Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Erik

[Privé Repo mod] Velst Modification

Recommended Posts

Hallo mede-forum bezoekers,

Sinds een aantal dagen ben ik maar es (serieus) begonnen aan een eigen privé mod. Waarom het woord serieus? Nou, ik heb wel es eerder privé modjes gestart, maar daar is nooit iets van terecht gekomen... Nu ben ik er dus echt aan begonnen...

Het wordt een repo mod, omdat ik gewoon totaal niet overweg kan met dingen in-game zetten/scripten e.d.

Velst is een fictief dorpje aan de Duitse grens, vandaar dat er ook af en toe een Duits voertuig voorbij komt. Velst heeft 1 vrijwillige brandweerkazerne, gelegen in het hartje van Velst. Verder heeft het 1 politiebureau en 1 ambulancepost, met dank aan @@Firequi voor het uploaden van z`n Chevy-model. (De mod speelt zich namelijk af rond de jaren `80/`90/`00)

De kazerne van Velst:

ris4.png

vdmy.png

Credits:

Kazerne: Emergency 4, GeRrltK

Tankautospuit 1e Uitruk: 911Lukas911, Flo.Heinsberg, FF-NRÜ, em4player

HA op MB SK: Firequi, Chidea, em4player

Volkswagen T3: Amsterdam Amstelland Mod (precieze details zijn onbekend), em4player

DB-OSC: Stormi, Flkalley (David), Wittener, Zwickau-Mod-Team, em4player

Manschappen: Sven

De voertuigen 'van dichterbij gezien' komen in de volgende update!

nice erik

trouwens heb ook nog veel oude brw wagens met skin al liggen interesse pm me!

nice erik

trouwens heb ook nog veel oude brw wagens met skin al liggen interesse pm me!

Bedankt! Ik zal je straks ff een PB`tje sturen. Stuur mij maar alvast een screen van wat werk dat je dan al gemaakt hebt ;) .

Ziet er al erg interessant uit! ga zo door !

Bedankt! Doorgaan zal ik zeker doen! Heb net nog even wat zitten skinnen voor de mod. :)

Ik zou alleen wel even de brandweermannen vervangen.. want Gallet helmen hadden ze toen nog niet echt denk ik..

Edited by Petro

Ziet er leuk uit, alleen zou ik als ik jou was een kleinere tijdsperiode kiezen of zelfs een vast jaar. Je hebt nu een periode van 30 jaar gekozen, Eentje waarin de ontwikkelingen op het gebied van techniek etc. zeer hard zijn gegaan. Dus krijg je zo een heel rare mix van voertuigen, het is, vind ik persoonlijk, leuker om een jaar te kiezen en dan zo accuraat mogelijk proberen dit na te maken.

Ik zou alleen wel even de brandweermannen vervangen.. want Ballet helmen hadden ze toen nog niet echt denk ik..

Als jij mij verteld waar ik zulke oude helmen kan vinden... :P

Ziet er leuk uit, alleen zou ik als ik jou was een kleinere tijdsperiode kiezen of zelfs een vast jaar. Je hebt nu een periode van 30 jaar gekozen, Eentje waarin de ontwikkelingen op het gebied van techniek etc. zeer hard zijn gegaan. Dus krijg je zo een heel rare mix van voertuigen, het is, vind ik persoonlijk, leuker om een jaar te kiezen en dan zo accuraat mogelijk proberen dit na te maken.

Bedankt! Ik heb die tijdsperiode zo ruim genomen omdat er in de jaren `90 ook nog wel hulpverleningsvoertuigen rondreden uit de jaren `80 bv. Het was niet zo, dat ze in `80 een voertuig aanschaften, maar die vervolgens weer wegdeden zo`n 5 tot 10 jaar later, snap je? Tegenwoordig rijden er ook nog wel voertuigen uit de jaren `90 rond.

Jij bedoeld dat je alleen voertuigen maakt die uit dat jaar komen. Qui bedoelt de voertuigen die er in dat jaar rondreden.

(...) Qui bedoelt de voertuigen die er in dat jaar rondreden.

Dat bedoel ik ook;

`90 ook nog wel hulpverleningsvoertuigen rondreden uit de jaren `80 bv. Het was niet zo, dat ze in `80 een voertuig aanschaften, maar die vervolgens weer wegdeden zo`n 5 tot 10 jaar later, snap je? Tegenwoordig rijden er ook nog wel voertuigen uit de jaren `90 rond.

Of begrijpen wij elkaar gewoon niet? :P

P.S: Update is in de maak, morgen update #1 !

