Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Firequi

Koers van het forum

Recommended Posts

Ik heb nooit kunnen modelleren en ook nooit echt de wil gehad om dat te gaan doen. Dat betekend niet dat ik t fijn vind dat Timo en RedHawk meteen enthousiast met plannen komen! :D

Verder moet Erik misschien een beetje dimmen met deze houding..

Oh dus als ik het goed begrijp vindt je t niet fijn dat wij met plannen komen? haha ;)

Of bedoelde ''Dat betekend niet dat ik t niet fijn vind''.

Beste weledele Maurice Vermeer,

Bij deze een reactie mijnzerzijds, ditmaal over uw bovenstaande bericht. Ik reageer negatief, dat heeft u goed opgemerkt met uw wel ontwikkelde verstand. Voor dat ik op uw bericht inga, heb ik even een vraagje aan u:

Stel, u bent lekker gezellig bezig met het maken van een repo-mod, om eens het één en ander te leren. U beleefd er plezier aan, en u steekt er veel van op. Vervolgens gaat een beste man uit het prachtige Flevoland u bevelen om te stoppen met het maken van repo-mods, terwijl het toch als beginnende modder een goede manier is opweg. Zou u dat zomaar laten gebeuren? Ook al stopt u klakkeloos gedownloade modellen in uw mod, waar u veel van leert hoe de editor te gebruiken, zou u dat zomaar laten gebeuren?

Oftewel, een bericht van een beste man, hoeft niet alleen maar beste reactie te krijgen. Ik gaf mijn mening over dit plan, en dat daar mensen op gaan reageren...

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben door dit bericht.

Met vriendelijke groeten,

Erik

---------------------

Verder even een vriendelijk bericht aan beste jongeman Geertje,

Wat vindt u van uw bericht? Vindt u dat het meerwaarde heeft voor deze discussie? Kan alleen maar vervelende reacties en gedoe opleveren. Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek om zulke berichten niet meer te posten, en u en vooral niet mee bemoeien door het posten zulke nutteloze berichten.

Met vriendelijke groeten van een hete zolderkamer,

Erik.

Ik ga hier niet eens meer op reageren joh, erg kinderachtig dit.

em4player is het voor jou, @@Sebastiaan...

Zoals ik al zei beetje dimmen met die houding. Maak je geen vrienden mee.

Oh dus als ik het goed begrijp vindt je t niet fijn dat wij met plannen komen? haha ;)

Of bedoelde ''Dat betekend niet dat ik t niet fijn vind''.

Goed dat je t gezien hebt, bedoelde het positief :) Zal t meteen even aanpassen ;)

Handig! Nu kan ik ook leren modden.

En stop nu om te reageren op degenen, ik verwijs dus niet naar 1 iemand, die negatief reageerden. Anders krijgen we hetzelfde als bij topic ' hulpdiensten spotten via webcam'

zeker weten doen!

ik volg een cursus skin bij @Timo641

en een cursus modellen bij @redhawk504

ik leer echt veel dingen ervan

Edited by dannym45

Een reactie op het eerste bericht van Firequi van mij die waarschijnlijk bij de jongere generatie hoort.

Ik zelf ben dit forum niet gejoined omdat ik wel eens wat modelleer of dat wil leren.

Ik heb zelf erg veel interesse in hulpdiensten en ook in Emergency 4 omdat ik dat gewoon een leuke game vind.

Ik denk wel dat als Emergency 5 uitkomt en je daar ook in kan modden, het wel weer de andere kant op gaat.

Ik vind de veranderingen die je aangeeft natuurlijk goed en ik wens je/jullie veel succes.

Het eerste wat ik kwijt wil is dat ik erg blij ben met de meeste reacties hier en de genomen initiatieven en oprechte interesses geweldig vind! Helemaal top! Naast de tutorials ben ik uiteraard ook altijd bereid om vragen per pb te beantwoorden, ik kan helpen op de gebieden editor, moddelen, skinnen, animeren, scripts inbouwen, voertuigen inbouwen, mappen en lighten. Ik zou, wanneer de tijd het mij toe laat, graag assisteren met het initiatief van RedHawk en Timo. Ik neem hierover nog contact op.

@ : Ik snap niet waar jij je helemaal druk om maakt hier. Als je namelijk rustig mijn betoog gelezen had was je op deze zin gestuit: "Hiermee bedoel ik uiteraard niet de uitzonderingen die doorzetten en daadwerkelijk vaardig worden in het modden." Hiermee had ik onder andere jou in gedachte omdat ik zie dat jij daadwerkelijk mod en actief bezig bent ermee. Wat ik deed was een betoog schrijven met daarin mijn mening en, na een gegeven onderbouwing/analyse, een conclusie met slotzin.

Dit had een hele interessante discussie kunnen worden, maar in plaats daarvan kies jij ervoor om mij gelijk met een aanvallende toon te benaderen. Dit is jammer omdat je hiermee gelijk al verloren hebt in een discussie en ook je geloofwaardigheid weg slaat. De aanvallende toon was daarnaast niet eens nodig gezien de eerder gegeven zin, als je even nagedacht had, was je tot de conclusie gekomen dat je binnen dat geschetste plaatje past. Maar in plaats daarvan besluit je van mijn voorstel een eis te maken. Dit is al een interessante ontwikkeling.

