Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Tazbrw

Chaos op de snelweg.

Recommended Posts

Hoog Bergen - Een chaos op de A39 heeft vanmorgen geleid tot een ernstig ongeval. 

Meldingen:

09:35:26 PRIO 1 TS0431 HV0471 OD9490 ONGEVAL(BEKNELLING:JA)(Inzet brw: hv, od) A39 HMP27.4 Li HOOG BERGEN

09:37:48 PRIO 1 HV0472 ONGEVAL(BEKNELLING:JA)(SOORT: VRACHTWAGEN)(Inzet brw: hv, od) A39 HMP27.4 Li HOOG BERGEN

09:40:31 PRIO 1 TS0433 HA9481 HVS9471 HA0481 HVB0473 OD9590 ONGEVAL(BEKNELLING:JA)(SOORT: VRACHTWAGEN)(OPS:MIDDEL)(Inzet brw: hv, od) A39 HMP27.4 Li HOOG BERGEN

10:12:18 Prio 2 DB9401 VWLOGI ONGEVAL(BEKNELLING:JA)(OPS:MIDDEL)(Inzet brw: hv, od, logistiek) A39 HMP27.4 Li HOOG BERGEN

Portofoon verkeer:

BG 16.01 Aanrijding letsel op de A39 thv hmp27.4 links. U heeft toestemming voor O&G. Uit

MK, 16.01. Met spoed ambulance en brandweer erbij. Graag kruizen op alle rijstroken links.

BG 16.01, brandweer en ambulance zijn aangevinkt en zijn al onderweg.

MK, 16.01. Reanimatie gestart. Persoon bekneld met onder lichaam.

BG 16.01, reanimatie is gestart. Begrepen er zijn collega's onder weg ter assistentie.

MKA. De 184 is tp. Graag extra ambu tp. RR is er al zijn aan het reanimeren. 1x T1 SO, 4x T4 SO.

Ambu 184, heeft u de heli nodig?

MKA, de 184. Heli is gewenst.

BG 16.01. Het MMT komt per heli naar u toe. De Alex 21 vangt de heli op.

Mk, 16.01, waar gaat de heli landen? Voorbij het ongeval of op de pkp?

BG 16.01. Onbekend waar.

GMC, de 0431. Extra HV ter plaatsen. 1 pa klem onder oplegger van vw. Andere 2 zitten tussen vangrail en vw in.

0431. Extra hv gewenst. Heeft u nog meer nodig? Opschaling naar middel ongeval. De 9490 mee gekregen?

GMC, de 0431. Voorlopig nog niet.

GMC, de 9490. Mee gekregen bijna ter plaatse.

MKA, de 184. De ambu 185 gaat zo met 1x T1 SO naar het BMC toe. Spoedtransport gewenst. MMT arts gaat mee.

Ambu 184. Is begrepen, spoedtransport is aangevraagd. Politie is aan het kijken voor een verkeerseenheid voor u.

BG 53.13, 53.19, 54.91 en de Alex 32. U allen naar de A39 hmp27.4 Re voor een spoedtransport vanaf de A39 naar het BMC in Bergendam. U heeft allen toestemming voor het voeren van O&G.

De 53.13 gehoord?

53.13 gehoord.

De 53.19 gehoord?

De 19 gehoord.

De 54.91 gehoord?

De 54.91 gehoord en de Alex ook.

MK, de 16.01. Graag VOG, en TOD ter plaatse. Even als Kistzicht, 1 ps overleden. 

BG 16.01 begrepen. Wij gaan bellen voor u.

MK, 16.01. Kunt u alvast wat takels IM sturen en afzetschermen iom ovdp.

BG 16.01 takel is al onderweg. Hoeveel auto's kunnen nog rollen?

Foto's:

ipclle.jpg

et8841.jpg

wrxlrn.jpg

4ztbnm.jpg

2hhi2hk.jpg

1zqybtw.jpg

209r0k5.jpg

nbb2bq.jpg

otn2gj.jpg

Ziet er erg gaaf uit man, leuk dat je het portofoon verkeer erbij verzint.

Wauw! Mooi man! Niks op aan te merken!

Thnx man!

