Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Op moddinggebied is het van mijn kant al een poosje stil. Dit kwam door motivatiegebrek. Vandaag ben ik toch maar weer begonnen. Je zou nu denken: "hé, hij had toch al een showroom?" Ja dat klopt, echter wil ik helemaal opnieuw beginnen, de lat voor mijzelf wat hoger leggen. Voorlopig blijft het nog even bij een showroom. Mijn planning is om uiteindelijk alles in elkaar te zetten als een speelbare mod. Ik kan achter niks beloven!

Het eerste wat ik aan jullie ga laten zien is een 4x4 Volkswagen Amarok van de brandweer. Het voertuig is opgebouwd als SIV maar rukt weinig als deze functie uit. Het voertuig wordt vooral gebruikt voor medische inzetten zoals reanimaties en als verkenningsvoertuig bij natuurbranden.

Ik hoor graag jullie meningen ;-)

EM4+2014-07-26+21-59-42-25.png

Ziet er netjes uit alleen zou ik het AED logo ergens anders plaatsen vind deze plek niet mooi

UPDATE

Bij deze presenteer ik jullie de 26-7381. De 7381 is een snel interventie voertuig voor natuurbranden. Er zijn 2 HD haspels, een watertank, meerdere vuurzwepen, enkele toevoerleidingen en een opzetstuk en kraansleutel aanwezig. Met dit materiaal kan er een snelle inzet worden gedaan op beginnende natuurbranden om zo erger te voorkomen. Bij grotere natuurbranden wordt het voertuig ingezet als verkenningsvoertuig en als assistentievoertuig om andere blusvoertuigen die vastgelopen zijn en bedreigd worden door het vuur snel te kunnen beschermen. Naast voor natuurbranden wordt dit voertuig ook ingezet bij wegdekreinigingen. In plaats van een tankautospuit rukt dan dit voertuig met een bemanning van 2 tot 4 personen uit. Vanwege de 2e functie zijn ook enkele jerrycans met schuim en bezems aanwezig en heeft het voertuig uitgebreide oranje signalering (pitje op het dak, flitsers voor en achter en een traffic advisor).

Reacties zijn welkom!

EM4+2014-07-27+21-33-12-58.png

Volgende update kunnen jullie een Iveco OGS bus verwachten of 7x een volkswagen T5 in verschillende functies (PM, OvD, TBO, TD, AGS)

UPDATE

Deze update laat ik jullie de T5 van de technische dienst zien. Het voertuig heeft hiervoor dienst gedaan als voertuig van de HOvD. Het roepnummer van dit voertuig is 26-9991.

Reacties zijn welkom!

EM4+2014-07-28+16-04-11-31.png

Mmm, ik vind die balk maar niks maar het voertuig is wel leuk. Hier kwamen er nog n paar van he? Ook precies hetzelfde model?

Nee, dit is voorlopig de enige van dit model. De andere worden het nieuwe T5 modellen met gewone LED flitsers ed. in plaats van de draaibalk.

Ik zou een mooier model van de T5 kiezen dan dit oude model, bijvoorbeeld de T5 van LittleAngel, Stormi en David.

Godsamme, wat zijn dat mooie voertuigen.

UPDATE

Vandaag laat ik jullie de 26-9721 zien. Deze Iveco bus wordt gebruikt door de Ongevallenbestrijding Gevaarlijke Stoffen Interventie Eenheid. In het voertuig zijn 6 zitplaatsen. In de manschappenkabine is het mogelijk voor de brandweerlieden om zich om te kleden. Achterin zijn verschillende materialen aanwezig. Dit voertuig is de eerste in het OGS-treintje, een busje voor de AGS, en ontsmettingscontainers zullen nog volgen. De lichtbalk en de pit achterop knipperen zowel blauw als oranje.

EM4+2014-07-29+16-19-36-38.png