Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Firequi

Westen Modificatie v 1.0

Recommended Posts

Ziet er vet uit!!!!

(En je houdt je zelfs aan je afpsraak in de eerste post nu ^^)

Hey,

Deze mod ziet er al gaaf uit en klinkt nog veelbelovend!!! Ik verheug me erop wanneer die uitkomt!!

Veel succes nog verder!!! :)  :)

Een hele goede avond allemaal!

Het is weer eens een tijd geleden dat er een update gegeven is. Dat betekent dat mijn PR beleid nog steeds bagger is maar ook dat er nog steeds voortgang aanwezig is :mrgreen: Sterker nog, ik zal proberen de komende tijd eens wat vaker iets van me te laten horen en jullie mee te nemen in het ontstaan van Westen. Deze update bevat wat leuke plaatjes en een tekst update. Zoals ik in mijn vorige update beschreef was het concept nogal veranderd. Daarmee bedoelde ik vooral het beeld van Westen dat oorspronkelijk in mijn hoofd zat en in de eerste post te vinden is en wat het nu geworden is in mijn hoofd. Het is nog steeds een dorp, maar de opbouw en omgeving zijn nogal aangepast. Mede hierdoor staat er inmiddels achter het werkbestand van de maptexture "V3". De eerste texture is eigenlijk al een jaar geleden gesneuveld, vooral omdat de verhoudingen van de wegen ten opzichte van de voertuigen en gebouwen niet klopte. Dat is allemaal herberekend nu en zo begon ik ruim een jaar geleden aan de nieuwe maptexture. Die was ongeveer 10% gevuld toen er toch weer twijfels opkwamen, want op de een of andere manier klopte het niet. Ik denk dat andere modders dit ook kennen, je hebt een idee maar gaande weg ontwikkelt zich het verder en opeens bereik je een punt waarop je weet dat er iets niet klopt, maar wat dat precies is weet je dan niet. Kunnen jullie het nog volgen?? :mrgreen:  Anyway, vorige week/afgelopen weekend was daar opeens het "Eureka" moment en wist ik hoe Westen eruit gaat zien! Wat dus zorgde voor de versie 3 van de texture en het terugvallen van 10% naar ongeveer 5%. Nu gok ik dat velen denken "oh jee, dit komt nooit af!", maar dat valt mee omdat dit het idee is waar ik vrede mee heb en waar ik eigenlijk al naar toe werkte.

Nog steeds is het doel om de map zo Nederlands ogend te maken, hiervoor heb ik inmiddels ook al gebouwen in ontwikkeling, maar die blijven nog even achter het doek verstopt :mrgreen: Wat ik inmiddels wel kan is wederom schetsen hoe Westen eruit ziet. Het dorp heeft in de loop van de tijd een rare ontwikkeling meegemaakt als het om de uitbreiding gaat. Er bevind zich een oude stadskern, die al in de vroege 20ste eeuw zijn eerste kleine uitbreiding kende door het ontstaan van een fabriek. Deze fabriek werd gebouwd vanwege de strategische ligging van Westen tussen de steden Slieden en Den Hoog die zich toen ook rap ontwikkelden. Na die opleving is het zeer lang stil geweest tot de jaren 80/90 van de vorige eeuw. Stadsbewoners in Sluislanden ontdekten toen de kleine dorpjes tussen de grote steden en wilden zich daar in de nieuwe, ruime wijken vestigen. Dit lieten de dorpen slechts in beperkte mate toe omdat men bang was om het dorpsgezicht te verliezen zoals op andere plekken in Nederland gebeurde. Wel moesten de dorpen toegeven aan de ontwikkeling van een snelweg, deze bevind zich dan ook in de buurt van Westen. Het dorp anno nu kan beschouwd worden als twee delen die gescheiden worden door de Sliedense weg. Beide delen bestaan ook weer uit eigen, kleinere kenmerkende wijken waardoor het uitrukgebied divers te noemen is voor de vrijwilligers van de brandweer.

Meer zal op een later moment volgen.

Verder naar het visuele gedeelte!

