Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Firequi

Westen Modificatie v 1.0

Recommended Posts

Een hele goede, vroege morgen allemaal!

Met trots presenteer ik de Westen Modificatie!

De modificatie speelt in en om de plaats Westen. Westen is dorp dat in de fictieve regio Sluislanden ligt. Sluislanden is eveneens de fictieve veiligheidsregio 26. Westen telde in de laatste volkstelling in 2012 een inwoneraantal van 4.500. Het is daarmee één van de grotere dorpen in de regio en qua inwoneraantal de op drie na grootste dorp in district vijf van de veiligheidsregio. Kenmerkend voor Westen zijn vooral de fruittelers en enkele omstreden windmolens die een jaar geleden gebouwd zijn, tegen de wil van het dorpsbelang wiens beroep op horizonsvervuiling verworpen werd. Verder bevind de oudste kerk nog overgebleven kerk van de regio zich in het dorp en is er een winkelcentrum te vinden. Daarnaast zijn er enkele bedrijven gevestigd. Bereikt wordt Westen vooral via de Sliedense weg, een autoweg die dwars door de regio snijdt en de Vachtse weg, welke de verbinding vormt met enkele andere, kleinere plaatsen binnen de regio. Op twaalf kilometer afstand in oostelijke richting van Westen ligt de grotere plaats Dompelburg, welke een inwoneraantal van 38.000 inwoners heeft. De meeste assistentie bij calamiteiten van grotere omvang komt uit deze plaats, hoewel voor medische assistentie vaker ook ambulances uit Den Hoog en Slieden opgeroepen worden.

Binnen de mod draait het uiteraard om de post Westen. Hier staan twee tankautospuiten gestationeerd. Dit is gedaan naar aanleiding van het brandbestrijdingsplan van de Brandweer Sluislanden, welke rekening hield met de boomgaarden en dichte bebouwing. Voor versie 1.0 is dit, daarbij rekening houdend met incidenten, het geplande wagenpark voor de Brandweer:

gallery_179_28_899.jpg

Naast de brandweer is er een ambulancepost in Westen gevestigd, welke bij de brandweerkazerne geïntegreerd zit. Vooral vanwege lange afstanden binnen de regio wordt er gebruik gemaakt van Rapid Responders. In de modificatie staat er één beschikbaar, naast vijf ambulances en het mobiel medisch team vanuit het Sliedense Universitair Medisch Centrum, dit team beschikt niet over een helicopter, maar hierover worden reeds gesprekken gevoerd. Het wagenpark ziet er als volgt uit:

gallery_179_28_445.jpg

Zoals eerder beschreven heeft de politie een ondergeschikte rol binnen de modificatie, daarom is het wagenpark hiervoor zeer klein en komt het uit twee grotere plaatsen van de regio:

gallery_179_28_13740.jpg

De overige diensten bestaan in deze modificatie uit een begrafenisondernemer, voor eventuele dodelijke slachtoffers en enkele bergingsvoertuigen.

gallery_179_28_3353.jpg

De gehele modificatie zal op missiebasis gespeeld worden. Hiervoor is gekozen omdat zo een volledige vrijheid voor meldingen en andere creativiteit bestaat. Omdat de waarde op het realisme wordt gelegd zullen verder tanks van voertuigen leeg raken, is het omleggen van ademlucht of het aandoen van hesjes tijdens het aanrijden mogelijk, zal er uiteraard gealarmeerd kunnen worden en kunnen opschalingen gegeven worden door de officier van dienst van de brandweer. Daarnaast zullen de lichtmasten volledig functioneel zijn en bezitten de voertuigen over de standaard functies zoals sirenes, zwaailichten en waarschuwingslichten. Ook moet er gewerkt worden met brandkranen, die ter plaatse uiteraard eerst gevonden moeten worden.

Het team:

Firequi: 3D, Map, Skinning, Editor, Scripting

Elvin: Scripting, adviseur mbt procedures, motivator

Tot zover het concept, dan nu naar de screens!

gallery_179_28_108665.jpg

Hier zijn de 26-153 en de 26-154 te zien, oftewel de Tigis broertjes!

Auteurs:

Tigis: NNICO

Skin Tigis: Firequi

Ambulancepersoneelskin: Firequi

Civiel verkeer: CCC/Hannover Mod

Kazerne: Geronimo EKIA

Aanpassing: Firequi

Poorten: Firequi

Verstopte TS: Firequi

Hek naast de kazerne: EM4/Firequi

Maptexture: Firequi

Dan nog een screen van een stukje map

gallery_179_28_318866.jpg

Kruizing tussen autoweg en boerenweg ergens op de nieuwe freeplay van de westen mod.

Texture: Firequi

FAQ

Komt deze mod uit?

Ja, deze mod gaat echt uitkomen, al de ervaring uit het verleden is meegenomen en er zal niet nog een cancelling volgen.

Wanneer komt deze mod uit?

Deze modificatie komt uit wanneer hij af is, er geldt het motto "kwaliteit boven snelheid"

Kan ik helpen?

Nee, als er hulp nodig is benaderen we jou

Waar kan ik deze mod downloaden?

Niet, hij wordt nog gemaakt

Komt er een AT of ME in?

Nee, zoals geschreven draait het om brandweer en ambulance en dus hebben deze blauwe takken geen meerwaarde.

Mooi man, verheug me op de rest!

ziet er gaaf uit.

alleen komt er ook een OGS eenheid in anders heeft de AGS volgens mij weinig toegevoegde waarde.

ook mis ik in het lijstje een hijskraan om voertuigen te water wee op dogen te tillen (of komt dit opeen sleepwagen zoals sommige in eal ook hebben)?

verder wil ik je vede complimenteren met de mooie ambulance.

ziet er mega vet uit.

succes met je mooie werk en ga je op de voet volgen.

