Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
Crazym

Inzet plan diverse ongevallen (UPDATED 3)

Recommended Posts

Zie jij het niet meer zitten als er 2 ongelukken tegelijk gebeuren

Alarmeer jij vaak te veel eenheden om te zorgen dat alles snel weg is dat je niet met meerdere dingen tegelijk zit.

Wil jij wel een keer op medium of hard spelen zonder in paniek te raken

Wil jij net zoals de rest meerdere evenementen te gelijk kunnen bestrijden.

Neem dan een kop koffie, thee of frisdrank, neem wat chips, zak onderuit op je stoel en lees hier naar een aantal succesvolle aanvalsplannen en tips om het spel beter te kunnen spelen.

Introductie:

In Emergency4 is het realisme vaak ver te zoeken. Het spel is zo realistisch mogelijk gemaakt maar toch zijn er veel dingen die anders eraan toegaan dan in het dagelijkse leven. Als voorbeeld een bosbrand. In emergency 4 breidt een bosbrand naar alle kanten uit waar brandbaar materiaal is. In het echt zal de brand altijd met de wind mee gaan en zich in een V vorm verspreiden. Bij een woningbrand verloopt het ook altijd anders dan in game. Hieronder alsnog een aantal tips om dit spel succesvol te spelen. En denk eraan de sleutel tot alles is: een goed aanvals plan ;)

Politie

Politie is het makkelijkste om te doen en om bij te houden. Echter is het wel een dienst die je overal bij kunt gebruiken. Bij alles wat er gebeurd stuur ik bijna standaard een politie auto mee.

Per meest voorkomende meldingen:

Tasjesdief, winkeldief, schutter in winkel

Fijn van Emergency4 is de vaste paden. Je kunt hier dus rekening mee houden en ze halverwege opwachten. Echter is het makkelijker om halverwege de route in te snijden en de vluchtende gast of vrouw tegemoet te rijden. Indien gewapend parkeer zo dicht mogelijk naast de verdachte en stap uit. Er zal dan niet geschoten worden.

Demonstratie

Dit is een lastige klus en zeker als je niet gelijk goed aanpakt. Het beste is om gelijk 2 voertuigen erheen te sturen en met 2 man de omgeving ruim af te zetten. Reken ongeveer tot eerstvolgende zijstraat en zorg ervoor dat de andere de demonstranten niet zien. Vervolgens is het de kunst om de persoon met het bord als eerste op te pakken. Zodra dit gedaan is, is het al gelukt. Rijd met een pantser voertuig tot vlak voor de groep en gooi een flashgranaat. Iedereen is nu confused en je kunt de persoon met het bord oppakken zonder geweld. Voer hem zo snel mogelijk in een wagen. Indien er pas 2 demonstanten zijn heb je geen swat nodig. Hieronder een screen van eventuele inzet procedure bij een 2 koppige demonstratie:

Em4Deluxe2009-05-2720-41-30-88.jpg

De man met het bord is al opgepakt maar zoals je ziet zijn beide toegangspaden binnen bereik van agenten. Aangezien dit pas een kleine demonstratie was is er gekozen voor een snelle inzet.

Scherpschutter

Een lastige.

Eerst de toegangswegen veilig stellen en afsluiten. Zorg ervoor dat er niks meer bij kan komen. Plaats je voertuigen als een soort schild tussen jou en de schutter. Tevens zorg voor genoeg ambulance personeel in de buurt. Aan de hand van aantal gewonde is een bus te overwegen. Stuur ook artsenwagens. Vanaf nu zijn er meerdere mogelijkheden.

1) Plaats een scherpschutter achter je eigen voertuig en zet hem op scherp. Rijd nu de voertuig weg en schiet met je schutter de scherpschutter neer. Let wel op dat je moet schieten voor hij schiet.

2) Rijd met een auto tot naast de schutter, stap uit en als je dichtbij genoeg bent zal hij net schieten. Snelheid is hierbij nodig.

3) Via een flashgranaat de schutter overrompelen.

Zodra je de man hebt opgepakt gelijk je EHBO door sturen en als eerste de gewonde verzorgen die er het langst liggen.

