Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Firequi

Koers van het forum

Recommended Posts

Hallo forumleden,

De volgende tekst is geschreven naar aanleiding van recente ontwikkelingen die, naar mijn mening, de koersverandering van dit forum in een stroomversnelling dreigen te drukken. Het gaat hierbij om het steeds verder afwijken van het spel Emergency 4 dan wel First Reponders 911.

Als langjarige modder vind ik dit een hele bijzondere ontwikkeling want dit is het enige forum waar dit fenomeen plaatsvindt. Geen van de andere Emergency fora doen zo weinig aan modden als dit forum. In plaats daarvan verdrukt met name de jongere generatie leden, in dit geval niet leeftijd gerelateerd maar aanmeldjaar gerelateerd, de mensen die nog echt met Emergency 4 bezig zijn met onderwerpen die over het algemeen onder het off-topic gedeelte vallen. Dit is duidelijk zichtbaar omdat vooral daar nieuwe berichten te vinden zijn en tot mijn grote spijt nauwelijks in alle modding gerelateerde gedeeltes.

Ik ben niet geïnteresseerd in de verschillende beweegredenen die achter deze ontwikkeling zitten, ik ben er slechts in geïnteresseerd om deze ontwikkeling een andere richting op te buigen en het forum weer terug naar zijn roots terug te sturen. Daarvoor heb ik ook een oplossing bedacht, daar deze echter uit de lucht komen vallen zonder verdere onderbouwing zal ik eerst een korte analyse geven over het ontstaan van de genoemde ontwikkeling.

Inmiddels bestaat de moddingscene van Emergency 4 al acht jaar. Dat is een zeer lange tijd voor een pc game en daar ligt gelijk de kern van het probleem. Van de eerste generatie modders, diegenen die al met Emergency 3 begonnen zijn, zijn er slechts nog enkelen actief. Ook van de tweede generatie zijn er niet meer veel over maar daarvan bestaan er op dit forum gelukkig nog wel leden. Deze tweede generatie, waar ik mezelf toe reken, heeft echter een cruciale fout gemaakt op dit forum. Het probleem van deze fouten is echter dat ze pas gerealiseerd worden als het al te laat is. Er is nooit effectief kennis overgedragen aan de derde generatie. Gelukkig heeft een deel het zichzelf nog aangeleerd maar is daarna in dezelfde valkuil gevallen als de voorgaande generatie, er wordt nauwelijks moeite gedaan om kennis over te dragen omdat er vooral naar tutorials, google of een zoekfunctie verwezen wordt.

De nieuwe generatie valt echter ook iets te verwijten hier, bij deze leden ontbreekt een groot aandeel van eigen initiatief en daarmee te drive om echt te willen modden. Daarnaast is deze generatie lui omdat er al zoveel bereikt is de afgelopen jaren. Hiermee bedoel ik uiteraard niet de uitzonderingen die doorzetten en daadwerkelijk vaardig worden in het modden. Maar met het ontbreken van de wil om zelf te beginnen met modden en dit ook door te zetten valt één van de beweegredenen om lid te worden van dit forum weg, dit is natuurlijk Emergency 4. Daardoor wint de tweede beweegreden, een interesse in hulpdiensten, de overhand. Met alle gevolgen van dien, in plaats van te modden worden vooral filmpjes geplaatst, simulaties opgezet en andere topics geopend die soms eerder naar obsessie neigen dan een gezonde hobby. Daar wil ik echter niet verder op in gaan, in plaats daarvan wil ik, zoals gezegd, iets ondernemen om de koers van het forum weer te wenden.

Het plan is om leden te leren modden en hiervoor weer enthousiast te maken. Hiervoor wil ik een reeks tutorials gaan maken, in het Nederlands uiteraard. Maar het komt uiteraard niet allemaal van mijn kant, ook van andere leden verwacht ik een zekere vorm van initiatief. Aan de meer vaardige leden vraag ik om goed uitleg te geven op vragen en minder bot te reageren, hoe raar de vraag in jou ogen ook mag klinken. Van de leden die willen modden verwacht ik ook initiatief en doorzettingsvermogen. De eerste paar projecten gaan gegarandeerd niet goed en het ziet er soms echt niet uit. Maar iedere skin, ieder voertuig dat je ingame zet en ieder model maakt je beter. Daarnaast wil ik mensen vragen op te houden met het maken van zogenaamde repo-mods. Het idee is natuurlijk leuk, je zoekt wat voertuigen bij elkaar of gebruikt zelfs een complete mod als basis en gaat er repo’s mee maken. Maar je leert er zo weinig van, ga zelf skins maken, bouw eens een mod vanaf niets en maak het speelbaar.

