Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Hessel

Een dode bij eenzijdig ongeval in Ermelo

Recommended Posts

Ermelo - Dinsdag middag is er een man overleden aan de Drieërweg in Ermelo.

De man reed met hoge snelheid tegen een boom aan om uit te wijken voor overstekend wild. Hij raakte daarbij zo ernstig gewond dat hij ter plaatse al overleed. De brandweer heeft veel moeite moeten doen om de man uit zijn wrak te bevrijden, maar te vergeefs. Het MMT uit Amsterdam is ook opgeroepen maar later weer afgemeld omdat de man al overleden was. 

Em42014-11-2816-01-00-15_zps20be648d.png    Em42014-11-2816-03-17-51_zpse236cf14.png Em42014-11-2816-08-10-79_zps230ab891.png   Em42014-11-2816-17-10-45_zps40fc3083.png        

Em42014-11-2816-27-16-02_zps8207f502.png

Em42014-11-2816-41-00-69_zps5bd2ea5a.png

Em42014-11-2816-41-09-21_zpsebbcea71.png

Em42014-11-2816-54-17-07_zps88f1fadd.png

Em42014-11-2817-01-22-17_zpsa4fad74b.png

Mooie repo! Als de man zo zwaar bekneld zat en overleden is laten de ze persoon vaak ook zitten, dekken ze het hele voertuig met zeil af en wordt dan afgesleept om op een rustigere, gecontroleerdere plek de man te bevrijden. En had de 1e ambu ter plaatse dichter bij het ongeval gezet. Verder ziet het er goed uit!

Mooie repo, maar wat Grumpy zegt klopt inderdaad. Maar alleen een arts mag toch iemand dood verklaren? Dan zou ik het MMT door laten rijden, of mag een Officier van Dienst dat ook doen?

Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb het bij mij in Ermelo nog nooit gezien dat er een MMT kwam om iemand dood te verklaren, wel een schouwarts.

Maar alsnog bedankt Erik en Gumpy91

Meestal wordt een schouwarts/gemeentearts gebeld hiervoor. MMT arts zou dit mogen maar doet dit in de praktijk nooit want een MMT arts zal dit alleen doen als slachtoffer te plaatse overlijdt en MMT aanwezig is. Ze gaan hier inderdaad niet voor vliegen/rijden, iets met een helikopter en geld xD

Ik mis de voorkant van de auto! XD Wel een mooie repo en het lijkt wel alsof die eerste ambu zijn lichten uit heeft gezet want op alle screens waarop die ambu staat zie je geen zwaailichten

Officieel moeten ze ook blauw uitzetten op het moment dat ze ter plaatse zijn en amber (oranje) verlichting aanzetten. Alleen het voertuig wat in fend-off staat of de weg afzet mag blauw aanhouden. In de praktijk zie je dat men zich hier er niet vaak aan houdt en hulpdiensten blauw aanhouden. Dit puur voor duidelijkere zichtbaarheid dat het hulpdiensten zijn of gewoon geen tijd ervoor om om te schakelen.

Edited by Grumpy91

Ja klopt! Ik had de blauwe kerstverlichting al uitgezet en de amber verlichting ga ik nog toevoegen!

Kan je vertellen, over die lampen denk je nie na. Pas als het "rustiger" is dan pas omschakelen.

Over dood verklaren of dood constateren is verschil. Iedereen (als ik het goed zeg) mag de dood constateren maar niet verklaren.

Vind wel mooie repo!

Meestal wordt een schouwarts/gemeentearts gebeld hiervoor. MMT arts zou dit mogen maar doet dit in de praktijk nooit want een MMT arts zal dit alleen doen als slachtoffer te plaatse overlijdt en MMT aanwezig is. Ze gaan hier inderdaad niet voor vliegen/rijden, iets met een helikopter en geld xD

Ook dan zal de MMT arts niet dood verklaren. Het invullen van alle papieren en regelen van alle zaken is geen MMT taak, ook niet als ze al terplaatse zijn. Ze zullen gewoon vertrekken en zsm weer inzetbaar melden. Daarna kan de huisarts, HAP of forensisch arts gewoon langskomen om alle documentatie af te handelen.

Kan je vertellen, over die lampen denk je nie na. Pas als het "rustiger" is dan pas omschakelen.

Over dood verklaren of dood constateren is verschil. Iedereen (als ik het goed zeg) mag de dood constateren maar niet verklaren.

Vind wel mooie repo!

Juist. Iedereen mag de dood constateren. Dood verklaren houdt ook in dat je alle formulieren invult met doodsoorzaak en tijd van overlijden etc. Hiervoor moet je een screening en opleiding gehad hebben.

Nette reportage en gave voertuigen. Ermelo heeft een mooi wagenpark vind ik.  :)

Bedankt allemaal! En Luke, ik ben nog bezig met de 7341 en ik vind persoonlijk dat die best heel gaaf wordt.