Assistentie bij ongelukken / branden

Indien je politie stuurt gebruik ze ook. Sluit aan de hand van een melding de weg af. Bij een gewonde persoon is het al genoeg om even stoep af te zetten dat ambulance personeel erbij kan. Echter bij grote ongelukken of branden moet je niet bang zijn om te veel af te sluiten. Bij een brand zorg ik ervoor dat brandweerwagens genoeg ruimte hebben om te draaien en om makkelijk aan te rijden. Hiervoor sluit ik soms complete hoofdwegen af. Bij ongelukken zorg ik ook altijd dat er geen verkeer meer mogelijk is in de straat. Hierdoor kun je je voertuigen beter stationeren zodat het meer rust geeft.

Hieronder enkele voorbeelden van politieafzettingen:

Afzetting bij een ongeluk

Em4Deluxe24.jpg

Aangezien hier genoeg ruimte is links en rechts van het ongeluk kon je hier de straat kort afsluiten.

Em4Deluxe29.jpg

Hierbij is duidelijk dat ik veel ruimte over heb gelaten voor hulpdiensten. Je kunt hier makkelijker om het ongeluk heen bewegen wat de bewegingsvrijheid ten goede komt.

Bosbrand:

Em4Deluxe13.jpg Politie komt net aangereden maar neemt hier positie in op de kruising. Verkeer komt van onder en van links over de spoorweg. Beide wegen zijn hier afgesloten om te zorgen dat de brandweer makkelijk bij de brand kan komen

Assistentie Ambu:

Em4Deluxe90.jpg

Hier wordt de stoep afgezet om het ambulance personeel vrij spel te geven. Hierdoor worden ze niet gehinderd door pasanten .

Assistentie brand

Em4Deluxe2008-08-1715-29-49-98.jpg

Op het moment van aankomst zet je het verkeer stil ipv omdraaien. Hierdoor creëer je de ruimte voor de voertuigen.

Assistentie Ongeluk

Em4Deluxe2009-05-2720-40-17-96.jpg

Hier is nogmaals duidelijk te zien hoeveel ruimte ik vrij houd voor de hulpdiensten.

Ambulance

Meldingen van Ambulances zijn redelijk simpel en makkelijk op te lossen. Aan de hand van de melding bepaal je de strategie. Ambulance taken kunnen zijn: Persoon gevallen, tot persoon is neergeschoten door schutter of iets dergelijks. Ook ontbreekt hier een beetje het realisme aangezien je er niet een prio aan de rit kunt geven. Onderstaande aanvalsplannen gaan alleen uit van de ambulance.

Persoon is gevallen of verkeerd in shock

Dit is als het ware de makkelijkste melding. Meestal ligt de gewonde op straat of in een huis. Indien in een huis moet je er rekening mee houden dat je assistentie van de brandweer nodig kan hebben. Meer hierover onder kopje brandweer. Voor deze melding is maar 1 ziekenauto nodig. Bij aankomst laad je de dokter gelijk de gewonde behandelen. Zet je ziekenauto zo dicht mogelijk bij de gewonde. Dit komt de snelheid ten goede.

Hartstilstand, bloeding

Deze meldingen vragen veel snelheid. Als je een ziekenauto in de buurt hebt moet je die er gelijk heen sturen. Ook al is deze onderweg naar een andere melding. Bij een hartaanval of bloeding moet je namelijk zo snel mogelijk aanwezig zijn om reanimatie te voorkomen. Indien je vanaf je HQ moet alarmeren kun je overwegen om ook een dokterswagen te sturen. Vaak zijn deze sneller aanwezig. Controleer de afstand tot het ziekenhuis en kijk of een helikopter nodig is. In veel gevallen zal dit niet nodig zijn omdat de meeste slachtoffers snel transport klaar kunnen zijn. Houd ook hier rekening mee dat indien het in een huis is, de brandweer misschien de deur moet inslaan.

Ongeluk

Bij een ongeluk is er vaak sprake van beknelling. Soms liggen er ook al gewonde op de weg. Er van uit gaand dat je de politie afzetting gebruikt kun je de ambulances redelijk in de buurt van het ongeluk neer zetten. Houd wel ruimte over voor de brandweer. Bij aankomst laat je alvast iedereen uitstappen en zet je de artsen in de buurt van de verongelukte auto’s. Ook nu weer afstand houden voor de brandweer. Wanneer de gewonde bevrijd zijn kun je ze gelijk verzorgen.

Brand met gewonde

In het onderdeel brandweer zal beschreven worden hoe je deze snel kunt oplossen. Voor de ambulance is het de taak dat je ze stand by zet en dat de ambulance niet te dicht bij de brand staat. Indien er geen gewonde zijn maar er is wel een zeer grote brand kun je ook een ambulance stand by neer zetten in het geval dat er wel gewonde vallen.

