Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
kevinfotografie

Emergency 5 komt eraan!

Recommended Posts

Zow he wat een prijzen! En dan te bedenken toen ik EM4 kocht ik hem voor €5.00 euro kon kopen en er dan ook nog EM3 bij had zitten op een cd! Als ik de nieuwe emercency al koop duurt dat nog een hele tijd, vind deze prijzen te hoog voor een spelletje. Jammer dat ze prijzen zo hoog zijn, alleen het kan tegenwoordig ook al niet meer anders.

Ik ga eerst afwachten tot er wat gameplays online komen. Dan zie ik of de graphics etc het waard zijn om dit spel te kopen.

Ben echt benieuwd wat het zal gaan inhouden voor de 3D modellen, want zoals ik het nu zie zijn bijna alle modellen gewoon 100x betere kwaliteit dus ook meer polygons. Vraag me af of we dan nog wel gewoon Zmodeler2/3 kunnen gebruiken of dat we moeten gaan overstappen op 3ds Max...

Maar wat me ook opvalt, is dat er eindelijk stoepranden en verhoogde trottoirs zijn!

zmodeler zou voldoende moeten zijn, met zmod zijn modellen met veel meer poligons ook te verwerken. ( GTA SA / IV )

plus ik heb het zelfs getest met een model van over 150.000 poly's.

het enige wat een probleem kan zijn is het modelformaat (bestandstype), maar dat zal een kwestie van afwachten zijn.

wat mij het mooiste lijkt is om mods/models met wachtwoord te locken, ik hoop dat dit aanwezig is.

en verder vind ik het het geld meer dan waard.(nu al)

Ben ik de enige met negatief commentaar? Ik vind de graphics eigenlijk een achteruitgang op EM4... Het ziet er allemaal zo cartoony uit en het water is bijna vergelijkbaar met Feuerwehr 2014.... Verder vind ik dat het vuur wel een stuk realistischer oogt. Het co-op editen wat mogelijk een functie gaat worden zorgt echter wel dat het de prijs meer dan waard is. Ze hebben er goed aangedaan de community te volgen, iets wat veel grotere publishers en developers vaak niet in slagen.

Overigens zag ik ergens staan dat prijzen tegenwoordig altijd zo hoog zijn. Dit is juist relatief goedkoop voor een nieuw goed spel. Spellen kosten vaak zat al vanaf de release 45 tot 60 euro. Is al een hoop jaren zo, alleen is het in de afgelopen 2/3 jaar een trend geworden om het spel voor 60 euro te verkopen en vervolgens geld te gaan vragen voor DLC, wat eigenlijk dus mods zijn die door de maker gemaakt zijn. Wel vind ik de prijsverschillen tussen de normal en deluxe versie absurd. 20 euro voor een map en paar kleine extraatjes... Als modders dit zouden verdienen, dan zou je bijna rijk worden van mods maken.

Ben ik de enige met negatief commentaar? Ik vind de graphics eigenlijk een achteruitgang op EM4... Het ziet er allemaal zo cartoony uit en het water is bijna vergelijkbaar met Feuerwehr 2014.... Verder vind ik dat het vuur wel een stuk realistischer oogt. Het co-op editen wat mogelijk een functie gaat worden zorgt echter wel dat het de prijs meer dan waard is. Ze hebben er goed aangedaan de community te volgen, iets wat veel grotere publishers en developers vaak niet in slagen.

Overigens zag ik ergens staan dat prijzen tegenwoordig altijd zo hoog zijn. Dit is juist relatief goedkoop voor een nieuw goed spel. Spellen kosten vaak zat al vanaf de release 45 tot 60 euro. Is al een hoop jaren zo, alleen is het in de afgelopen 2/3 jaar een trend geworden om het spel voor 60 euro te verkopen en vervolgens geld te gaan vragen voor DLC, wat eigenlijk dus mods zijn die door de maker gemaakt zijn. Wel vind ik de prijsverschillen tussen de normal en deluxe versie absurd. 20 euro voor een map en paar kleine extraatjes... Als modders dit zouden verdienen, dan zou je bijna rijk worden van mods maken.