Alleen al de tijd die jullie gestoken hebben in het maken van dit topic, belooft heel veel van de kwaliteit en het realisme van deze modificatie. Heel veel succes!

Ziet er al leuk uit! Maar je zegt dat AT en ME geen functie hebben en dus weggelaten worden. Waar waarom zitten er dan wel VOA en OVD`s in? Dan lijkt me dat AT meer waarde heeft met aanhouden van vuurwapengevaarlijke bankovervallers/gijzelingen enzo, dan een VOA bij een VKO. ;)

Mooi man, verheug me op de rest!

Dank je, leuk om te horen!

ziet er gaaf uit.

alleen komt er ook een OGS eenheid in anders heeft de AGS volgens mij weinig toegevoegde waarde.

ook mis ik in het lijstje een hijskraan om voertuigen te water wee op dogen te tillen (of komt dit opeen sleepwagen zoals sommige in eal ook hebben)?

verder wil ik je vede complimenteren met de mooie ambulance.

ziet er mega vet uit.

succes met je mooie werk en ga je op de voet volgen.

Allereerst bedankt voor je reactie, ontzettend leuk om te horen! Je maakt een terechte opmerking wat betreft de OGS eenheid, daar zal ik over nadenken. Een werkende kraan zit hier op de HV, hoewel op een bergingsvoertuig ook erg leuk klinkt :mrgreen:

Alleen al de tijd die jullie gestoken hebben in het maken van dit topic, belooft heel veel van de kwaliteit en het realisme van deze modificatie. Heel veel succes!

Dank je!

Ziet er al leuk uit! Maar je zegt dat AT en ME geen functie hebben en dus weggelaten worden. Waar waarom zitten er dan wel VOA en OVD`s in? Dan lijkt me dat AT meer waarde heeft met aanhouden van vuurwapengevaarlijke bankovervallers/gijzelingen enzo, dan een VOA bij een VKO. ;)

Allereerst dank je. Nou, de VOA en OVD's hebben meerwaarde omdat deze wel bij VKO's ingezet kunnen worden, terwijl er geen politiemeldingen zijn en er dus geen gijzeling enz opgelost hoeft te worden ;)

Ga zo door!! ziet er netjes uit.

Dank je!

Holy sh*t! Klinkt heel erg veelbelovend. Map ziet er al ontzettend gaaf uit, evenals de voertuigen! Ontzettend veel succes!

Wow!! Klinkt als een mengsel van Manhattan en Wegberg mod qua scripts, maar dan met Nederlandse voertuigen! Succes!

Komt er trouwens ook een zelfgemaakt gui?

Dat wilde ik net gaan vragen! :mrgreen:

Als we dat uitvogelen wel, zal een kwestie zijn van kijken, begrijpen, proberen, falen, leren en succes :mrgreen:

Ik kan op dit moment niet voor V1 een compleet nieuwe GUI garanderen, maar we doen ons best als we eenmaal op dat punt aankomen.

Ziet er veel belovend uit, Succes!

Allereerst bedankt voor je reactie, ontzettend leuk om te horen! Je maakt een terechte opmerking wat betreft de OGS eenheid, daar zal ik over nadenken. Een werkende kraan zit hier op de HV, hoewel op een bergingsvoertuig ook erg leuk klinkt :mrgreen:/>

Gaaf om te lezen dat er eindelijk op een hv een werkende kraan komt.

En hoop dat je dat ook op een sleepwagen kan en gaat maken ;) hah in elk geval heb je het goed doordacht.

Succes er mee

gallery_179_28_318866.jpg

Nog iets over de map. Het is in het echt haaientanden met bord B6 of stop tekst op de grond met stopstreep en stopbord. Dus dit klopt niet eigenlijk :)

Maar verder zit hij er mooi een gedetailleerd uit :D

Dank je voor de tip, ik zal de stop weghalen en het juiste bord erbij gaan zetten.

En de brandkranen zijn op te zoeken in het brandkranen boek, v1 waarschijnlijk uitprintbaar en in real live opzoeken

En de brandkranen zijn op te zoeken in het brandkranen boek, v1 waarschijnlijk uitprintbaar en in real live opzoeken

Sick, klaar, beste nederlandse mod ever.

Is het niet veel handiger om de brandkranen op de één of andere manier in-game weer te geven op een map? Lijkt me zo onhandig om een papiertje erbij te moeten hebben tijdens het spelen. We gebruiken tenslotte tegenwoordig op de auto ook geen brandkranenboek meer, maar kunnen alle info gewoon terugvinden op de MDT.

Is het niet veel handiger om de brandkranen op de één of andere manier in-game weer te geven op een map? Lijkt me zo onhandig om een papiertje erbij te moeten hebben tijdens het spelen. We gebruiken tenslotte tegenwoordig op de auto ook geen brandkranenboek meer, maar kunnen alle info gewoon terugvinden op de MDT.

Moeten we nog effe kijken, maar voor v1 is dit wat makkelijker, in de volgende versie wil ik een werkende mdt maken (nog niks besproken met qui, omdat ik wekelijks in een brandweer kazerne sta moet de mdt maken wel lukken, alleen effe kijken hoe het zit met scriptwerk, ik beloof niks...

Niet handiger ze in v1 dan een lekker opvallende kleur te maken, bijv gele deksels?? Want speel op me laptop veel ook onderweg en dan geen ruimte om een a4tje er bij te pakken

Niet handiger ze in v1 dan een lekker opvallende kleur te maken, bijv gele deksels?? Want speel op me laptop veel ook onderweg en dan geen ruimte om een a4tje er bij te pakken

Je kunt wel n laptop meenemen, maar geen a4-tje