Laten we streven naar het worden van een echte moddingcommunity, een community die goede modders maakt, mooie mods uitbrengt en plezier heeft in het modden!

Modding in emergency 4 voor dummy's! Mijn steun, en eventueel hulp heb je!

Ik wil je dolgraag helpen met alles wat ik weet.

Ben het helemaal eens hiermee, ben ondertussen nu zelf al zeker wel 5 jaar aan het modden en heb zelf ook wel het een en ander aan tutorials geschreven. Ik mis dan ook zoals Firequi zei, de wil van anderen om iets uit te proberen en de interesse erin.

Maar ik weet hoe dat gaat,

Oh, het is te moeilijk of ik snap er niks van... Ik stop er maar mee en ga (weet ik veel wat voor een spel) spelen.

Maar dat kan ook misschien zijn dat de generatie van nu en 10 jaar verschil anders is. Mensen zijn tegenwoordig lui, en hebben nergens geen zin meer in tenzij, het makkelijk is.

Als je nagaat dat deze screen mijn aller eerste model was:

eerstemodelooitpwpip.png

En dat ik nu gewoon in staat ben dit te maken.

em42014-06-0523-48-53zksgp.png

Even als voorbeeld, ik heb @@Timo641 leren modellen, het betekent niet dat je er jaren over doet om het te leren. Want werkelijk waar ik heb Timo in 2 dagen leren modellen en hij kon het gewoon uitstekend!

Hier is een voorbeeld van een van zijn eerste modellen, vlak nadat ik het hem had geleerd.

jj8pxy.jpg

Dus toon eens wat meer initiatief, en dan heb ik het toch zeker over de wat nieuwere leden...

Als je nu meer ervan weet, hoe beter het voor je uit pakt als Emergency 5 gereleased wordt.

Edited by RedHawk504

Ik zou best eens wat meer moeite kunnen doen om iets te maken. En omdat ik mij op zich wel aangesproken voel met 'm'n repo-mod' wat eigenlijk achteraf als ik dit gelezen heb heel erg dom en lui is, wil ik mezelf best openstellen om van jullie, de ervaren mensen, te leren!

Ik sluit me bij Hessel aan.

Ik zal zeker mijn best gaan doen om weer veel te gaan modden en ik zal ook even nadenken voor dat ik een topic plaats.

Heel erg goed initiatief, werk ik ook graag aan mee.

Alhoewel mijn kennis op het gebied van modden niet verder gaat dan skinnen, modellen en UV-mappen, zou ik toch graag anderen wat willen leren. Alles wat ik van @@RedHawk504 heb geleerd wil ik dan ook graag overdragen aan anderen.

Ik sta er ook wel voor open om bijvoorbeeld via Skype en Teamviewer wat lesjes aan mensen te geven, in plaats van mensen alles zelf uit laten zoeken via een tutorial. Op dezelfde manier als @@RedHawk504 dat bij mij heeft gedaan, was erg prettig en je leert toch makkelijker omdat je er mee bezig bent en vragen direct kan stellen.

Oké, even een reactie mijnerzijds over deze uitspraken van Firequi.

Natuurlijk, ik ben het met @@Firequi eens dat dit forum steeds meer lijkt te gaan om alles behalve EM4. (check vooral het off-topic gedeelte). Dat je als tweede generatie als modders de derde generatie iets weil leren, dat begrijp ik. Maar Firequi zei het eigenlijk al: EM4 is al meer dan acht jaar oud. Ik snap dan wel dat de nieuwste generatie niet meer zoveel tijd in het echt goed worden in modden wil steken. Eén omdat EM4 dus een hele oude game is, waarvan ik betwijfel hoelang die nog mee zal gaan (dus waarom zoveel tijd en moeite steken in leren modden als het misschien nog maar 1 à 2 jaar mee gaat), en ten tweede (lijkt en beetje op punt 1) Er zijn al vele nieuw (fantastische games uitgebracht. (kijk naar Battlefield, Watch Dogs, Assasin`s Greed (ofzoiets) enz.) Ik denk dat de nieuwste generatie dan daar mee tijd in wil steken (en dan niet alleen het spelen, maar ook het toevegen van cheats en weet ik het wat) dan in een game van - in de ogen van de jeugd - een eeuw oud.