Er volgen reacties op je eerste, "vurige" reactie en daar reageer je op, uiteraard want je geeft jezelf niet zo snel gewonnen. Maar in plaats van alleen maar reageren besluit je me weer verbaal aan te vallen waarbij je zinnen van mij citeert die je op fenomenale wijze uit hun verband rukt: je citeert de volgende door mij geschreven zin: "Daarnaast wil ik mensen vragen op te houden met het maken van zogenaamde repo-mods.". Wanneer deze zin op zichzelf zou staan was dit inderdaad een heel breed begrip geweest. Daarom schreef ik ook de betekenis die ik eraan geef erbij. Ik citeer mijzelf: "Het idee is natuurlijk leuk, je zoekt wat voertuigen bij elkaar of gebruikt zelfs een complete mod als basis en gaat er repo’s mee maken." Zoals Timo terecht schreef bedoel ik letterlijk wat ik schreef en zit er geen diepere betekenis aan. Deze betekenis heb ik eraan gekoppeld omdat het over het algemeen dit soort mods zijn. Je eigen als voorbeeld genoemde mod valt ook niet onder het criterium hiervoor, maar onder de andere zin die ik schreef: "ga zelf skins maken, bouw eens een mod vanaf niets en maak het speelbaar. " Als ik me niet vergis was je hiermee bezig. Mijn gegeven definitie van een repo mod noem je vervolgens geheel verkeerd. Maar aangezien nergens een precieze omschrijving gedefinieerd staat over wat een repo mod is, is deze uitspraak van jou ongegrond. Je geeft duidelijk een andere definitie eraan. Dat is prima, maar probeer dan niet die definitie door te drukken door die van mij "te breed" en "geheel verkeerd" te noemen.

Wat dan volgt is een beschuldiging dat ik mensen mijn wil op zou dragen, de enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat jij helaas niet goed in staat bent de inhoud van een tekst op je in te laten werken. Wederom, ik schreef een betoog met daarin een plan, niks dramatisch of wat dan ook. De daarop volgende zin waarin je duidelijk jou aanpak van het modden leren beschrijft is daarom ook ongegrond. Wederom, als je de tekst rustig op je in had laten werken was je al erachter gekomen dat je je niet aangesproken hoeft te voelen, dit doe je wel, je voelt je zelfs aangevallen.

Dan volgt opeens een ontzettend arrogante vriendelijkheid waarin je volgens mij de wijsneus uit probeert te hangen en iedereen mee probeert af te bluffen. Dit is helaas niet het geval, je zet jezelf voor joker en beschuldigt mij zelfs van bevelen geven, met behulp van, zoals al twee keer genoemde, door jezelf uit hun verband gerukte zinnen. Daarbij toon je wederom op spectaculaire wijze aan weinig van de tekst begrepen te hebben.

Uiteindelijk volgt de, op dit moment, laatste post door jou geschreven. Je reageert agressief op Sebastiaan, terwijl je dat doet val je ook mij wederom aan door inmiddels te verkondigen dat mijn zinnen dom en verkeerd zijn. Ik zou je graag willen adviseren om ten eerste te stoppen met je giftige en agressieve schrijfstijl. Daar bereik je namelijk niet veel mee. Ten tweede lijkt het me verstandig om je niet zo snel aangevallen te voelen, de wereld draait namelijk niet om jou, dus redenen om je aangevallen te voelen zijn er vrij weinig.

Zelf heb ik nooit interesse gehad om te leren modden, het spreekt mij simpelweg niet aan.

Ik ben toen ooit bij dit forum gegaan om op de hoogte te blijven van het laatste modnieuws, WIP-projecten bekijken en een gezellig praatje maken.

En ik denk dat dat laatste en hetgeen wat Firequi zegt precies de kern van het forum is.

Emergency 4 moet het nu nog hebben van de mods, en het zou erg zonde zijn als dit nu ophoud door een generatie die al helemaal niet meer geïnteresserd zijn in modden.

Ik kan zelf helaas niks bijdragen aan dit project, hoe graag ik dit ook zou willen.

En Bart, motie aangenomen :mrgreen:

Als ik zie dat ik nu al meerdere voertuigen, hoe klote ze ook zijn, heb kunnen skinnen, en dat ze nu nog steeds mooier zijn, omdat ik de lat steeds hoger leg en de realiteit wil nabootsen.

Daarnaast heb ik van @@Firequi al diverse keren(ooit heel lang geleden) kleine tips gehad over hoe om te gaan met zmodeler.

Ik vind het gewoon een goed initiatief van Qui! Zeker als Redhawk tips gaat geven! Ik ben voor hoor! Nu pak ik elke keer van voertuigen wat onderdelen en die plak ik dan ergens anders op.