Sniper

Bij de melding van een Sniper/scherpschutter is het niet erg om teveel te alarmeren. Zorg ervoor dat je de ambulances en dokterwagens paraat hebt staan bij de afsluiting. Zodra de gast is opgepakt rijd je gelijk de zone binnen en zet je de wagens zo dicht mogelijk bij de gewonde neer. Verzorg gelijk de zwaargewonde personen en begin zo snel mogelijk met het afvoeren van de slachtoffers. Indien je te weinig artsen hebt moet je zodra een slachtoffer is geholpen (tekentje van ambulance is duidelijk) gelijk door naar de andere slachtoffer. Indien je een kreet hoort moet je gelijk naar die persoon toe en beginnen met reanimeren. Vaak overlijden er slachtoffers tijdens deze melding maar door snel ingrijpen kun je dit dus voorkomen.

Vermiste persoon

Bij deze melding draait het als het ware om geluk. Stuur de hondenbrigade naar de plaats van de vermissing en stuur de hond op verkenning. Zorg ervoor dat er een ziekenauto paraat staat. Hoe sneller je reageert, hoe meer kans je hebt dat je hem vind.

Hieronder weer enkele screens van inzetten:

Ongeluk:

Em4Deluxe24.jpg

De ambulances staan dicht bij de voertuigen maar voor de brandweer is er nog genoeg plek om zijn werk te doen.

Gewonde in huis

Em4Deluxe90.jpg

De ziekenauto staat dicht bij het huis waardoor er snel op en neer gelopen kan worden..

Hartaanval

Em4Deluxe103.jpg

Aangezien de afstand redelijk groot is naar de basis is hier gekozen voor de inzet van de helikopter.

Brand

Em4Deluxe2008-04-0619-45-07-42.jpg

De brandweer heeft hier de gewonde uit de gevaren zone gebracht en vervolgens kan de ambulancepersoneel hier veilig zijn werk doen

Slachtoffer in gebarricadeerde huis

Em4Deluxe2008-08-1615-43-00-98.jpg Zoals je ziet staan de mensen al klaar om in te grijpen. Zorg ervoor dat er ook genoeg ruimte voor de brandweer is

Brand

Em4Deluxe2008-08-1715-38-26-37.jpg

De brand was aan de voorzijde. Maar om de brandweer genoeg speling te geven heb ik de ambulances op ruime afstand gezet.

Brandweer

De meeste meldingen zijn toch wel voor de brandweer. Dit varieert van auto ongeluk tot chemische wolken en grote branden. Maar ook worden ze soms opgeroepen ter assistentie van de ambulance of politie. Voor de brandweer ga ik uit van aantal scenario’s:

- Assistentie bij ambulance / politie

- Ongevallen

- Branden

- Chemische wolk

Tevens zal ook de Ongevallen en Branden verdeeld worden en wel als volgt:

- Klein ongeval

- Middel ongeval

- Groot ongeval

- Kleine brand

- Middel brand

- Grote brand

Assistentie bij ambulance / Politie

De makkelijkste meldingen voor de brandweer.

Assistentie voor de Politie is eigenlijk nooit echt nodig maar kan voorkomen bij een poging tot zelfmoord, of stand-by staan bij een schutter.

Assistentie Ambulance

Hierbij zijn 2 scenario’s. Assistentie op hoogte en assistentie voor het openen van een gebouw waar een gewonde ligt. Beide scenario’s zijn even makkelijk op te lossen. Indien de melding binnenkomt van een gewonde en je ziet hem niet op straat liggen ligt deze al bijna zeker in een huis. Sommige huizen zijn echter op slot. Deze zal je met een hakbijl open moeten slaan. Hoe sneller je controleert of er een deur op slot zit hoe beter. Dit kun je doen door je dichtst bijzijnde eenheid (maakt niet uit politie of ambu) gelijk naar het adres te sturen. Indien de deur op slot is stuur je gelijk een materiaalwagen van de brandweer met een hakbijl. 1 bemanning is al genoeg. Bij aankomst parkeer je de brandweer auto zo dicht mogelijk bij de deur. Hierna laat je de brandweer de deur inslaan en kan je ambulance personeel de persoon verzorgen.