Kijk, als ik zo de oudste berichten van dit forum terug lees mis ik eigenlijk ook wel de oude moddig sfeer. Maar je kunt er niet omheen; de tijd staat niet stil.

Verder wil ik even mijn kritiek uiten op de zin van Firequi:

"Daarnaast wil ik mensen vragen op te houden met het maken van zogenaamde repo-mods. Het idee is natuurlijk leuk, je zoekt wat voertuigen bij elkaar of gebruikt zelfs een complete mod als basis en gaat er repo’s mee maken. Maar je leert er zo weinig van, ga zelf skins maken, bouw eens een mod vanaf niets en maak het speelbaar."

Luister vriend, wees blij dat mensen uberhaupt nog wat proberen aan een mod in elkaar te zetten. Daarbij; ik heb een repo mod (en dan bedoel ik de Velst) en daar is overgroot deel van de skins zelf gefabriceerd. Je 'eist' nu wel als het ware dat mensen van hun repo mods een speelbare mod maken, maar wat nou als mensen gewoon plezier beleven aan het gezellig (in mijn geval met z`n tweetjes) op een winterse avond prutsen aan een repo mod? Ik denk dat het dan veel meer tijd kost om alles in-game / werkend te krijgen, dan dat de game nog mee gaat. (misschien is dit een beetje overdreven, maargoed.)

Oké, even een reactie mijnerzijds over deze uitspraken van Firequi.

Natuurlijk, ik ben het met @@Firequi eens dat dit forum steeds meer lijkt te gaan om alles behalve EM4. (check vooral het off-topic gedeelte). Dat je als tweede generatie als modders de derde generatie iets weil leren, dat begrijp ik. Maar Firequi zei het eigenlijk al: EM4 is al meer dan acht jaar oud. Ik snap dan wel dat de nieuwste generatie niet meer zoveel tijd in het echt goed worden in modden wil steken. Eén omdat EM4 dus een hele oude game is, waarvan ik betwijfel hoelang die nog mee zal gaan (dus waarom zoveel tijd en moeite steken in leren modden als het misschien nog maar 1 à 2 jaar mee gaat), en ten tweede (lijkt en beetje op punt 1) Er zijn al vele nieuw (fantastische games uitgebracht. (kijk naar Battlefield, Watch Dogs, Assasin`s Greed (ofzoiets) enz.) Ik denk dat de nieuwste generatie dan daar mee tijd in wil steken (en dan niet alleen het spelen, maar ook het toevegen van cheats en weet ik het wat) dan in een game van - in de ogen van de jeugd - een eeuw oud.

Kijk, als ik zo de oudste berichten van dit forum terug lees mis ik eigenlijk ook wel de oude moddig sfeer. Maar je kunt er niet omheen; de tijd staat niet stil.

Verder wil ik even mijn kritiek uiten op de zin van Firequi:

"Daarnaast wil ik mensen vragen op te houden met het maken van zogenaamde repo-mods. Het idee is natuurlijk leuk, je zoekt wat voertuigen bij elkaar of gebruikt zelfs een complete mod als basis en gaat er repo’s mee maken. Maar je leert er zo weinig van, ga zelf skins maken, bouw eens een mod vanaf niets en maak het speelbaar."

Luister vriend, wees blij dat mensen uberhaupt nog wat proberen aan een mod in elkaar te zetten. Daarbij; ik heb een repo mod (en dan bedoel ik de Velst) en daar is overgroot deel van de skins zelf gefabriceerd. Je 'eist' nu wel als het ware dat mensen van hun repo mods een speelbare mod maken, maar wat nou als mensen gewoon plezier beleven aan het gezellig (in mijn geval met z`n tweetjes) op een winterse avond prutsen aan een repo mod? Ik denk dat het dan veel meer tijd kost om alles in-game / werkend te krijgen, dan dat de game nog mee gaat. (misschien is dit een beetje overdreven, maargoed.)

Tijd en moeite steken in het leren modden zal zeker lonen, zeker omdat in Emergency 5 mods waarschijnlijk mogelijk zijn. De opgedane kennis is dan ook zeker te gebruiken, er moeite in steken zal altijd een verrijking van het kunnen zijn.

