Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Luke

Regels omtrent verbod illegale download Emergency 4

Recommended Posts

Beste leden,

Als forum willen wij met onze tijd meegaan. Dit houdt soms in dat reglementen en afspraken op het forum veranderd moeten worden.

Binnen het team hebben wij overleg gehad over het verbod op het illegaal downloaden van Emergency 4. Tot op heden was de afspraak dat hierover niet gesproken mocht worden, en dat er ook geen hulp aan gegeven mocht worden. Wij zijn van mening dat een ieder netjes dient te betalen voor de spellen die hij speelt. Op die manier kan ook de game industrie voortbestaan. Voor de kleine kring waarin Emergency 4 gespeeld wordt is dit dus extra belangrijk. De game wordt immers sowieso weinig verkocht.

We zijn echter anno 2014, 8 jaar, en een week, na release van het spel op een punt gekomen waarop wij realiseren dat het netjes kopen van emergency 4 lastig wordt. Zelf kunnen wij op dit moment geen websites meer vinden die het spel nog verkopen, en daar waar hij nog voorkomt in het assortiment, is hij vaak uitverkocht.

Daarom hebben wij besloten de regel omtrent het, al dan niet illegaal, downloaden van Emergency 4 te veranderen.

Vanaf nu is het toegestaan om op het forum te spreken over het spel downloaden via Torrents. Daarbij mag ook een link gedeeld worden. Wij hebben als team de visie dat wij geen verdere support willen geven over hoe het downloaden werkt. Daarvoor is dit forum niet de juiste plek. Als men niet weet hoe te torrents werken zijn daar andere fora's voor om daar duidelijkheid over te krijgen. Daarnaast zijn wij als forum op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade of opgelopen virussen na aanleiding van de gedownloade torrents. Ook wanneer er problemen ontstaan met wetgeving zijn wij daarover niet aansprakelijk.

De regels omtrent het downloaden van andere games (ook emergency2012 etc.), foto's of emergency4 models/mods of skins blijft ongewijzigd.

Namens het team Emergency4

Daar gaan we het hier dus niet over hebben.

Wel opvallend dat dit de deur uit gaat nét nadat de Nederlandse regering heeft besloten dat het verboden is om illegaal te downloaden :P:ph34r: .

Wel opvallend dat dit de deur uit gaat nét nadat de Nederlandse regering het Europees Hof heeft besloten dat het verboden is om illegaal te downloaden :P:ph34r: .

Klein foutje, maar hier er wordt al aangegeven dat hier niet op te handhaven is en het dus ook niet gecontroleerd gaat worden.

10-4 :rolleyes:

en nou nie meer zeuren klik hier t'is wel de Duitse maar er zijn genoeg mogelijk heden om hem Nederlands of Engels te maken.

Wel opvallend dat dit de deur uit gaat nét nadat de Nederlandse regering heeft besloten dat het verboden is om illegaal te downloaden :P:ph34r: .

Alsof zij daar anno 2014 nog verandering in gaan brengen. haha goeie grap, vast weer zoiets om ons even bezig te houden. Zijn ze in Den Haag goed in.... :lol: :lol: :lol: :lol: Edited by shaady

Als je direct een Engelse versie wilt moet je mij een email-adres geven.

Ik heb een niet-geïnstalleerde game in een mapje staan op mijn harde schijf.

10-4 :rolleyes:

en nou nie meer zeuren klik hier t'is wel de Duitse maar er zijn genoeg mogelijk heden om hem Nederlands of Engels te maken.

Alsof zij daar anno 2014 nog verandering in gaan brengen. haha goeie grap, vast weer zoiets om ons even bezig te houden. Zijn ze in Den Haag goed in.... :lol: :lol: :lol: :lol:

Waarom zou je proxy gebruiken... Is alleen maar langzamer xD

Als je direct een Engelse versie wilt moet je mij een email-adres geven.

Ik heb een niet-geïnstalleerde game in een mapje staan op mijn harde schijf.

