkt in ieder geval wel! Misschien even bij hem aankloppen? En als het van hem mag heb ik die tut nog wel ergens liggen op m`n hardeschijf die ik dan met jullie kan delen! ;)

-EDIT-

Wacht, ik heb er zelf trouwens ook één gemaakt voor een alarmscript + parkscript... Ik kan die wel ff uploaden als je wilt?

Edited by em4player

Dank je! Maar ik denk dat ik de mijne wel vanavond upload, die is net wat meer uitgebreider voor de uber noobs in scripten denk ik. ;)

Zal het is gaan uitproberen!

Werkt het ook bij politie en ambulance het zelfde?

Zal het is gaan uitproberen!

Werkt het ook bij politie en ambulance het zelfde?

Ja hoor! Al moet je dan voor een ambulance wel een apart GoKrankenHaus script hebben, maar dat is weer een ander verhaal. ;)

Edited by em4player