Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
NicoHeerlen

Nuttige informatie en handige tips voor Emergency 4 Editor!

Recommended Posts

Post in dit topic uitsluitend de informatie of handige tips, ga hier niet reageren op de berichten, klik hieroveer op de onderstaande link.

 

Berichten die als niet nuttig worden beoordeeld zullen verwijderd worden, ook berichten die als een reactie worden gezien zullen worden verwijderd!.

 

 

Link voor het praten over de geplaatste nuttige informatie:

Linkje naar het discussie topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets als dit?

 

Tutorial @ Joopjr http://www.emergency-planet.com/

 

Dit is een tutorial omdat ik zelf deze dingen nergens 'duidelijk' kon vinden dus ik dacht ik gooi alles in 1 topic... Ik ben nog zeer nieuw in het gebruiken van de editor dus verwacht binnekort een uitgebreidere tutorial.

 

Verkeerslichten toevoegen

1. Ga naar Prototypes (F1)

2. Kies 'Road Signs' en pak een van de 'traffic lights' (onderaan)

3. Zet een traffic light neer en kies onderin je scherm propeties.

4. Geef hem de volgende naam:

traffic_1_2_3

De 1 staat voor de verkeerslichtenset (als er al een set staat met het nummer 1 dan word die daarop aangesloten)

De 2 staat voor de volgorde wanneer die werkt... De verkeerslichten gaan dus in deze volgorde:

traffic_1_1_2

traffic_1_2_2

De laaste (3) is het aantal secondes dat het brand.

5. Ga naar Virtual Object (F5)

6. Plaats een vierkante bij de stoplicht waar de autos moeten stoppen. (de autos stoppen voor het begin. Zorg dat er geen andere objecten in het gebied staan.

7. Noem de virtual object naar het verkeerslicht als de verkeerslicht "traffic_1_1_2" heet dan moet het virtual object "traffic_1_1" heten.

Klaar!

 

Events

-Demonstratie

1. Ga naar Virtual Object (F5)

2. Plaats een vierkante waar je wilt dat de mensen gaan demonstreren. Noem het "demoarea_1"

3. Noem het gebouw waar ze monotofcoctails op gaan gooien als het uit de hand loopt "demotarget_1".

 

-(Auto)Ongeluk

1. Ga naar Prototypes (F1) en kies vehicles.

2. Plaats een wrak, noem dit wrak "ccar_1".

3. Je kunt nog bandensporen en glasscherven plaatsen (bij prototypes->objects->debris), noem deze allemaal "ccard_1"

4. Als je een extra auto wilt toevoegen noem je deze "ccard_1".

 

Gewonden toevoegen (als je Sliceable wrak hebt)

5A. Ga naar Persons en plaats een persoon bij je wrak. Noem deze persoon "ccarp_1a". (als je nog een persoon toevoegt is dat "ccarp_1b")

6. Ga naar het wrak waar de persoon in zou moeten zitten en kies de optie "Edit Traits".

7. Kies "Person Enclosed" en kies de persoon die in dat voertuig moet zitten.

Ga naar stap 8.

 

Gewonden toevoegen (als je geen Sliceable wrak hebt)

5B. Noem de gewonde "ccard_1".

Ga naar stap 8.

 

8. Ga naar de opties en kies "Edit Traits".

9. Vink Injured aan en kies daar een getal.

10. Kies voor de reason Energy.

11. Vink "Blood Puddle" aan voor een plasje bloed

 

-Bom

1. Pak de bom bij prototypes -> Misc.

2. Noem de bom "bomb" en plaats hem.

 

Gasexplosie

1. Pak de gasexplosion bij prototypes -> Misc.

2. Noem de gas explosie "gasexplosion" (of dit ook echt moet of alleen is om het later terug te vinden weet ik niet) en plaats hem.

 

Verkeerslichten uitvallen

1. Plaats een controllekast (prototypes->street->ebox 1) (niet bekend of andere boxen ook werken)

2. Noem de box naar de set die er staat, stel de volgende set staat er:

traffic_3_1_2

traffic_3_2_2

traffic_3_3_2

Dan noem je jouw ebox "trafficobj_3".

3. Open het "Trigger" menu (F3) (Met een trigger kan je ervoor zorgen dat er een ongeluk kan gebeuren.)

4. Plaats de trigger (die alleen bij verhicles moet werken) midden op het kruispunt als een vierkante doos.

5. Noem de trigger ook naar de set maar dan "traffic_3"

 

Winkeldiefstal

1. Plaats een gebouw waar mensen in kunnen.

2. Noem het gebouw "shop".

3. Zorg dat er een pad door de winkel loopt. (onbekend of dit klopt)

 

Bankoverval

1. Plaats een gebouw waar mensen in kunnen.

2. Noem het gebouw "bank".

3. Plaats een persoon in het gebouw en noem hem "house_person".

 

Gijzeling

1. Plaats een gebouw waar mensen in kunnen.

2. Noem het gebouw "hostages".

3. Plaats een persoon in het gebouw en noem hem "house_person".

 

Zelfmoord

 

Treinlichten uitvallen

 

Zakkenroller

 

Autodiefstal

 

Amok

 

Branden/Gewonden

Deze zijn volledig willekeurig.

