Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
Martijntjuh

modellen rippen en verkopen, LET OP!

Recommended Posts

ik zal het hier ook even netjes melden en iedereen waarschuwen.

sommigen hadden er misschien al wat over meegekregen, anderen niet, maar ik kwam gister wederom een van mijn modellen tegen.

alleen deze keer niet zoals andere keren:

Naamloos2.png

het model werd deze keer namelijk te koop aangeboden op turbosquid (een website om 3d modellen te verkopen)

ik ben direct bezig gegaan en heb direct contact opgenomen met de support, hier heb ik bewijs (orginele bestanden) aangeleverd, en de bijde modellen zijn gecontroleerd.

het model is vandaag offline gehaald en heb nogmaals contact op genomen met de support bij turbosquid over of het model wel of niet al eens verkocht is.

dit was gelukkig niet het geval, nou ben ik ook verder wezen zoeken op de gebruikersnaam via google en op diverse emergency portals (oa. dus em4.nl)

hier stond deze zelfde persoon ook bekend, weer verder wezen zoeken, ondertussen het IP adres aangevraagd, en gekregen, waarop ik het "zoekgebied" al kon verkleinen tot noord brabant.

ondertussen had ik ook een naam en bedrijf gevonden waar deze persoon werkt, dus hierop verder wezen zoeken, en uiteindelijk via Facebook de persoon gevonden en aangesproken.

nu is het wachten tot die persoon reageert, maar hij zal deze keer een serieuze waarschuwing krijgen, de volgende keer zal ik verder gaan en de politie hierbij inschakelen.

laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen, dit is strafbaar wat "NS1855" hier heeft gedaan.

en zoals je hierboven kan lezen ben je eigenlijk met een beetje zoeken makkelijk vindbaar op het internet.

dat een model zo te vinden is is tot daar aan toe, maar als je geld gaat vragen voor een model wat je gratis ergens uit hebt geript (in dit geval de kampen mod) ben je gewoon fout bezig, een ander heeft er zijn tijd ingestoken en jij wil er geld voor gaan vangen, dit is simpelweg gewoon diefstal.

graag zou ik ook jullie mening hierover willen zien,

wat vind jij er van?

wat als jou model ergens te koop stond?

etc..

• Like 6

ik vind dit diep triest, zoiets hoort simpelweg niet.

Helaas ontgaat mensen blijkbaar het verstand en respect tegenwoordig.

Verder heb ik er geen andere woorden over, dan diep triest.

Goed gedaan martijn!!

Als ik iets waar ik erg veel tijd in had gestoken gratis weggeef, en iemand anders verkoopt het, dan zou ik verschrikkelijk boos worden!! :angry:

Keurige oplossing voor nu Martijn.

Ik had zelf ook woedend geworden, maar dan ook echt woedend!

Het is gewoon asociaal, maar de samenleving wordt dat ook steeds heftiger.

Hopelijk gebeurt dit niet vaker.

Vind ik niet kunnen.

Zoiets had ik een tijdje geleden nog met een lego voertuig in lego digital designer lange tijd mee bezig geweest, ik zet een foto en download op mocpages (legosite), en 2 dagen later heeft iemand precies de zelfde en die zegt dat hij hem heeft gemaakt met ook de download erbij.

Ik vind dit achterlijk van hem,

Zoiets doe je gewoon je niet,

En goedzo Martijn!