Ik heb het over de prijs, het kan zo wel zijn dat de meeste nieuwe spellen 45/60 euro kosten. Maar dit is toch te absurd voor woorden? Ik vind het een hoop geld voor een spelletje, maar door de prijzen downloaden mensen het ook sneller. Dus verdienen de makers er nog niet alles aan. En als ik kijk naar de doelgroep van dit spe het zijn vaak jongeren, de meeste van hen hebben ja geen 50 euro voor een spelletje?

Dit is al behoorlijk lang zo, en zal niet echt gaan veranderen. Ze moeten hun geld eruit halen, en dan zeg ik niet dat deze prijs daarvoor nodig is altijd, maar voor een spel wat niet een miljoenen community heeft, zul je de prijs wat moeten verhogen wil je winst maken. Overigens denk ik niet dat je kan zeggen dat het vaak jongeren zijn, maar meer dat jongeren meer moeite erin steken om mods en dergelijke te maken. Oudere mensen zie je minder vaak op community's, maar dat neemt niet weg dat ze het niet spelen. Daarbij is downloaden illegaal geworden en mogen ze je er tegenwoordig een dikke boete voor geven en/of een aanklacht.

Dit is al behoorlijk lang zo, en zal niet echt gaan veranderen. Ze moeten hun geld eruit halen, en dan zeg ik niet dat deze prijs daarvoor nodig is altijd, maar voor een spel wat niet een miljoenen community heeft, zul je de prijs wat moeten verhogen wil je winst maken. Overigens denk ik niet dat je kan zeggen dat het vaak jongeren zijn, maar meer dat jongeren meer moeite erin steken om mods en dergelijke te maken. Oudere mensen zie je minder vaak op community's, maar dat neemt niet weg dat ze het niet spelen. Daarbij is downloaden illegaal geworden en mogen ze je er tegenwoordig een dikke boete voor geven en/of een aanklacht.

Wat je zegt over downloaden klopt, alleen de Nederlandse overheid heeft toegezegd er niet op te gaan controleren. En dan nog zouden mensen blijven downloaden. Persoonlijk zou ik als maker van het spel de prijs lager houden, zo verkoop je meer, want dan is het downloaden (minder/niet) nodig omdat men het geld niet heeft/ voor over heeft voor een spel.

Zow he wat een prijzen! En dan te bedenken toen ik EM4 kocht ik hem voor €5.00 euro kon kopen en er dan ook nog EM3 bij had zitten op een cd! Als ik de nieuwe emercency al koop duurt dat nog een hele tijd, vind deze prijzen te hoog voor een spelletje. Jammer dat ze prijzen zo hoog zijn, alleen het kan tegenwoordig ook al niet meer anders.

Emergency 4 kostte bij de release in 2009 ook ruim 40 euro, dat is altijd zo met nieuwe spellen. Naarmate ze langer in de winkel liggen zakt de prijs meestal ook wel wat. ;)

Daarnaast heeft emergency 4 ook niet zo'n enorm grote doelgroep. Ze moeten dus ergens het geld terugkrijgen.

Hier gaan lopen zeuren over de prijs helpt toch niet, want daar gaat hij niet van omlaag. Stuur dan en mailtje naar Ralph Stock zelf.

over de prijs GTA V heb ik niemand horen klagen

waarom wel dan over emergency 5

Omdat de meesten hier dit spel (Emergency 4) pas ontdekten nadat het al jaren uit was en het dus voor maximaal een tientje in de schappen lag. Waar het in mijn ogen verder op lijkt is dat mensen hier niet zoveel gamen buiten Emergency om, ik game ook niet absurd veel maar verzamel wel games met mn broer en ik sta er niet van te kijken dat een game €50 of €60 bij de release kost. Dit hoort bij de tegenwoordige winstmodellen en daarnaast, ik heb het er zeker voor over na wat ik er al allemaal van gezien en over gelezen heb.

Inderdaad, prijs is niets te veel gevraagd. Als het spel echt zo goed is als ik verwacht is het het geld meer dan waard. Hoop begin november de Deluxe versie in huis te hebben!

Emergency 4 kostte bij de release in 2009 ook ruim 40 euro, dat is altijd zo met nieuwe spellen. Naarmate ze langer in de winkel liggen zakt de prijs meestal ook wel wat. ;)/>

Hij is toch in 2006 uitgekomen?