Verder je argument met betrekking tot de andere games, als er mensen van de huidige generatie zijn die niet meer geïnteresseerd zijn in Emergency, wat doen ze dan op dit forum? Als men meer tijd wil steken in andere games en men hier alleen nog maar komt om mods te downloaden vind ik dat opzich al een slechte gebeurtenis, het gaat immers om een forum voor het modden van Emergency 4, anders was het wel alleen een downloadbase geweest.

Met betrekking tot de repo-mod. Firequi doelt op mensen die een repo mod maken op de manier zoals hij beschrijft. Dat jij het dan niet op die wijze doet, betekent dus dat hij jou niet aanspreekt, voel je dan ook niet direct aangesproken en hou gewoon die rust. Aanspreken met luister vriend lijkt mij net niet helemaal de goede opening, respecteer was anderen zeggen en vinden, als je je aangesproken voelt kan je ook gewoon zeggen dat Firequi het wellicht iets anders had kunnen formuleren.

Verder ben ik inmiddels benaderd door @Geertje, wat mij betreft een hele goede ontwikkeling. Ik zou het leuk vinden als er nog meer enthousiastelingen volgen!

@@Timo641 Ik zou ook wel wat van jou willen leren!

Hartstikke leuk, ik wil je graag helpen, en misschien andere leden ook wel, want zo goed ben ik nou ook weer niet. Ik zou zeggen neem contact op via PB dan wisselen we wat contactgegevens uit.

Tijd en moeite steken in het leren modden zal zeker lonen, zeker omdat in Emergency 5 mods waarschijnlijk mogelijk zijn. De opgedane kennis is dan ook zeker te gebruiken, er moeite in steken zal altijd een verrijking van het kunnen zijn.

Dan zal ik niet zo zeker van zijn. Misschien werkt EM5 wel met hele andere bestanden, het is immers nieuwer, dus misschien dan ook ingewikkelder.

Verder je argument met betrekking tot de andere games, als er mensen van de huidige generatie zijn die niet meer geïnteresseerd zijn in Emergency, wat doen ze dan op dit forum? Als men meer tijd wil steken in andere games en men hier alleen nog maar komt om mods te downloaden vind ik dat opzich al een slechte gebeurtenis, het gaat immers om een forum voor het modden van Emergency 4, anders was het wel alleen een downloadbase geweest.

Ik zeg niet dat er niemand meer geintereseerd is in EM, maar dat het lang niet meer geweest is zoals vroeger. De nieuwe generatie leden op dit forum zijn (denk ik) meer online gekomen om te reageren op topics en/of hun clan te promoten in off-topic, dan om zelf te modellen/skinnen. De tijd dat mensen alleen maar op het forum kwamen om te (leren)modden, is voorbij, en zal met de games enzo die we tegenwoordig hebben niet meer terug komen.

Met betrekking tot de repo-mod. Firequi doelt op mensen die een repo mod maken op de manier zoals hij beschrijft. Dat jij het dan niet op die wijze doet, betekent dus dat hij jou niet aanspreekt, voel je dan ook niet direct aangesproken en hou gewoon die rust. Aanspreken met luister vriend lijkt mij net niet helemaal de goede opening, respecteer was anderen zeggen en vinden, als je je aangesproken voelt kan je ook gewoon zeggen dat Firequi het wellicht iets anders had kunnen formuleren.

Firequi zei: "Daarnaast wil ik mensen vragen op te houden met het maken van zogenaamde repo-mods."

Dat noem ik toch wel een heel breed begrip waarbij denk ik toch heel veel repo-mod makers zich aangesproken mee voelen, in wat voor vorm dan ook. Vervolgens geeft Firequi een hele verkeerde definitie van bovenstaand geciteerde. Dus bij deze zal ik het speciaal voor Timo641 even zeggen: @@Firequi , had het anders vermeld, en er niet zo`n breed begrip van gemaakt.

Aanspreken met luister vriend lijkt mij net niet helemaal de goede opening, respecteer was anderen zeggen en vinden,

Normaal respecteer ik wat andere zeggen en vinden; maar ik respecteer totaal niet dat mensen je gaan bevelen om ergens mee op te houden; terwijl je er veel plezier aan beleefd in dit geval.

Verder heb ik deze opening gebruikt omdat ik het best wel erg vind dat Firequi een beetje 'dramatisch' zit te doen dat mensen moeten ( <_<) gaan leren modden; terwijl een repo mod maken (dan wel met of zonder zelf gemaakte skins/modellen) in mijn ogen toch wel een heel goed begin is. Gewoon een beetje voertuigen pakken; daarmee een beetje oefen met in editor zetten enzo... lighten... traits aanpassen e.d.)