Edited by em4player

Update #1

Hierbij de eerste update. In de komende updates zal ik eerst een screen plaatsen + wat uitleg geven over een voertuig dat je op de screens in de headpost zag staan. Daarnaast zal ik 1 of 2 screens plaatsen van nieuwe voertuigen.

yi78.png

Soort voertuig: Tankautospuit

Merk: Mercedes

Kenteken: Nu nog Duits wordt later uiteraard geel.

Manschappen: 6 vrijwilligers

Aan boord: Standaard TS- uitrusting.

Overige info: Deze tankautospuit is al in dienst vanaf toen de post nog een post was met maar 1 voertuig. Zoals je in de screen ziet staan verzorgt deze TS de eerste uitruk. (Nogal wiedes, aangezien post Velst maar 1 tankautospuit heeft ;) )

(zie voor de credits de headpost)

En dan nu een 'nieuw' voertuig;

Dit keer een preventievoertuig van de brandweer Veendendaal. Veendendaal heeft een grotere kazerne dan Velst. Veendendaal ligt in het noordoosten van Velst. Het is tevens een vrijwilligerspost.

se7o.png

Soort voertuig: Dienstauto

Merk: Volkswagen

Kenteken: Onbekend

Manschappen: 4 vrijwilligers

Aan boord: Schuimblusser + controle- en preventiemateriaal.

Overige info: Dit voertuig is nog niet zo lang in dienst. Het is in dienst genomen voor preventie en controle.

(misschien zul je nu wel denken; 'Wat een basic skin, zeg!' Tja, dat mag je denken, maar aangezien zulke voertuigen met zulk soort stripping ook in het echt zo rondreden...)

Credits:

GeRrltk (Tobbi92), skaihof, Zwickau-Mod-Team, Florian Hagen, em4player

mooie

2 foutjes in de skin.

1, 1e voertuig heeft duits kenteken.

2. 2e voertuig heeft de nl kenteken van tegenwoordig die hadden ze nog niet in die tijd.

mooie

2 foutjes in de skin.

1, 1e voertuig heeft duits kenteken.

2. 2e voertuig heeft de nl kenteken van tegenwoordig die hadden ze nog niet in die tijd.

Thx.

1. Weet ik, staat zoals @@masterjvdw al beschreef onder de screen.

2. Ze hadden toen al wel geel, maar inderdaad, dat blauwe balkje hoort er niet nee, Ik zal het dadelijk aanpassen!

Goede middag!

Hierbij kondigen Erik en ik aan dat de Velst mod weer opgepakt word.

In de mod zullen komen;

Post Velst;

1x TS

1x pm

1x DB

Kazerne Veendendaal

1x TS + MSA + veeredtakel

1x HA

1x AL

1x Gereedschappen/slangenwagen

1x DA

1x DA voor preventie, voorlichting en brandkraancontrole

1x GGD Ambulance die op de post gestationeerd staat

Post Hogebrug

1x TS-BT

1x PM-BT

Post Kerkwijkerbroek

1x TS

1x voertuig hoogte-waterreddingsteam met een aanhanger met boot.

Kazerne Oldeveen

2x TS

1x PM

1x SB

1x HV-1 (zonder kraan

1x AL

Bedrijfsbrandweer Leemskade

1x TS (niet helemaal volwaardig)

Kazerne Beerelen, deze kazerne bevind zich niet op de map maar speelt mee voor de speciale voertuigen.

2x ts (1x -BT)

1x ha

1x SB

Tot zover de kazernes

ook wat screens

Post Leemskade

Foto800-7GLSSSF6.jpg

Bedrijfsbrandweer Leemskade heeft als verzorgingsgebied het industrieterrein Leemskade en is alleen tijdens werkuren oproepbaar. De 5 vrijwilligers die op de post werken zijn allemaal arbeiders op het industrieterrein in verschillende bedrijven. Dit is express gedaan, zodat er van bijna elk gebouw wel iemand is die dan de weg kan wijzen/ wijzen op gevaren e.d.

Hun oude brandweerauto met roepnummer BB01 heeft een kleine watertank aanboord met maar zo`n 500 liter water. Het heeft verder een schaarse hoeveelheid aan technisch gereedschap aan boord. Ze kunnen met het materiaal wat ze hebben hooguit een arbeider bevrijden die bijvoorbeeld met zijn arm klem zit, maar ze hebben niet het gereedschap om bijvoorbeeld een auto open te knippen bij een verkeersongeval. Verder is het uitgerust met een HD slang en enkele LD slangen. De TS is ex Veendendaal.

Foto800-LFYQHXOL.jpg

Brandweerpost Kerkerwijkerbroek. Het busje naast de tankautospuit is een hoogte-waterredings voertuig. Het zit gekoppeld aan een kleine boot (is in de maak!) en heeft van de veiligheidsgordels aanboord en extra ladders enzovoorts. Maar verder heeft het ook enkele slangen aan boord.

Tot zover mijn update!

Groeten, Ben