Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
112bolsward

Houtsloot Modificatie - Bonus...

Recommended Posts

Mijn laptop is dus een paar dagen terug kapot gegaan. Hierdoor kan ik tijdelijk niet aan de mod werken. Gelukkig heb ik de mod nog wel veilig kunnen stellen.

Blijf de ideeen vooral doorgeven, ik zie genoeg dingen voorbij komen waar ik zeker wat mee kan.

Zodra ik weer aan de slag kan laat ik het natuurlijk weten. Alvast bedankt voor jullie begrip!

Misschien een missie dat je drugs smokelaars op moet pakken bij de grens

een vrachtwagen die een gebouw is ingereden

of een auto die geschept is door een trein

Edited by robinstap

een benzinepomp met gasflessen in de brand, of een industire gebied

een vrachtwagen die een gebouw is ingereden

dat lijkt een beetje op wat er in Kerkrade was gebeurd. En dan was ook bij de grens van Duitsland.

Ja, en dat is precies iets wat niet mag! Anders lees je gewoon ff boven aan de forumpagina de spelregels doot van het forum. Dan ben je gelijk op de hoogte van alles.

ohh oke sorry voor het ongemak

ik heb het net gelezen en sorry daarvoor

Edited by robinstap

Andere ideeën zijn ook echt gebeurd en daar zijn ook doden bij gevallen... Bijv. dat een auto door een trein is geschept, dat is gebeurd en daar zullen ook zeker doden bij gevallen zijn. En dat mag wel? Nou vind ik het wel eraan linken, dat met die vrachtwagen, maar het  is 10 jaar geleden. Dan vind ik eigenlijk wel dat t kan.

Ja ik snap je op zich wel hoor. Maar het was echt een groot ongeval waar het journaal en alles bij was. En een ongeval met trein vs. auto heb je dat niet, dat wordt niet zo groot in het nieuws gebracht. 

Voordat hier een hele discussie ontstaat over wat er wel en niet mag, zal ik even een toelichting geven op de regel. De scheidslijn is, zoals Thijsie terecht zegt, heel erg dun en aangezien we allemaal dezelfde interesse in hulpdiensten delen en daardoor ook op een of andere wijze incidenten zien, ontkom je er niet aan dat dingen al eens gebeurt zijn. Zelfs een kat in de boom is al gebeurt en zou voor de desbetreffende kat traumatisch kunnen zijn, maar je mag het wel gewoon namaken. Ander veel gebruikt voorbeeld, een woningbrand met doden/gewonden zou dan ook niet mogen in verband met o.a. Kampen een paar jaar terug en recentelijk in Amsterdam enkele branden. Ook het scenario van een vrachtwagen die een gebouw inrijdt is al veel vaker gebeurt, uit mijn hoofd enkele voorbeelden: Oostenrijk: beton oplegger rijdt pand binnen, Berlijn: lijnbus rijdt pand binnen, München: vrachtwagen ramt pand, Hamburg: lijnbus ramt pui van een pand. Je ontkomt gewoon niet aan soortgelijke incidenten.

De regel die we hebben opgesteld moet daarom voorkomen dat incidenten één op één nagemaakt worden. Dus hieruit geredeneerd klopt de opmerking van Hessel wel, aangezien robinstap aangeeft dat zijn idee direct daarvandaan komt. Je moet bij een repo/missie dus niet de omgeving nabouwen en het exacte scenario creëren. In het geval van Kerkrade zou dat dus een T-splitsing zijn met een veld rechts voor het pand, een supermarkt waar de vrachtwagen met oplegger in hangt en vermiste werknemers. Dan zou je inderdaad een incident nagemaakt hebben. Maar over het algemeen mag je best een scenario verzinnen met een vrachtwagen die een pand binnen rijdt. Dit kan ook niet anders omdat anders zoals ik al aangaf, we helemaal geen repo's kunnen maken omdat alles wel op een manier is gebeurt en ergens aan gelinkt kan worden.

Dus samengevat, zolang er geen directe gelijkenis in de gang van zaken/omgeving/toedracht van een incident in een missie/repo met een daadwerkelijk gebeurd incident bestaat. mogen alle scenario's gemaakt worden.

Haha, mooie uitleg @Firequi. Je kan dan bijv. een ongeluk maken waarbij een vrachtwagen met een te hoge snelheid een bocht probeert te maken en dat ie dan een gebouw inrijdt. En dat die bocht dan gewoon en of andere L bocht is en geen T-splitsing. (Dit is maar een idee, ik weet niet of dit ooit echt is gebeurd)

rookmelder in een groot gebouw wat je moet onderzoeken en dan een grote brand aantreft

of een vrachtwagen met gasflessen in brand langs de snelweg

Edited by robinstap

Misschien iets als je toch meer met de politie wilt gaan doen een grootschalige controle waar iets mis gaat?

of een gijzeling met achtervolging?

Waar staat dat we meer met politie willen gaan doen?

Het is een plan van ze om te zien of het kan en of ze het willen. Dat zeggen ze. Ze zeggen er niet dat ze daadwerkelijk meer met politie gaan doen. 

Het is een plan van ze om te zien of het kan en of ze het willen. Dat zeggen ze. Ze zeggen er niet dat ze daadwerkelijk meer met politie gaan doen. 

Ja oké, maar je moet je dus voor kunnen stellen dat aronschouten162 dat dus dacht en daarom net als iedereen ideeën ging voorstellen met betrekking tot politie ;)

Ja dat klopt em4player, ik heb ook geen idee hoeveel er nou uiteindelijk bij komen...

Misschien nog een idee iets van een hele grote rel. tenminste als er ook ME in de mod komt

Ja, en dat is precies iets wat niet mag! Anders lees je gewoon ff boven aan de forumpagina de spelregels doot van het forum. Dan ben je gelijk op de hoogte van alles.

Ja en dat is precies iets waar jij, het forum en het hele moderator team geen flikker over te zeggen hebben. Al propt hij 9/11 erin, dan zou het nog toegestaan zijn. Een forum gaat niet bepalen wat jij wel of niet mag maken. Enkel welke content er op dat forum geplaatst wordt.

Nu ben jij op de hoogte.

Ja ik snap je op zich wel hoor. Maar het was echt een groot ongeval waar het journaal en alles bij was. En een ongeval met trein vs. auto heb je dat niet, dat wordt niet zo groot in het nieuws gebracht. 

Wed maar van wel. Gebeurt niet vaak dat een auto geschept wordt. Dit zou best wel in het nieuws komen.