-EDIT-

Maargoed, voor de mensen die er nog wel vertrouwen in hebben dat het ooit nog goed gaat komen heb ik even zitten knutselen omdat ik me verveelde:

Foto550-Y4CKWO8X.jpg

Tadaa, alstublaft. De eerste pagina voor het (eventuele :P ) boek: "How too mod in Emergency 4"

Edited by em4player

@@Timo641 zou je met het ook willen leren?

Zeer zeker, via PB zullen we wel wat contactgegevens uitwisselen. Leuk dat er mensen zo enthousiast zijn!

@em4player, op jouw opmerkingen ga ik ook niet eens verder in, zou leuk zijn voor anderen als je je wat volwassener op zou stellen en niet op alle goed bedoelde opmerkingen van anderen commentaar moet hebben.

Dan zal ik niet zo zeker van zijn. Misschien werkt EM5 wel met hele andere bestanden, het is immers nieuwer, dus misschien dan ook ingewikkelder.

Ik zeg niet dat er niemand meer geintereseerd is in EM, maar dat het lang niet meer geweest is zoals vroeger. De nieuwe generatie leden op dit forum zijn (denk ik) meer online gekomen om te reageren op topics en/of hun clan te promoten in off-topic, dan om zelf te modellen/skinnen. De tijd dat mensen alleen maar op het forum kwamen om te (leren)modden, is voorbij, en zal met de games enzo die we tegenwoordig hebben niet meer terug komen.

Firequi zei: "Daarnaast wil ik mensen vragen op te houden met het maken van zogenaamde repo-mods."

Dat noem ik toch wel een heel breed begrip waarbij denk ik toch heel veel repo-mod makers zich aangesproken mee voelen, in wat voor vorm dan ook. Vervolgens geeft Firequi een hele verkeerde definitie van bovenstaand geciteerde. Dus bij deze zal ik het speciaal voor Timo641 even zeggen: @@Firequi , had het anders vermeld, en er niet zo`n breed begrip van gemaakt.

Normaal respecteer ik wat andere zeggen en vinden; maar ik respecteer totaal niet dat mensen je gaan bevelen om ergens mee op te houden; terwijl je er veel plezier aan beleefd in dit geval.

Verder heb ik deze opening gebruikt omdat ik het best wel erg vind dat Firequi een beetje 'dramatisch' zit te doen dat mensen moeten ( <_<) gaan leren modden; terwijl een repo mod maken (dan wel met of zonder zelf gemaakte skins/modellen) in mijn ogen toch wel een heel goed begin is. Gewoon een beetje voertuigen pakken; daarmee een beetje oefen met in editor zetten enzo... lighten... traits aanpassen e.d.)

"Luister vriend", ik weet niet wat precies je probleem is, maar moet je nou echt op alles en iedereen negatief en arrogant reageren? Misschien is het wat wijzer om je berichten op dit forum wat vriendelijker te maken.

Mensen, ik wil mezelf ook wel aanbieden voor hulp. Ik heb het idee dat ik een TeamSpeak server host, en dat jullie erop kunnen, en dat Timo en ik dat beheren.

De bedoeling is dan ook dat je tegelijk met Teamview bij mij of Timo meekijkt. Dit is de beste manier om het te leren.

Lijkt jullie dat wat?

Mensen, ik wil mezelf ook wel aanbieden voor hulp. Ik heb het idee dat ik een TeamSpeak server host, en dat jullie erop kunnen, en dat Timo en ik dat beheren.

De bedoeling is dan ook dat je tegelijk met Teamview bij mij of Timo meekijkt. Dit is de beste manier om het te leren.

Lijkt jullie dat wat?

Ik zeg, goed voorstel!

"Luister vriend", ik weet niet wat precies je probleem is, maar moet je nou echt op alles en iedereen negatief en arrogant reageren? Misschien is het wat wijzer om je berichten op dit forum wat vriendelijker te maken.

