Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
Fire_Action

Florian Hamburg Mod V1.0 & V1.2

Recommended Posts

De Hamburg mod is bijna hetzelfde als de Winterberg mod. Je roept de wagens op d.m.v. de cijfers onderin. Ik ben er alleen nog niet achter wat het allemaal betekend. Verder en compleet ander freeplay map. Zelf vind ik hem geweldig!

Te download via:

http://www.emergency-downloads.net/em4kompmod.html

BommelDing:Geen directe links, graag linken naar de downloadpagina

ik zal een keer kijken maar nu niet want zit nu op me psp. Maar ik snap al niks van de wb mod dus dit word waarschijnlijk niks voor mij.

Hier is al een update van uit.

De manier van alarmeren is onderverdeeld in 2 soorten.

1: voertuigen individueel alarmeren

2: voertuigen alarmeren conform een inzetsvoorstel.

Bijv. in deze mod worden afhankelijk van de locatie bij een OMS een politie-eenheid, 1 TS en 1 OVD-voertuig gealarmeerd. (Is er een OMS op de luchthaven worden automatisch meerdere TS'en gealarmeerd)

Daarnaast heb je inzetsvoorstellen als: kleine brand, grote brand, tentamen suicide in het water (dan rukt een duikeenheid mee uit) en de tentamen suicide als zijnde een springer, dan wordt de AL/HW meegealarmeerd.

Kortom, prachtige mod, ondanks de toch wat langere laadtijden.

ik heb hem al een keer geinstalleerd maar tijdens het installeren ging er iets mis

bij de modinstaller staat de naam er ook niet

nu moet ik wachten op de volgende hamburg mod

De Hamburg mod versie 1.2 is er al. Misschien dat het hiermee wel lukt?

[eurl=http://www.emergency-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=2404091cd0470]Klik hier[/eurl]

hij zit er nu in maar nu?

als ik hem laad kan ik wachten tot ik een ons weeg want EM reageert dan niet meer

met taakbeheer stoppen

hoelang moeten jullie altijd wachten?

Guest << HdK >>
waar zien jullie eigenlijk een vliegveld?

is dat op deluxe?

Dat zou best eens kunnen ja.

inmiddels is 1.2.2 versie uit van deze mod en de 2.0 zit eraan te komen met leuke, nieuwe dingen erin.

- Het vliegveld is linksonder op de kaart, het is geen uitgebreid vliegveld, dus stel je er niks bij voor. Je ziet een kantoorgebouw, een loods en 2 of 3 vliegtuigen. Meer niet helaas. En een klein stukje van de start/landingsbaan. Volgens mij zowel in gewoon als in deluxe te zien in de mod.

- de laadtijd van deze mod kan lang zijn. Dit komt door de vele scripts etc. etc. Kortom: door de grootte van de mod

korte verklaring:

de voertuigen worden in de florian hamburg mod gealarmeerd met zogenoemde alarmeringsscripts. Dit zijn scripts waarbij je met 1 knop in eens meerdere eenheden alarmeert. Dit is per geval verschillend.

De verschillende alarmeringsmenu's zijn op te roepen met de toetsen 1 t/m 5 linksonder in beeld of 1 t/m 5 op je toetsenbord.

verklaring menu's:

1 = alarmeren met alarmeringsscripts

2 = losse alarmering voertuigen brandweer

3 = losse alarmering voertuigen 'reddingsdienst' (ambulances, spoeddokter, 'duitse lifeliner' en reddingsvoertuigen voor grote aantallen gewonden)

4 = losse alarmering politie

5 = losse alarmering overige voertuigen (sleepdienst, technische hulpdiensten, waterstoringsdienst, elektrischestoringsdienst etc.)