 

Binnenkort meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep,

 

En dit:

 

bertak47:

 

Om hulpdiensten/andere mensen iets te laten doen:

 

Als je een mannetje heb neergezet, selecteer je hem, en klik je op properties onderin je scherm,

dan zie je in het schermpje wat verschijnt links onderin animations, kies daar iets naar keuze en je bent klaar, als je wil dat hij/zij ook nog iets in zijn/haar handen heeft, druk je op edit traits aan de rechterkant van dat schermpje, dan komt er een nieuw schermpje waarin je ongeveer in het midden een vakje heb waar je kan kiezen wat voor equipment diegene heeft.

 

Gewonde(n):

 

Als je een mannetje heb neergezet, selecteer je hem, en klik je op properties onderin je scherm, klik je op edit traits(rechts van het scherm), krijg je een nieuw scherm, klik je op injurd(zoiets) dan kan je die persoon in verschillende standjes, ziektes, 'bloedbaden'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool wist ik niet tazbrw..

Die Ramon Poste kende ik al..

 

Nog eentje:

(Bron: http://forum.emergency-planet.com)

 

Hi,

 

I know a lot of people still have not a good idea of how to make a rotating light ''effect'' for a emergency vehicle.

Well, i was busy with creating new lights on a model, and i found a way how to make it look pretty real.

 

Very simple!

 

Small note before i start:''Licht'' is dutch for ''light''.

 

Let's begin:

Put the corona in the middle of the object (lightbar).

Use the settings of ''licht 1'' (on top in the image)

 

Copy the light so you have 2 lights where the corona's are on the same spot.

Now use the settings of ''licht 2'' (on bottom in the image)

 

Done!

 

Image:

lichten.png

 

Note: ''Licht 2'' has a bigger corona size (55) instead of ''licht 1''(40).

The corona color for ''licht 2'' is >>Corona_5_blue.tga<<

 

 

EDIT: Video added

 

 

Dit is de link die naar het filmpje leid, veel plezier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 manieren om het nacht te laten worden in de editor:

 

1 Ctrl-Shift-Enter.

2 + om de klok vooruit te laten lopen, - voor achteruit (Gebruik Shift om het sneller te laten gaan)

3 Shift-F9 gewenste tijd in typen en go to time klikken.

 

Weer is ook te veranderen in het scherm van Shift-F9

 

mvg Firequi

Share this post


Link to post
Share on other sites

de manier van zwaailichten is niet goed.

flash frequency maakt niet uit maar de rest wel...

 

licht deel 1:

corona size zal tussen de 20 en 30 moeten... intensity limit moet bij het eerste licht 0.00 zijn. en corona moet corona_5blue zijn

 

licht deel 2:

corona size zal tussen de 40 en 50 moeten... intensity limit moet 0.95 / 0.99 zijn corona moet zijn corona_bluelight

dit ziet er veel realistischer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand toevallig hoe je iets moet kantelen? als iets

bijvoorbeeld rechtop staat, dat je dan kan zorgen dat het

gaat liggen?

 

bedankt;) groetjes Roy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet meer precies welke toets het was, maar gewoon even goochelen met de shift en de ctrl toets. Als je een van die twee drukt en dan met de muis sleep, zal het kantelen.

 

mvg

 

Firequi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe geef ik zo'n wreck of een gewone auto een naam in de Editor?

Dit kan ik niet vinden op het forum, weten jullie het?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Properties, en dan een naam geven in een vakje waar de cusor staat. :mrgreen:

 

Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar er komt dan niets te staan heb je misschien een screenshot?

Want ik denk dat ik het verkeerd doe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

screenshot hè..

Edit:

properties.jpg


  1. [*:257c50yi]Selecteer het object.
    [*:257c50yi]Klik op Properties
    [*:257c50yi]Vul een naam in
    [*:257c50yi]Klik op OK!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke bedankt, dit is mijn allerlaatste vraag(voor hoelang het duurtxD).

Hoe moet je een 3de auto dan noemen? Als je een groter ongeluk wilt? ccar_2? Ofso?

En hoe noem je een 3de gewonde?

Alvast bedankt.

Echt bedankt dat jullie mij hiermee helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is volgens mij gewoon een kwestie van doornummeren met letters dus a,b,c. Ik leg me er niet aan vast en verbeter me alsjeblieft als ik het fout heb,

 

misschien heb je hier nog wat aan http://www.emergency-forum.de/thread.php?threadid=16395

 

Daar heb ik inderdaad wel wat aan;).

Ik heb nu alles wat ik wilde weten, ondekt en gevonden met hulp. Als ik weer een vraag heb, horen jullie het welxD..

Iedereen bedankt;)!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed maar let ff op wanneer je iets post want je hebt nu geantwoord op een post van 18 nov 2009 dat is 2 jaar geleden

 

DUS DIT IS EEN GROTE BUMP !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is zeker nuttige informatie nu weet ik eindelijk hoe ik verkeerslichten moet aansluiten! :PDT_004:

 

Fijn dat je dat weet! Weet je ook hoe je moet bumpen? oh dat heb je blijkbaar al je C diploma voor. :PDT_003:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals gewone map voor melding van een TS of HW waar die uit rijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×