Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
112bolsward

[TUT-Editor] Gasexplosie, bommelding en verkeersongeval maken

Recommended Posts

Hierbij de uitleg voor het maken van een aantal events voor de freeplaymap.

Gasexplosie

1) Edit -> Scene -> Objects -> Misc -> Selecteer en plaats 'GASEXPLOSION'

2) Klik onder in beeld op Properties en geef het object de naam: gasexplosion

Bommelding

1) Edit -> Scene -> Objects -> Misc -> Selecteer en plaats 'BOMB'

2) Klik onder in beeld op Properties en geef het object de naam: bomb

Verkeersongeval

Het verkeersongeval dient altijd een beknelling te bevatten anders werkt hij niet in-game.

1) Plaats een voertuig waar de beknelde in komt te zitten, klik onderin beeld op Properties en geef dit voertuig de naam: ccar_1

2) Plaats een persoon die bekneld in het voertuig moet komen te zitten NAAST het voertuig.

3) Klik op Properties -> Geef de persoon de naam: ccarp_1a en klik daarna op Edit Traits

4) Vink het vakje Injured aan en vink vervolgens het vakje Blood Puddle aan. Klik vervolgens op Ok en daarna nogmaals op Ok.

5) Selecteer opnieuw het voertuig, klik op Properties, klik op Edit Traits. Vink het vakje Person Enclosed aan en selecteer in de balk

eronder ccarp_1a. Klik op Ok en wederom op Ok.

6) Remsporen en glasscherven kun je gewoon plaatsen en deze krijgen allemaal de naam: ccard_1

Wanneer je een tweede ongeval maakt dien je natuurlijk wel 2 ipv 1 in te vullen op alle plaatsen. En bij een derde ongeval 3, enz, enz.

Vragen en opmerkingen kunnen gewoon hieronder in het topic gesteld worden.

@Cloudpopi: heb jij de game wel eens gespeeld? ;) want die bom kun je in-game door middel van een engineer onschadelijk maken.

@Cloudpopi: heb jij de game wel eens gespeeld? ;) want die bom kun je in-game door middel van een engineer onschadelijk maken.

Jahoor ik speel sins 1 dag maar welke engineer

Je moet doen linksonderaan het onderste vakje kiezen (van voertuigen oproepen), en dan de bovenste auto. Daar zit hij in. Je laat hem dan uitstappen, en dan rechtermuisknop op de bom.

Mischien moet je effe de tutorial spelen. Je moet die bij options aanklikken, en dan de campaign spelen. Als het goed is krijg je dan eerst de tutorial.

Hierbij de uitleg voor het maken van een aantal events voor de freeplaymap.

Gasexplosie

1) Edit -> Scene -> Objects -> Misc -> Selecteer en plaats 'GASEXPLOSION'

2) Klik onder in beeld op Properties en geef het object de naam: gasexplosion

Bommelding

1) Edit -> Scene -> Objects -> Misc -> Selecteer en plaats 'BOMB'

2) Klik onder in beeld op Properties en geef het object de naam: bomb

Verkeersongeval

Het verkeersongeval dient altijd een beknelling te bevatten anders werkt hij niet in-game.

1) Plaats een voertuig waar de beknelde in komt te zitten, klik onderin beeld op Properties en geef dit voertuig de naam: ccar_1

2) Plaats een persoon die bekneld in het voertuig moet komen te zitten NAAST het voertuig.

3) Klik op Properties -> Geef de persoon de naam: ccarp_1a en klik daarna op Edit Traits

4) Vink het vakje Injured aan en vink vervolgens het vakje Blood Puddle aan. Klik vervolgens op Ok en daarna nogmaals op Ok.

5) Selecteer opnieuw het voertuig, klik op Properties, klik op Edit Traits. Vink het vakje Person Enclosed aan en selecteer in de balk

eronder ccarp_1a. Klik op Ok en wederom op Ok.

6) Remsporen en glasscherven kun je gewoon plaatsen en deze krijgen allemaal de naam: ccard_1

Wanneer je een tweede ongeval maakt dien je natuurlijk wel 2 ipv 1 in te vullen op alle plaatsen. En bij een derde ongeval 3, enz, enz.

Vragen en opmerkingen kunnen gewoon hieronder in het topic gesteld worden.

Even een vraagje, ik had nu een VKO (verkeersongeval) met 1 verongelukt voertuig. Nu wilde ik er eentje maken waarbij 2 voertuigen tegen elkaar gebotst waren maar nu als ik het speel zie ik er maar 1. Hoe kan ik het oplossen zodat ik beide zie want dat is me niet gelukt.

Alvast bedankt!

Wrak 1: ccar_2

Wrak 2: ccard_2

Dankje, is nu gelukt. En nu komt er nog een vraag $) hoe kan ik meerdere personen in 1 voertuig plaatsen? voor een wat groter VKO

Dat gaat voor zover ik weet niet. Voor een groter VKO moet je gewoon veel voertuigen doen, of je moet meerdere mensen gewoon op de grond zetten. Die kan je dan niet uit de auto knippen, maar die liggen er dan gewoon naast. Dat kunnen dan bijvoorbeeld voetgangers zijn o.i.d.

Inderdaad, wat leonard zegt. Je kan wel de bus gebruiken voor meerdere slachtoffers. Dan kan je in elk deel van de bus een slachtoffer doen, 3 in totaal dus.

Dat gaat voor zover ik weet niet. Voor een groter VKO moet je gewoon veel voertuigen doen, of je moet meerdere mensen gewoon op de grond zetten. Die kan je dan niet uit de auto knippen, maar die liggen er dan gewoon naast. Dat kunnen dan bijvoorbeeld voetgangers zijn o.i.d.

Inderdaad, wat leonard zegt. Je kan wel de bus gebruiken voor meerdere slachtoffers. Dan kan je in elk deel van de bus een slachtoffer doen, 3 in totaal dus.

Oke bedankt voor de snelle reacties! :)