De verscheidene knoppen in de menu's 2 t/m 5 wijzen zich vanzelf uit meestal met de plaatjes. Menu 1 kunnen we kort toelichten:

Notf = noodgeval, gewonde persoon, alleen ambulance nodig

NotfNa = noodgeval, gewonde persoon, ambulance én noodarts/spoeddokter nodig

TVNot = noodgeval, gewonde persoon achter gesloten deur. (klein HV + ambu + Noodarts)

FeuK = brand (feu = feuer) klein (alleen 1 TS wordt gealarmeerd)

Feu = normale brand (standaard 'löschzug" wordt gealarmeerd) --> 1 of 2 ts, 1 ovd, 1 ladder)

FeuY = normale brand, mensenleven in gevaar. (zoals bij feu maar dan + ambu en eventueel noodarts)

Feu2 = grote brand (spreekt voor zich)

Pdrzs = person droht zu springen, persoon wil van gebouw springen

thway = persoon te water

ThTier (weet precieze afkorting even niet, zit iig Tier in :P ) = dier in nood (komt weinig voor, weet dus oo kniet waar het vopor gebruikt wordt, probeer het maar eens uit als er een melding van een dier komt dus:P)

Flug3zg = vliegtuigongeval = all hell breaks lose. Van overal komt vanalles aangesneld en voor je het weet staat half duitsland aan brandweer en ambu's voor je neus.

ik ben vast nog wat vergeten, maar dat vul ik wel aan.

verdere vragen, dan hoor ik het graag.

ik ben aan het denken om een tutorial video te maken.

http://www.emergency-forum.de/index.php ... boardID=88 (downloads van de mod zijn hier te vinden, als ook een hulp forum en een forum waar je je 'kritiek en lof' op de mod kunt uiten.

Flug3zg = vliegtuigongeval = all hell breaks lose. Van overal komt vanalles aangesneld en voor je het weet staat half duitsland aan brandweer en ambu's voor je neus.

Die heb ik en dan is er niks aan de hand. ??!!! Waar zijn dan de slachtoffers?? En de rook in de cabine???

Ik sleep gelijk dat vliegtuig weg.

meestal gaat het idd om een kleine rookontwikkeling in het vliegtuig op het vliegveld, dan is er inderdaad weinig maar voor de realiteitszin zou je flug3zg kunnen alarmeren. Gewoon vliegtuig afslepen inderdaad. Het komt echter wel eens voor dat er ergens in de stad een vliegtuig neerstort (of dit al kan of dat het pas in 2.0 komt weet ik even niet). Dan moet je echter wel de flug3zg alarmeren.

vooralsnog dus een nog weinig gebruikte inzet.

aanvulling verklaringen:

FeuBMA = brand, automatische brandmeldinstallatie. Als een er een automatische brandmelding van een brandmeldinstallatie binnenkomt. Meestal weinig aan de hand, gewoon BMA (brandmeldeanlage = brandmeldinstallatie) 'zurücksetzen' en alles opgelost

nogmaals het lijkt soms overbodig wat er gebeurt, maar het is wel heel realistisch, dat komt in het echt namelijk ook voor. Je kunt altijd nog voertuigen die onderweg zijn en je niet nodig hebt terugsturen naar de kazerne.

FeuBMA = brand, automatische brandmeldinstallatie. Als een er een automatische brandmelding van een brandmeldinstallatie binnenkomt. Meestal weinig aan de hand, gewoon BMA (brandmeldeanlage = brandmeldinstallatie) 'zurücksetzen' en alles opgelost

Meestal moet je eerst de mensen die in het pand zijn naar buiten brengen. Dan kan je pas de brandmelder resetten.

hoeft niet per se!! zorg wel dat alle rook uit het gebouw is (met een brandweerman van de ladder wagen een ventilator aan de deur zetten en zorg dat alle gewonde personen uit het huis zijn. Gewone personen kunnen meestal erin blijven als je de installatie terugzet. Kan dit niet dan is er meestal toch wat aan de hand wat je overziet. Het hoeft ook niet zo te zijn dat een BMA alarm geeft en er brand in het pand zelf is. er kan een ook container, garage of struikje naast het pand in brand staan waardoor de bma afgaat

Meestal moet je eerst de mensen die in het pand zijn naar buiten brengen. Dan kan je pas de brandmelder resetten.

Lees het bericht goed remco...

PS: welkom op het forum, ik zie dat je sinds 19 jun erop zit.

ok, dank je, we zeiden inderdaad hetzelfde :lol:

Maakt niet uit,, gebeurt vaker...

ONTOPIC!

Spelen jullie deze mod onder vista ?? Ik heb vista en kan geen enkele mod spelen in freeplay , telkens een leeg veld en rechts boven missing :help:

is een super mod :) alleen heel soms valt die uit:( miss wel leuk idee een speciale map voor repo's uit de Hamburg mod :P