Ziet er erg gaaf uit man, leuk dat je het portofoon verkeer erbij verzint.

Dank! Is een keer wat anders dan een berichtje.

Mooie repo! Hoe kom je aan die gele en groene markeer strepen? Alleen misschien iets meer ambulances voor een volgende keer ;)

Mooie repo! Hoe kom je aan die gele en groene markeer strepen? Alleen misschien iets meer ambulances voor een volgende keer ;)

Dankje! Die komen uit een duitse mod. Welke weet ik niet meer(dacht Winterberg of zoiets). Waarom meer? Als je een rapid responder hebt waar al 2 verpleegkundige op zitten die  al bij 1 slachtoffer zijn. Dan heb je een ambu die zich ontfermd over de slachtoffers die licht gewond zijn(blauwe plekjes, kneuzing, schrik). Dan nog een ambu die coördinerend is. Een MMT team dat komt en nog een extra ambu. 

Erg netjes! Ook een lekkere chaos! 

Dankje! Is het zeker!

Dankje! Die komen uit een duitse mod. Welke weet ik niet meer(dacht Winterberg of zoiets). Waarom meer? Als je een rapid responder hebt waar al 2 verpleegkundige op zitten die  al bij 1 slachtoffer zijn. Dan heb je een ambu die zich ontfermd over de slachtoffers die licht gewond zijn(blauwe plekjes, kneuzing, schrik). Dan nog een ambu die coördinerend is. Een MMT team dat komt en nog een extra ambu. 

Op een Rapid Responder zit normaal gesproken 1 verpleegkundige zelfstandig. Hij/zij rijdt ook zelf. Daarbij als RR als 1e ter plaatse is dan zal hij ook de coördinatie op zich nemen: eerste voertuig ter plaatse coördineert, ook als dit de Rapid is.

Zou wel de auto's volgende keer meer verschillende kleur geven, vele hebben toch een witte of zilvere kleur. Verder ziet het er top uit! Mooi!

vind je politie mannen het blauw niet mooi, veel te blauw. verder netjes

Op een Rapid Responder zit normaal gesproken 1 verpleegkundige zelfstandig. Hij/zij rijdt ook zelf. Daarbij als RR als 1e ter plaatse is dan zal hij ook de coördinatie op zich nemen: eerste voertuig ter plaatse coördineert, ook als dit de Rapid is.

Zou wel de auto's volgende keer meer verschillende kleur geven, vele hebben toch een witte of zilvere kleur. Verder ziet het er top uit! Mooi!

Heb nog nooit een rapid de coördinatie zien doen. Dit is net een andere rapid ;-) Staat op de auto ook spoedarts, deze komt rechtstreeks uit het ziekenhuis. Ja dat is echt pure toeval van die kleuren! Dankje!

vind je politie mannen het blauw niet mooi, veel te blauw. verder netjes

En toch klopt die kleur met het uniform. Zal kijken wat ik er aan kan doen. Dankje!

Mooie repo!!

ik mis alleen de wagens van het CMO/begrafenisondernemers. je spreekt in de tekst van 4x T4 SO. deze triage code (zwart) wordt eigenlijk alleen in oorlogstijd of rampen gebruikt en duidt op SO's die al zijn overleden of niet meer te redden zijn (en dus binnen afzienbare tijd komen te overlijden) zie afbeelding. volgens mij bedoel je 4x T3 SO

http://www.ehboforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=3514.0;attach=4405;image  (dit is het triage systeem zoals dat in het veld en op de SEH wordt gebruikt igv een ramp)

Edited by SEH-pleeg

Speciaal voor dit topic me aangemeld ;)

Allereerst complimenten, ziet er netjes uit!

Heb laatst de cursus Incident Management (voor openbare wegen) gevolgd, heb nog een paar opmerkingen.

Er is een verplichte 'veiligheidsruimte' die moet worden aangehouden. Die zie ik niet.

De veiligheidsruimte is de maximumsnelheid (km/h) in meters. Dus op een snelweg (130km/h) is de minimale afstand 130m.

In deze ruimte staan GEEN voertuigen, geen noodvoertuigen, niks. Een eventuele botsabsorber of een verplicht beveiligingsvoertuig staat dus 130m vóór het ongeval.