Em4Deluxe2008-08-1615-43-00-98.jpg

Indien de persoon op een hogere verdieping ligt heb je de hoogwerker nodig. Plaats de hoogwerker dicht bij het gebouw. Ga nu met 1 brandweerman naar boven en haal de gewonde uit het gebouw. Zorg ervoor dat je ambulance personeel klaar staat en laat de brandweerman met de gewonde zo dicht mogelijk bij de ambulance personeel zakken.

Assistentie Politie

Hierbij draait het meestal om een zelfmoord poging. Aan de hand van de melding moet je het voertuig met de boot sturen of een materiaalwagen met springkussen.

Doe de zelfmoordpoging nooit met de ladderwagen. Er is een risico namelijk dat de persoon zich losmaakt van de brandweer en alsnog springt. Bij een zelfmoordpoging in het water kun je wel een duiker gebruiken maar een bootje is vaak sneller ter plekke.

Assistentie bij Demonstraties

Indien een demonstratie uit de hand loopt en de groep wordt te groot worden er molotovcocktails gegooid vanuit het publiek. Hierdoor kunnen indien er niet tijdig wordt ingegrepen grote branden door ontstaan. Zorg er dus voor dat mocht een demonstratie uit de hand lopen dat er een aantal brandweer wagens paraat staan.

Ongelukken

In Emergency 4 zijn er een aantal verschillende ongelukken. Ik zal echter praten over 3 soorten ongelukken. Klein ongeval, middel ongeval en groot ongeval.

Elke ongeval heeft zo zijn eigen aanpak. Ik zal echter alleen de brandweer procedure beschrijven aangezien ik ervan uit ga dat je voorgaande instructies hebt gevolgd met betrekking tot wegafzetting en ambulance.

Per scenario de ongelukken:

Klein ongeval:

- Ongeval met 1 voertuig + beknelling

- Ongeval met 2 voertuigen + beknelling

- Ongeval met 1 of 2 voertuigen + beknelling en aangereden voetganger

Middel Ongeval:

- Ongeval met meerdere voertuigen en beknelling

- Auto te water + beknelling

Groot ongeval:

- Ongeval met meerdere voertuigen waarbij er dermate schade is dat er ontploffingsgevaar is + beknelling

- Ongeval met meer dan 5 voertuigen

Mocht het nodig zijn kan er eventueel van een klein ongeval ook een middel ongeval komen. Dit ligt aan de ligging van het ongeval en of dit een belangrijke door rij route voor hulpverleners is. Je slachtoffers kun je via 2 manieren in veiligheid brengen.

Manier 1:

Indien het slachtoffer uit zijn voertuig is geknipt leg je de schaar neer en pak je het slachtoffer op. Vervolgens breng je hem in veiligheid.

Manier 2:

Zet een 2de brandweerman klaar om het slachtoffer op te tillen.

Zelf kies ik graag voor Manier 1

Uitleg per scenario

Klein ongeval

In princiepe heb je voor dit scenario maar 1 brandweerwagen nodig. Bij aankomst plaats je de brandweerwagen in de buurt van het ongeluk. Indien er gewonde op de straat liggen kun je deze met je brandweerman aan de kant leggen zodat je wat beter bij het ongeval kan. Rust na aankomst gelijk een brandweerman uit met een schaar en bevrijd het slachtoffer uit het voertuig. Hierna is de taak van de brandweer voorbij. Indien er 2 voertuigen bij het ongeval betrokken zijn kun je beide slachtoffers gelijk uit het wrak knippen. Helaas valt bij een ongeval een stukje realiteit weg met betrekking tot het reinigen van wegdek en dergelijke.

Middel ongeval

Ongeval met meerdere voertuigen + beknelling

Bij deze melding kan het nodig zijn om 2 voertuigen te sturen. Dit ligt met name aan hoeveel voertuigen er betrokken zijn. Ook hier is het noodzakelijk om gelijk de gewonde uit de voertuigen te knippen en ze op veilige afstand te leggen.

Auto te water + beknelling

Ook in dit scenario kunnen meerdere voertuigen betrokken zijn. Zaak is om zo snel mogelijk te handelen hier. Aan de hand van de ligging moet je kijken of er een boot nodig is of niet. Dit is heel snel te zien. Kun je op de plek van het ongeluk het water in heb je geen boot nodig. Dan heb je alleen de duiker nodig. Blijkt dat je te ver moet zwemmen (dit kan het geval zijn indien er links op de kaart een ongeluk gebeurt) dan is het verstandig om gelijk de brandweervoertuig met een boot te alarmeren. Nog voordat de kraan ter plekke is kun je al zorgen dat het wrak gevonden is. Dus dat er een ballon aanhangt. Zo zorg je ervoor dat zodra de kraan ter plekke is je het wrak gelijk uit het water kunt halen. Zorg ervoor dat je opde plek waar je de wagen laat zakken gelijk je brandweerpersoneel klaar hebt staan. Je kunt hierna dan gelijk de auto openknippen en de gewonde verzorgen. Bij dit ongeluk hangt ook veel van je kraanwagen af.