Of men download de vertaling op het forum? (Dan wel dit forum als op emergency-planet)

Waarom zou je proxy gebruiken... Is alleen maar langzamer xD

Of men download de vertaling op het forum? (Dan wel dit forum als op emergency-planet)

Omdat KPN/telfort de pirate bay geblokkeerd hebben daarom een omzeil methode die het altijd doet bij iedereen ;) ssst...

Omdat KPN/telfort de pirate bay geblokkeerd hebben daarom een omzeil methode die het altijd doet bij iedereen ;) ssst...

Is al een hele tijd terug opgeheven, volg je het nieuws niet ;)?

Je kan 911 First Responders gewoon op Steam kopen hoor

1. Je bumpt, niet doen. Vinden anderen niet zo leuk

2. Wat heeft at met deze regels te maken?

1. Je bumpt, niet doen. Vinden anderen niet zo leuk

2. Wat heeft at met deze regels te maken?

Het is inderdaad bump, maar hij schreef dat omdat dit topic over illegaal downloaden gaat. En veel mensen ervan uitgaan dat 911 First Responders alleen nog maar illegaal verkrijgbaar is. Vandaar dat hij dat zo zei... Dus het heeft er opzich wel mee te maken.

Ja en nee, via steam is die er pas 1 maand ofzo op, ver voordat deze regel kwam.

En volgens mij mag ik dit zeggen, zo niet, mijn excuses en dan mag deze reactie verwijderd worden ofzo, maar als je gaat kijken op piratebay vindt je al best vaak em5 en die zijn ook al best vaak gedownloaded. Je kan het vandaag de dag niet meer omzeilen. Bijna alles is te downloaden.

Het is geen bump want het is topic gerelateerd en voegt nog iets toe. Desalniettemin gaan we als team de regel niet meer veranderen, maar degene die bang zijn voor slechte nachten door het schuldgevoel van een illigale download kunnen dus op Steam terecht.  :)

Mja, idd 911 first responders  is te verkrijgen maar. volgens mij hebben we 't met z'n alle over emergency... kun je wel zegen same sh*t difrent language. maar in t spel zit er wel degelijk verschil. en veel van de mod's die we toch allemaal leuk vinden werken tot mijn ervaring niet tot slecht op 911.... en zolang die verschillen er zijn. is dus nog steeds een ander spel.... toch? tenminste das mijn mening!

terug komend op niels. off topic:
volg t wel maar niet echt gemerkt ofzo. wel dat de eigenaren van de site hebben vast gezeten enz.

Toevoeging: Zelfs in de inleidende tekst is t woord 911 First Responders niet te vinden..

Edited by shaady

Mja, idd 911 first responders  is te verkrijgen maar. volgens mij hebben we 't met z'n alle over emergency... kun je wel zegen same sh*t difrent language. maar in t spel zit er wel degelijk verschil. en veel van de mod's die we toch allemaal leuk vinden werken tot mijn ervaring niet tot slecht op 911.... en zolang die verschillen er zijn. is dus nog steeds een ander spel.... toch? tenminste das mijn mening!

terug komend op niels. off topic:

volg t wel maar niet echt gemerkt ofzo. wel dat de eigenaren van de site hebben vast gezeten enz.

Ik heb 911 gehad en ik heb de Duitse versie gehad maar heb nooit verschil gemerkt. Ik heb ook nog nooit een mod op 911 geinstalleerd welke niet werkte. Over welke verschillen heb je het allemaal?

Het gaat toch niet om welke versie het nu gaat...

het gaat om het downloaden en het praten daarover. Het team van Emergency4.nl is geen cyber politie, en zij hoeven zich dus ook niet zo te gedragen. Kom op, vrijwel iedereen weet wat en hoe hij iets moet downloaden. Daar zou nog geen eens discussies over moeten zijn op een forum want iedereen weet dat het gedaan wordt. Jeez, ik heb Emergency 3 en 4 toendertijd gekocht maar als ik de cd even niet kan vinden of hij ligt niet binnen handbereik download ik het ook gewoon.

Wij gedragen ons ook niet als cyber politie, het enige wat wij gedaan hebben is aangeven dat je ermee mag doen dan wel er over denken dan wel er over zeggen wat je wilt, maar op je eigen risico en onder je eigen naam en daarmee je eigen verantwoordelijkheid. .