Tevens staat je politieauto in fend-off, in dit geval mag dat niet, omdat je niet wil dat automobilisten doorrijden, je zou hem dan recht op de weg moeten zetten.

Ik mis lijkwagens, rijkswaterstaat/wegbeheerders en tevens aan de andere zijde van de weg zou er geprobeert worden om bv. de vluchtstrook open te laten, zodat het verkeer er nog wel langs kon. Hier laat je een wegbeheerder dit aangeven met een DRIP (Dynamish Route-Informatie Paneel)

Tenslotten zou een politieauto nooit met de neus tegen het aankomende verkeer in staan! Als hij al daar zou staan, staat hij met zn kont naar het verkeer toe, met alternerende verlichting.

Edited by zeepost

''Er is een verplichte 'veiligheidsruimte' die moet worden aangehouden. Die zie ik niet.

De veiligheidsruimte is de maximumsnelheid (km/h) in meters. Dus op een snelweg (130km/h) is de minimale afstand 130m.

In deze ruimte staan GEEN voertuigen, geen noodvoertuigen, niks.''

Zo'n veiligheidsruimte is eigenlijk onmogelijk in zulke situaties. Op het moment dat je als eerste hv-voertuig aankomt staat het verkeer op een snelweg compleet vast in zo'n situatie. En automobilisten stoppen echt geen 130m voor het ongeval.

Speciaal voor dit topic me aangemeld ;)

Allereerst complimenten, ziet er netjes uit!

Heb laatst de cursus Incident Management (voor openbare wegen) gevolgd, heb nog een paar opmerkingen.

Er is een verplichte 'veiligheidsruimte' die moet worden aangehouden. Die zie ik niet.

In deze ruimte staan GEEN voertuigen, geen noodvoertuigen, niks. Een eventuele botsabsorber of een verplicht beveiligingsvoertuig staat dus 130m vóór het ongeval.

Tevens staat je politieauto in fend-off, in dit geval mag dat niet, omdat je niet wil dat automobilisten doorrijden, je zou hem dan recht op de weg moeten zetten.

Ik mis lijkwagens, rijkswaterstaat/wegbeheerders en tevens aan de andere zijde van de weg zou er geprobeert worden om bv. de vluchtstrook open te laten, zodat het verkeer er nog wel langs kon. Hier laat je een wegbeheerder dit aangeven met een DRIP (Dynamish Route-Informatie Paneel)

Tenslotten zou een politieauto nooit met de neus tegen het aankomende verkeer in staan! Als hij al daar zou staan, staat hij met zn kont naar het verkeer toe, met alternerende verlichting.

Aller eerst bedankt voor je reactie! En bedankt voor het compliment.

IM is hier wel degelijk.

De veiligheidsruimte is hier ook wel. Echter doordat er een file staat kan je lastig even wat auto's en vrachtwagens weg halen. Er is dus besloten om eerst het verkeer te stoppen en stil te zetten. Er is een snelle schouw aan de hand van METHANE gedaan en toen is besloten om te de weg te sluiten in beide richtingen, mede door al het materiaal wat er moet komen vanuit de brandweer en ambulance(voordat het weer een tig kilometer moet omrijden). 

Over je meters(verschilt per snelweg, 80/100/120/130) dat zat hier wel goed. Echter als je de cursus goed hebt gevolgd, neemt een RWS wagen de buffer over van een hulpdienstauto. 

Daarbij staan ze wel degelijk in een fend-off positie, want anders heb ik maar 1 rijstrook gesloten.

In dit geval kwam er ook een lifeliner, doordat er links een file stond en de hulpdiensten tegengesteld kwamen gereden, werd er eerst besloten om de lifeliner op rechts te laten landen. Mocht het niet zo zijn dat de piloot dacht ik zet hem op het gras neer.

Over je RWS wagens maak ik me niet zo druk. Hebben bij deze repo geen toegevoegde waarde. 

Tevens een lijkwagen kan hier best bij komen. Maar die heeft nog even geen toegevoegde waarde want de persoon zat nog in de auto. De auto wordt dan in zn geheel naar een politiebureau getakeld en daar wordt de persoon eruit gehaald.