Ja dat klopt. Best een prestatie om trots op te zijn, zowel voor de makers als ook de community, een game die acht jaar na uitgebracht te zijn nog zoveel gespeeld wordt komt niet vaak voor.

over de prijs GTA V heb ik niemand horen klagen

waarom wel dan over emergency 5

Appels met peren vergelijken, GTA V heeft 200 miljoen gekost om te maken. EM 5 is van een iets ander kaliber dat GTA V.

Kwantiteit vs kwaliteit, als EM5 iets heel nieuws brengt dan EM 4 kunnen ze idd ook een eerlijke prijs ervoor vragen. Maar als het slecht een remake is van EM4 met een nieuw jasje ga ik dat er echt niet voor betalen.

Edited by hammie

Maar het is sowieso geen remake aangezien er al steeds verteld wordt dat EM5 compleet opnieuw opgebouwd is en van EM4 niks is gebruikt bij de ontwikkeling.

klopt, maar het overnemen van bepaalde dingen is natuurlijk altijd makkelijk ;) Maar goed daarom wachten we eerst maar wat ingamematerieel af en kunnen we kijken wat wij ervan vinden ;)

Wat je zegt over downloaden klopt, alleen de Nederlandse overheid heeft toegezegd er niet op te gaan controleren. En dan nog zouden mensen blijven downloaden. Persoonlijk zou ik als maker van het spel de prijs lager houden, zo verkoop je meer, want dan is het downloaden (minder/niet) nodig omdat men het geld niet heeft/ voor over heeft voor een spel.

Ze gaan niet zo zeer controleren op particuliere downloads, maar er gaat zeer zeker wel gecontroleerd worden. Als jij iets wat je download te koop zet, of zelfs gratis gaat verspreiden, verwacht dan snel de politie aan je deur ;) En onthoud, ze MOGEN iedereen die download aanhouden.

Maar goed, da's een discussie voor elders.

Appels met peren vergelijken, GTA V heeft 200 miljoen gekost om te maken. EM 5 is van een iets ander kaliber dat GTA V.

Kwantiteit vs kwaliteit, als EM5 iets heel nieuws brengt dan EM 4 kunnen ze idd ook een eerlijke prijs ervoor vragen. Maar als het slecht een remake is van EM4 met een nieuw jasje ga ik dat er echt niet voor betalen.

Misschien eventjes wat bij gaan lezen. In een post alleen al staan er een hoop nieuwe features die nog geen eens in andere spellen te vinden zijn, laat staan in EM4. Daarbij betaal je bij GTA V ook voor de naam, net zoals dat qua kwaliteit iphones niet eens beter zijn dan nieuwere android mobieltjes. De prijs is echter wel hoger. Je betaalt voor een merk, naam of wat dan ook, en dat is bij GTA V ook zo.

klopt, maar het overnemen van bepaalde dingen is natuurlijk altijd makkelijk ;) Maar goed daarom wachten we eerst maar wat ingamematerieel af en kunnen we kijken wat wij ervan vinden ;)

Ze hebben het echt vanaf 0 gemaakt. Niets is hetzelfde. Geloof dat maar van me.

EM2012/3/4 Waren een soort van remakes. Dat zag je ook wel in de prijzen.

Emergency 2012 was een opgepimpte versie van Em4 met wat extra's, 2013 en 2014 waren in feite slechts uitbereidingen/DLC's van 2012 en staan verder allemaal los van em3, 4 en 5.

Ze hebben het echt vanaf 0 gemaakt. Niets is hetzelfde. Geloof dat maar van me.

EM2012/3/4 Waren een soort van remakes. Dat zag je ook wel in de prijzen.

Behalve het basisprincipe natuurlijk :)

Ik hoop dat het makkelijker wordt om missies te maken. Zou wel leuk zijn als mensen missies konden maken en die online zetten zoals bij andere games wel eens gebeurd (arma 3).

En daarnaast hoop ik dat het mogelijk is om de camera te hebben zoals je wilt, zonder dat hij terug springt zoals in em4 met de camhack.