En ja de mods komen niet uit, want dat scripten is voor mij gewoon acabradabra, als iemand daarvoor gewoon een strip tut voor kan maken ben ik die persoon dankbaar :)

Als ik zie dat ik nu al meerdere voertuigen, hoe klote ze ook zijn, heb kunnen skinnen, en dat ze nu nog steeds mooier zijn, omdat ik de lat steeds hoger leg en de realiteit wil nabootsen.

Daarnaast heb ik van @@Firequi al diverse keren(ooit heel lang geleden) kleine tips gehad over hoe om te gaan met zmodeler.

Ik vind het gewoon een goed initiatief van Qui! Zeker als Redhawk tips gaat geven! Ik ben voor hoor! Nu pak ik elke keer van voertuigen wat onderdelen en die plak ik dan ergens anders op.

En ja de mods komen niet uit, want dat scripten is voor mij gewoon acabradabra, als iemand daarvoor gewoon een strip tut voor kan maken ben ik die persoon dankbaar :)/>

kuch kuch @@Niels kuch

Al best netjes! Ik had zelf wel een donkere kleur bauw genomen en 2 strepen links er nog bij (nieuwe striping voorschriften)

em4player is het voor jou, @@Sebastiaan...

Je begint zelf met het eindigen met "Groetjes Erik". Als je niet wilt dat mensen je bij je voornaam noemen, dan moet je er zelf ook niet mee komen. Misschien moet je er ook eens aan gaan denken dat reacties zoals deze een goed begin zijn naar een community die we nu hebben. En nee, dat bedoel ik in dit geval niet positief.

Dat gezegd te hebben, vind ik dit idee een erg goed initiatief en zal ik kijken of ik nog eens wat uit de kast kan trekken, maar ik beloof niks. Daarbij is het enige waar ik echt goed in was scripten, en dit is naar mijn mening het moeilijkst om te leren. De enige reden dat het mij zo goed lukt is omdat ik dit al jaren deed voordat ik op het forum zat, maar dan niet voor EM4.

kuch kuch @@Niels kuch

Hehe, ik ben dan daar wel goed in, maar oh god ik moet echt totaal niet aan de pabo beginnen. Ik ben een ramp in uitleggen. Ik kan wel mijn best doen, PB maar voor geïnteresseerde.

@@Firequi

Edited by Niels

Eindelijk heb ik mijn zmodeler ook gefixt dus ik ben klaar voor de lessen! :D

En word is het mischien een leuk idee als er mensen komen op teamspeak die uit kunnen leggen hoe je kun lighten met polygons?

Edited by Geertje

Je begint zelf met het eindigen met "Groetjes Erik". Als je niet wilt dat mensen je bij je voornaam noemen, dan moet je er zelf ook niet mee komen. Misschien moet je er ook eens aan gaan denken dat reacties zoals deze een goed begin zijn naar een community die we nu hebben. En nee, dat bedoel ik in dit geval niet positief.

(...)

Ik heb liever dat alleen bekenden me bij m`n voornaam noemen, en niet van die *even vriendelijk blijven* :angry: .... :angry: jongens die ik amper ken, en me vervolgens de les gaan zitten lezen. Van die mensen zou ik het erg op prijs stellen om me niet bij m`n voornaam te noemen. Maar om nou iedere keer af te sluiten met "em4player", alleen maar voor de mensen die ik niet zo leuk vind staat ook weer zo, euhm... tsja...

Maar goed, zullen we dit hele gedoe maar achter ons laten? Ik heb m`n mening uitgesproken, en ik denk dat iedereen nu ook wel z`n zeggie heeft gedaan daarover.

Edited by em4player

Ik heb liever dat alleen bekenden me bij m`n voornaam noemen, en niet van die *even vriendelijk blijven* :angry: .... :angry: jongens die ik amper ken, en me vervolgens de les gaan zitten lezen. Van die mensen zou ik het erg op prijs stellen om me niet bij m`n voornaam te noemen. Maar om nou iedere keer af te sluiten met "em4player", alleen maar voor de mensen die ik niet zo leuk vind staat ook weer zo, euhm... tsja...

Maar goed, zullen we dit hele gedoe maar achter ons laten? Ik heb m`n mening uitgesproken, en ik denk dat iedereen nu ook wel z`n zeggie heeft gedaan daarover.

Maar achter ons laten.. Dit is niet de eerste keer dat jij op het forum een opstootje veroorzaakt. Ik wil mij verder niet in de discussie mengen, ik wil alleen maar even melden dat ik schoon genoeg van jou heb en ik durf om alles te wedden dat ik niet de enige ben. Als jij voortaan nadenkt voordat je überhaupt weer op dit forum komt wil ik dit prima laten zoals het is. Maar dat eeuwige gezeik over dat jij je mening vertelt en dat de rest dan opeens vijandig reageert moet nou toch wel een keer klaar zijn.

Ik wou hier eigenlijk niet eens meer op ingaan maar ik vind dat het gezegd moest worden.

Dan hou ik vanaf nu ook mijn mond hierover, maar of ik dit 'achter mij laat' ligt aan jou..