Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
mooijtje

Dode bij schietpartij.

Recommended Posts

Egmond aan Zee - Omstreeks 15:00 kreeg de politie een melding van een schietpartij aan de Wilhelminastraat in Egmond aan Zee. Eenmaal ter plaatse zagen de agenten een 31- jarige inwoner op de grond liggen met zware verwondingen op de borst. Meteen werden er twee ambulances en een Mobiel Medisch Team gealameerd, het MMT is later geannuleerd. Eén ambulance is ter plaatse gekomen. Toen bleek dat het slachtoffer, ondanks de reanimatie pogingen van de agenten, helaas te zijn overleden.

Medewerkers van het NFI ( Nederlands Forensisch Insituut ) hebben het lijk meegenomen voor nadere onderzoek.

repo1.jpg

repo2.jpg

repo3w.jpg

repo4.jpg

repo5.jpg

Dit is mijn eerste repo op deze site, normaal doe ik het met echte foto's. Graag reacties.

Edited by mooijtje

Leuk gedaan

Kan jij ook nog wat anders zeggen dan leuk?

En voor de volgende keer, bij een schietpartij komt er echt wel wat meer politie. Zoeken van getuigen, het wapen zoeken, TR voor onderzoek. Eventueel op zoek naar de dader(s), bijv met een helikopter. En een agent mag bij mijn weten niet zeggen dat een persoon overleden is. Daarvoor dient een bevoegd persoon te komen, bij mijn weten een arts, maar dat kan ik ook verkeerd zien. Ga zeker door, oefenen oefenen oefenen!

Kan jij ook nog wat anders zeggen dan leuk?

En voor de volgende keer, bij een schietpartij komt er echt wel wat meer politie. Zoeken van getuigen, het wapen zoeken, TR voor onderzoek. Eventueel op zoek naar de dader(s), bijv met een helikopter. En een agent mag bij mijn weten niet zeggen dat een persoon overleden is. Daarvoor dient een bevoegd persoon te komen, bij mijn weten een arts, maar dat kan ik ook verkeerd zien. Ga zeker door, oefenen oefenen oefenen!

Tja, ik stond vorige keer bij een incident was ook een overleden persoon aangetroffen, dan wel niet door natuurlijke dood, toen stond er ook geen ambulance. Maar bedankt voor de tip !

Tja, ik stond vorige keer bij een incident was ook een overleden persoon aangetroffen, dan wel niet door natuurlijke dood, toen stond er ook geen ambulance. Maar bedankt voor de tip !

Ik weet niet of diegene die bevoegd is perse met een ambu moet komen, of dat dat ook gewoon een arts mag zijn, maar zeker in dit geval, waarbij is geschoten zou je zeker wel denken dat eerst ook nog de TR komt voordat het NFI in actie komt. In ieder geval fijn dat je blij bent met tips!

Ik weet niet of diegene die bevoegd is perse met een ambu moet komen, of dat dat ook gewoon een arts mag zijn, maar zeker in dit geval, waarbij is geschoten zou je zeker wel denken dat eerst ook nog de TR komt voordat het NFI in actie komt. In ieder geval fijn dat je blij bent met tips!

De TR staat sowieso niet in het Egmond-mod, ik zal eens kijken of ik die ken vinden. Ik ben altijd blij met tips, helpt je beter op weg !!

De TR staat sowieso niet in het Egmond-mod, ik zal eens kijken of ik die ken vinden. Ik ben altijd blij met tips, helpt je beter op weg !!

Ja das waar, dat is de belemmering van het ingame maken van een repo. Volgende keer dan maar in de editor proberen? :P

Mens spreek ook nooit over een lijk, maar oover een (levenloos) lichaam. Daarnaast moet er een arts de dood vast stellen.

Ook zal het nfi het lichaam niet zelf halen maar een plaatselijke begravenis ondernemer zal dit doen.

Ja das waar, dat is de belemmering van het ingame maken van een repo. Volgende keer dan maar in de editor proberen? :P

Ga me nou niet te veel vragen :P

Mens spreek ook nooit over een lijk, maar oover een (levenloos) lichaam. Daarnaast moet er een arts de dood vast stellen.

Ook zal het nfi het lichaam niet zelf halen maar een plaatselijke begravenis ondernemer zal dit doen.

.........

bij ons komt er een forensische arts om het lichaam te identificeren.

bij ons komt er een forensische arts om het lichaam te identificeren.

Dat kan maar ELKE arts mag het lichaam dood verklaren. Identificeren zal idd met een patholoog gebeuren bij de lijkschouwing. Dit kan op diverse manieren.

Dat kan maar ELKE arts mag het lichaam dood verklaren. Identificeren zal idd met een patholoog gebeuren bij de lijkschouwing. Dit kan op diverse manieren.

okee dan! bedankt voor de info!

Daarnaast moet er een arts de dood vast stellen.

Mag iedereen doen hoor.

Wouwie hoe wil je dat doen?? Ik ben EHBO er en mag maar in 1 situatie de dood verklaren. Dat is als de romp en het hoofd compleet van elkaar gescheiden zijn en ze minimaal 10 cm uit elkaar liggen. Elke andere situatie most ik er vanuit gaan dat hij/zij nog leeft en dien ik een reanimatie op te starten.

Daarnaast kan alleen een arts iemand officieel dood verklaren en een overledens verklaring afgeven.

Officieel volgens de richtlijnen zou ik moeten beginnen ja. Echter zal dit in de praktijk anders gaan en zal het hoofd bij aankomst van de hulpdiensten op ten minsten 10 cm liggen

Als jij het hoofd van een romp ziet liggen zul je zelf bijna gereanimeerd moet worden. Da's écht niet niets.

BOT.

Jonges iedereen mag de dood vaststellen. In principe ook als je helemaal niets hebt. De dood verklaren mag alleen een bevoegd persoon doen. Meestal een arts. In sommige regio's is er een 24/7 Forensisch arts oproepbaar. In andere regio's gebeurt het via de Huisartsenpost. Weer elders komt de gewone huisarts langs.

De dood vaststellen is alleen van 'Oke, hij is dood.' De dood verklaren betekend ook de papieren etc invullen.

• Like 1

Jonges iedereen mag de dood vaststellen. In principe ook als je helemaal niets hebt. De dood verklaren mag alleen een bevoegd persoon doen. Meestal een arts. In sommige regio's is er een 24/7 Forensisch arts oproepbaar. In andere regio's gebeurt het via de Huisartsenpost. Weer elders komt de gewone huisarts langs.

De dood vaststellen is alleen van 'Oke, hij is dood.' De dood verklaren betekend ook de papieren etc invullen.

Maar moet het vaststellen van de dood dan ook op de lokatie gebeuren of kan dat ook nadat de persoon is verwijderd van de incidentlokatie?

Het vaststellen en verklaren gebeurd terplaatse voordat het slachtoffer verplaatst word volgens mij.