Groot ongeval

Bij een groot ongeval staat er vaak ook een auto te roken. Deze moet je bij aankomst gelijk met 2 of 3 man koelen. Hiervoor is een brandblusser al genoeg. Tijdens het koelen kun je met andere brandweermannen de gewonde uit de autos halen. Enige snelheid is hierbij geboden. Stuur ook altijd gelijk meerdere brandweervoertuigen. Zo heb je genoeg man om de voertuigen te koelen en om gewonde uit de autos te halen. Houd er rekening mee dat je je slachtoffers gelijk in veiligheid brengt.

Enkele fotos van ongevallen:

Em4Deluxe29.jpg

Éenzijdig ongeval

Em4Deluxe24.jpg

Klein ongeval met 2 voertuigen. Brandweer staat dicht bij het ongeval waardoor er snel gehandeld kan worden.

(BRANDWEER VOLGT ASAP, Dit is echter wel het meeste werk dus zal in delen komen) BLIJF ON TOPIC EN REAGEER ALLEEN ZINVOL !!!!!!!!!!!

indien iemand nog suggesties heeft kunnen ze die altijd even aangeven als je nog dingen mist ofzo :)

indien iemand nog suggesties heeft kunnen ze die altijd even aangeven als je nog dingen mist ofzo :)

Ik heb altijd last van veel mensen die dicht bij een brand staan heb jij mischien tips??

Ik heb altijd last van veel mensen die dicht bij een brand staan heb jij mischien tips??

hier is ook zeker wat aan te doen, de agenten hebben 2 commando's voor personen afzetten en wegsturen, ik zeg 1 agent neer op de plek waar de 'toeschouwers' mogen komen en een ander laat ik iedereen weg sturen, vervolgens naar de andere kant! maar let op! laat die ene agent staan, en ga klooien met het commando wegsturen, als ze verweg genoeg staan zet je hem op stop mensen!

als je mensen hebt die besmet zijn door een gas kun je die bijv in de "oude" map of een plek die maar aan 1 kant open is moet je ze daar neerzetten

met een brandweerman ernaartoe brengen en een agent houdt ze dan tegen als ze eruit willen lopen

zo voorkom je dat je dubbel werk doet

Brandweer personeel kan grote groepen wegsturen al waar ze blijven staan, daarna een agent neerzetten zodat andere ramptoeristen niet weer te dicht bij kunnen komen. ( Hoi hierbij wel rekening dat de groep groter kan worden en dat ze het verkeerook op kunnen houden, dus zorg er ook voor dat de straat achter de groep mensen wordt afgezet ).

Btw leuk gedaan dit topic!

+10 ! :mrgreen:

Ik heb het uitgedraait voor een vriend, ik zelf snap het wel, en hij vindt het heel handig.

Wel handig dit :PDT_016:

ik had idd altijd last van dat de bijv de brandweer er niet door en dan ging de brandweerwagen helemaal omrijden. Daar heb ik nou geen last meer van. :PDT_004:

Brand

De brand was aan de voorzijde. Maar om de brandweer genoeg speling te geven heb ik de ambulances op ruime afstand gezet.

Alleen ik snap deze niet echt kan iemand uitleggen

en vooral dit

Maar om de brandweer genoeg speling te geven heb ik de ambulances op ruime afstand gezet.

bedoel je om de brandweer meer ruimte te geven ofzo?

Brand

en vooral dit

Maar om de brandweer genoeg speling te geven heb ik de ambulances op ruime afstand gezet.

Jah was een binnenbrand. In die omgeving heb je weinig ruimte. 2 wagens kunnen er bijna niet langs elkaar rijden. Dus om te zorgen dat de brandweer genoeg ruimte heeft heb ik de ambu op de hoofdweg gezet

Brand

en vooral dit

Jah was een binnenbrand. In die omgeving heb je weinig ruimte. 2 wagens kunnen er bijna niet langs elkaar rijden. Dus om te zorgen dat de brandweer genoeg ruimte heeft heb ik de ambu op de hoofdweg gezet

Okee bedankt voor het uitlegen.