De 05.07 DHV uit Dompelburg

gallery_179_28_311026.jpg

Auteurs:

NNICO: T5
Firequi: Skin & Childs

26-5332 De tweede TS van de brandweer Westen

gallery_179_28_516657.jpg

Auteurs:
Firequi: Model, Skin, Arborek
Mibblitz & MadMonk: Zwaailichten
Niederwallufer: Martinshorn

265371 De HV van de brandweer Westen

gallery_179_28_350675.jpg

Auteurs:
FlorianHeinsberg: Cabine
Firequi:Opbouw/Skin
Mibblitz & MadMonk: Zwaailichten
Niederwallufer: Martinshorn

Vanuit het mooie Spanje zeg ik: magnífico! Het constant veranderen van je eerste idee is voor mij ook erg herkenbaar hoor! Toen ik nog actief bezig was met modden had ik dit ook hoor en nu heb ik het nog steeds bij het ontwerpen van gebouwen en onderdelen :mrgreen:

Na weer wat stilte weer eens een update. Deze keer van de ambulance tak. Te zien zijn de 26-801, waarmee de OvD-G ter plaatse zal komen en de 26-152, een facelift Sprinter met uiteraard een Otaris opbouw. Achter de schermen wordt weer meer gewerkt aan de mod. Op dit moment wordt het MMT voertuig gestickerd, dat zal binnenkort volgen. Verder worden nog een aantal ambulances van de correcte nummers voorzien. Dan moet nog een Noodhulpteam afgemaakt worden. Dan zal de witte kolom af zijn.

Maar genoeg gesproken, beelden zeggen toch meer dan woorden :mrgreen:

gallery_179_28_313491.jpg

Auteurs:
Model: VPI
Skin: Firequi
Child: Firequi

gallery_179_28_265983.jpg

Auteurs:
Model: Stormi, Florian Hagen, 911Lukas911
Skin: Firequi
Otaris Child: Firequi

Super om te zien dat er nog andere leden actief zijn op het forum!

En al helemaal geweldig om te lezen dat je doorzet met deze mod dikke pluim ^^!
Heel veel succes hier aan gewenst.

Ik zie net dat ik nooit heb bedankt voor de complimenten, dus bij deze hartelijk bedankt hiervoor! :mrgreen: Als dank een visuele en tekstuele update.

De laatste tijd is het forum helaas uitgestorven, af en toe zie je nog eens wat voorbij flitsen maar dat is het ook. Dus bij deze maar weer eens een teken van leven van mijn kant. Ik rond komende week eindelijk een lange cursus af, hierdoor heb ik opeens een vrije avond die ook weer wat meer tijd geeft voor deze hobby. Dus niemand in paniek raken, er wordt nog steeds aan gewerkt. Omdat ik vanavond ook zin had wat te doen en dat voor de verandering ook gelijk klaar is, laat ik nu ook maar gelijk eens het resultaat zien.

gallery_179_28_300829.jpg

Auteur: Firequi

De matrixborden zullen net als in het echt helpen bij incidenten op de snelweg en ook allemaal individueel te gebruiken zijn. Hierbij moet ik een kanttekening plaatsen omdat ik er op dit moment van uit ga dat mijn script idee gaat werken. :mrgreen: Daar hoop ik over niet al te lange tijd achter te komen als ik ook eens ga beginnen de map speelbaar te maken. Af is de texture en bebouwing van de map nog niet, maar ook dat vordert langzaam.

De bebouwing is een ander groot punt waar ik op dit moment aan werk. Zoals iedereen weet barst EM nou niet bepaald van typisch Nederlandse huizen en objecten, dus dat ben ik op dit moment aan het bouwen. Een eerste wijk, incl. brandweerkazerne is op de details na bijna klaar. Omdat de map ruimte natuurlijk beperkt is, probeer is met een aantal straten en een gelijke bouwstijl het idee van Nederlandse wijken te creëren. Die zijn immers vaak gekenmerkt door gelijkende bouwstijlen waarmee aan de hand van de bouwstijlen van de  verschillende perioden waarin gebouwd is wijken kunnen worden herkent. Het idee is een oude dorpskern, uitbreidingen in de jaren '60-'80 en een verdere uitbreiding die iets moderner is en zal liggen tussen '90-'10.

Dus binnenkort laat ik meer zien!

Drommels, ben benieuwd! Gaaf dat je nog bezig bent met deze mod. 

De matrixborden zullen net als in het echt helpen bij incidenten op de snelweg en ook allemaal individueel te gebruiken zijn. Hierbij moet ik een kanttekening plaatsen omdat ik er op dit moment van uit ga dat mijn script idee gaat werken. :mrgreen: Daar hoop ik over niet al te lange tijd achter te komen als ik ook eens ga beginnen de map speelbaar te maken.

Hulp nodig? Ik moet zeggen dat ik al meerdere jaren überhaupt het de lettercombinatie "EM4" niet heb gezien, maar dat moet toch vast wel goedkomen :P

Iedereen bedankt voor de reacties!

@Niels Bedankt, maar ik ga eerst zelf even knutselen. Mocht ik er echt niet uitkomen dan hoor je van me. :mrgreen:

Iedereen bedankt voor de reacties!

@Niels Bedankt, maar ik ga eerst zelf even knutselen. Mocht ik er echt niet uitkomen dan hoor je van me. :mrgreen:

Top!

Wat een stofboel! 

Ziet er gaaf uit maat!