Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
Guest brandweetje445

Auteursrechten

Recommended Posts

Guest brandweetje445

Hoi,

Ik heb even de regels doorgelezen.

En iets valt mij op:

Schend geen auteursrechten, ere wie eer toekomt en vraag op voorhand of je een tekst/plaatje/model/skin/enzovoort mag overnemen. Gewoon de maker /een link naar de website waar je het hebt gevonden is in de meeste gevallen aan te raden er onder te plaatsen.

Ook staat er een stukje verder dat je ze MOET vermelden.

Dit vind ik dan weer onzin.

Zolang je niks released of niet zegt dat het van jezelf is, is er geen sprake van schending.

En om onder elke screenshot de maker te posten zie je ook helemaal nergens behalve hier...

Zodra er een release komt zal er in de readme en/of in de post van de release de makers wel moeten staan maar onder elke screenshot?

Dan kan je er net zo goed bij gaan zetten:

Gemaakt met: Zmodeler 2, Emergency 4 editor.

Afbeelding uit: Emergency 4 met de ... Mod.

Waarom moet het hier dus anders zijn?

Omdat ook de auteurs bepaalde regels stellen.

Er zijn diverse auteurs die dit als regel stellen. Dat is dus ook de rede dat dit een regel is.

En deze regel word ook niet afgeschaft, het is een klein werkje, en daarnaast is er voor dit verhaal al een eerder bijna een complete Nederlandse Boycot geweest. Dat willen wij (als team) voorkomen.

Dus niet moeilijk doen, gewoon auteurs erbij zetten. :wink:

Heb je ooit op de duitse forums gekeken? Daar zijn ze nog strengen, daar willen ze ook de auteurs van de wielen.

Ook staat er in de meeste read-me's dat er onder elke screenshot de naam van de originele auteur http://moet staan.

Guest brandweetje445

Er zijn diverse auteurs die dit als regel stellen. Dat is dus ook de rede dat dit een regel is.

En deze regel word ook niet afgeschaft, het is een klein werkje, en daarnaast is er voor dit verhaal al een eerder bijna een complete Nederlandse Boycot geweest. Dat willen wij (als team) voorkomen.

Dan kan het bij desbetreffende auteurs er toch bijgezet worden.

Het is dan jullie plicht niet om te checken of dit nodig is bij die auteurs.

Een klein werkje... Als je 20 screenshots hebt dan is het geen klein werkje meer.

Ik probeer ook geen opstand of iets dergelijks te starten. :PDT_037:

Dan kan het bij desbetreffende auteurs er toch bijgezet worden.

Het is dan jullie plicht niet om te checken of dit nodig is bij die auteurs.

Een klein werkje... Als je 20 screenshots hebt dan is het geen klein werkje meer.

Ik probeer ook geen opstand of iets dergelijks te starten. :PDT_037:

Het is idd een klein werkje. De meeste mensen, die al langere tijd, in de modding community zitten, die kennen de meeste auteurs wel van de modellen. Maar je ziet de auteur/maker ook toch staan als je een model download?

Guest brandweetje445

Ja, maar mijn punt is: Het is toch niet nodig?

Er is geen schending van auteursrechten zolang je niet zegt dat het van jezelf is.

Uiteraard als je iets released moeten de auteurs erbij staan en heb je toestemming nodig.

Er is geen schending van auteursrechten zolang je niet zegt dat het van jezelf is.

Uiteraard als je iets released moeten de auteurs erbij staan en heb je toestemming nodig.

Het is nodig. Waarom? De auteurs vragen het zelf.

Want jij veranderd toch iets aan de skin of het model?

Als auteurs willen dat je het erbij zet, en als je dat niet doet, schend je hun rechten om hun eigen regels te bepalen. Dan is het dus schending van auteursrechten.

Ik vind het helemaal niet raar, maar soms wel een beetje vervelend om alles op te gaan zoeken enz., maar ik zou het ook niet leuk vinden als ik iets maak en iedereen neemt dat zo over zonder mijn naam te vermelden/toestemming te vragen. Dan heb je echt het idee dat je voor de kat z'n kont hebt zitten werken.

Guest brandweetje445

Jullie snappen mijn punt duidelijk niet.

Ja, als auteurs willen dat je het bij elke screenshot erbij zet, dan moet je dat doen. Maar ik ben in jaren nog bij geen enkele auteur tegengekomen die dat wil. Enkel zijn naam in de readme en dat je toestemming vraagt is genoeg.

En natuurlijk moet je bij een release ZOIEZO toestemming vragen en de namen neerzetten, maar een release is geen screenshot.

Dan heb je kennelijk niet goed gezocht, want zo'n beetje elke auteur wil dat de auteurs onder de screenshots komen.

Dus jij bent de ccc mod nog nooit tegengekomen?

NNICO, Sputnik, Chidea, RD_Saarland, Wittener. Nog meer? Ja! DerLukas, Firequi, Sven Buijsrogge zijn ze dat? Nee! David, Stormi. En nog meer.

Taz ik kan me nog wel herinneren dat ik een model voor je had gemaakt en dat ik van iemand te horen kreeg dat me naam niet onder het model stond. Dus als moderator moet je dit ook doen.

Even over de auteursrechten :

Ik heb het zelf ook graag dat mijn naam onder de screens komen. Dus ik ben het ook eens met de regels dat de auteurs onder de screens komen.

[ Post gemaakt met BlackBerry ]