Sniper

Bij de melding van een Sniper/scherpschutter is het niet erg om teveel te alarmeren. Zorg ervoor dat je de ambulances en dokterwagens paraat hebt staan bij de afsluiting. Zodra de gast is opgepakt rijd je gelijk de zone binnen en zet je de wagens zo dicht mogelijk bij de gewonde neer. Verzorg gelijk de zwaargewonde personen en begin zo snel mogelijk met het afvoeren van de slachtoffers. Indien je te weinig artsen hebt moet je zodra een slachtoffer is geholpen (tekentje van ambulance is duidelijk) gelijk door naar de andere slachtoffer. Indien je een kreet hoort moet je gelijk naar die persoon toe en beginnen met reanimeren. Vaak overlijden er slachtoffers tijdens deze melding maar door snel ingrijpen kun je dit dus voorkomen.

Had hem net en het werkt ik had het niet helemaal op deze manier gedaan maar dit is wel leuk zeg

Maffegozer en tazbrw,

jullie reactie slaat weer is totaal nergens op.

Brandweersliedrecht geeft aan dat hij gedeelte van de tips heeft gevolgd maar dat hij het iets anders heeft gedaan.

Hij vindt het wel leuk.

Dus:

Maffegozer ik weet niet waar jouw reactie over gaat met: Spelen horen leuk te zijn. Voegt niet echt iets toe aan dit topic.

Tazbrw, ook jouw reactie slaat niet echt ergens op.

Plaats alleen een reactie indien dit te maken heeft met het topic.

ps: Weekend niet kunnen werken aan de handleiding, Sociaal leven weet je ;)

OFFTOPIC GELUL VERWIJDERD

Wat is het zijn de meeste meldingen? Van de brandweer, ambu, pol?

Kan ik anders helpen ofzo?

Waneer plan je dat hij nu gaat komen?

Spoiler! :
Sociaal leven gaat natúúrlijk voor!

Spoiler! :

Er is geen tijd aan verboden, Crazy doet dit puur voor diegene die er iets aan hebben. Het is meer zijn project.

Spoiler! :

Er is geen tijd aan verboden, Crazy doet dit puur voor diegene die er iets aan hebben. Het is meer zijn project.

ik vind dit een goed project en ik heb er al dingen aan gehad.

zoals ruimte voor de hulpdiensten, politie afzettingen en de sniper.

Hehe

Ik wacht vooral op de chemische wolk.

Daar heb ik altijd last van, die los ik altijd wel op, maar ik vergeet ondertussen de rest omdat hier veel werk in zit.

Ik heb het met een aardbeving en gas explosie.

Hehe

Daar heb ik altijd last van, die los ik altijd wel op, maar ik vergeet ondertussen de rest omdat hier veel werk in zit.

Jammer is dat je geen lucht alarm kan laten afgaan zodat iedereen naar binnen gaat...

Maar ja hij is inderdaad erg lastig... Mijn aanpak is meestal gewoon de voertuigen plaatsen in de hoek waar de wolk vandaan gaat komen en dan wachten op de eerste besmettingen.. als de wolk verder is getrokken, kan je de mensen gaan ontsmetten..

Alleen die niet net als mij en vergeet 1 persoon te ontsmetten die midden in een loop pad staat van andere voetgangers die dan weer worden besmet, krijg je een soort dwijlen met de kraan open! :P

Hehe

Jammer is dat je geen lucht alarm kan laten afgaan zodat iedereen naar binnen gaat...

Alleen die niet net als mij en vergeet 1 persoon te ontsmetten die midden in een loop pad staat van andere voetgangers die dan weer worden besmet, krijg je een soort dwijlen met de kraan open! :P

Dit heb ik nou ook altijd.

Hehe

Maar ja hij is inderdaad erg lastig... Mijn aanpak is meestal gewoon de voertuigen plaatsen in de hoek waar de wolk vandaan gaat komen en dan wachten op de eerste besmettingen.. als de wolk verder is getrokken, kan je de mensen gaan ontsmetten..

Ik doe dat ook alleen zet er politiebus(jes) bij want anders lopen de mensen weer terug (Bij mij dan) dan heb de 2x hetzelfde werk

Ik had hem gisteren, ik had 2 busjes met agenten in gezet een een groot gebied vrij gehouden.