Beste weledele Maurice Vermeer,

Bij deze een reactie mijnzerzijds, ditmaal over uw bovenstaande bericht. Ik reageer negatief, dat heeft u goed opgemerkt met uw wel ontwikkelde verstand. Voor dat ik op uw bericht inga, heb ik even een vraagje aan u:

Stel, u bent lekker gezellig bezig met het maken van een repo-mod, om eens het één en ander te leren. U beleefd er plezier aan, en u steekt er veel van op. Vervolgens gaat een beste man uit het prachtige Flevoland u bevelen om te stoppen met het maken van repo-mods, terwijl het toch als beginnende modder een goede manier is opweg. Zou u dat zomaar laten gebeuren? Ook al stopt u klakkeloos gedownloade modellen in uw mod, waar u veel van leert hoe de editor te gebruiken, zou u dat zomaar laten gebeuren?

Oftewel, een bericht van een beste man, hoeft niet alleen maar beste reactie te krijgen. Ik gaf mijn mening over dit plan, en dat daar mensen op gaan reageren...

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben door dit bericht.

Met vriendelijke groeten,

Erik

---------------------

Verder even een vriendelijk bericht aan beste jongeman Geertje,

Wat vindt u van uw bericht? Vindt u dat het meerwaarde heeft voor deze discussie? Kan alleen maar vervelende reacties en gedoe opleveren. Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek om zulke berichten niet meer te posten, en u en vooral niet mee bemoeien door het posten zulke nutteloze berichten.

Met vriendelijke groeten van een hete zolderkamer,

Erik.

Edited by em4player

Ik zeg, Super goed voorstel!

Had namelijk net jou hulp nodig!

Beste weledele Maurice Vermeer,

Bij deze een reactie mijnzerzijds, ditmaal over uw bovenstaande bericht. Ik reageer negatief, dat heeft u goed opgemerkt met uw wel ontwikkelde verstand. Voor dat ik op uw bericht inga, heb ik even een vraagje aan u:

Stel, u bent lekker gezellig bezig met het maken van een repo-mod, om eens het één en ander te leren. U beleefd er plezier aan, en u steekt er veel van op. Vervolgens gaat een beste man uit het prachtige Flevoland u bevelen om te stoppen met het maken van repo-mods, terwijl het toch als beginnende modder een goede manier is opweg. Zou u dat zomaar laten gebeuren? Ook al stopt u klakkeloos gedownloade modellen in uw mod, waar u veel van leert hoe de editor te gebruiken, zou u dat zomaar laten gebeuren?

Oftewel, een bericht van een beste man, hoeft niet alleen maar beste reactie te krijgen. Ik gaf mijn mening over dit plan, en dat daar mensen op gaan reageren...

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben door dit bericht.

Met vriendelijke groeten,

Erik

---------------------

Verder even een vriendelijk bericht aan beste jongeman Geertje,

Wat vindt u van uw bericht? Vindt u dat het meerwaarde heeft voor deze discussie? Kan alleen maar vervelende reacties en gedoe opleveren. Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek om zulke berichten niet meer te posten, en u en vooral niet mee bemoeien door het posten zulke nutteloze berichten.

Met vriendelijke groeten van een hete zolderkamer,

Erik.

Gast, doe alsjeblieft even 2 tellen normaal man. Het is maar een forum man...

Mensen kunnen vanaf heden op aanvraag via de PB mijn teamspeak kanaal joinen, tot snel.

Ik heb nooit kunnen modelleren en ook nooit echt de wil gehad om dat te gaan doen.

Dat betekend niet dat ik t niet fijn vind dat Timo en RedHawk meteen enthousiast met plannen komen! :D

Verder moet Erik misschien een beetje dimmen met deze houding..

Edited by Sebastiaan

(...)

Verder moet Erik misschien een beetje dimmen met deze houding..

em4player is het voor jou, @@Sebastiaan... Daarbij, waarom zou ik in grutjesnaam mijn houding aan moeten passen? Ik gebruikte "luister vriend" omdat Firequi iets doms/verkeerds schreef waarbij hij wat dat betreft onschuldige leden met een repo-mod gaat bevelen te stoppen. Verder deed ik overdreven vriendelijk omdat er gevraagd werd vriendelijk te zijn. Willen ze vriendelijkheid krijgen, dan kunnen ze vriendelijk krijgen. Maar goed, of ik mijn houding aanpas of niet is off-topic en heb ik uiteindelijk zelf te beslissen, dus laten we maar gauw BOT gaan! ;)

Verder, ik heb uit verveling even speciaal voor jullie een tutorial gemaakt over het maken/toevoegen van een maptexture.

Edited by em4player