Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
AtomicDevil

MAP: Midden Holland

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Dit is mijn eerste emergency 4 map!

Dus alle feedback is welkom.

Uiteraard is hulp ook welkom.

Deze map is gebaseerd op een deel van Rotterdam.

De map zal veel custom wegen etc krijgen.

Ik doe me best om ook custom gebouwen te doen.

Maar ZO veel ervaring heb ik ook (nog) niet haha.

Ik zal me best doen om dagelijks of om de dag een update te geven.

Gr

AtomicDevil

Edited by AtomicDevil

Ik zie niks, er is iets fout met je afbeelding!

Ik merk het, ben er mee bezig, binnen 10 min moet ik het wel door hebben haha ;)

1zdygqf.png

2qnoyn9.png

2qb7g34.png

Hopelijk werkt dit.

Geen objects etc nog.

Wel veel het zelfde hoor, maar voor de eerste keer is het best heel goed.

Logisch. Is allemaal van dezelfde straat ;)

1 van de hoofdstraten.

Als ik de rest heb, zal ik dat zeker doen ;)

Heb namelijk nog enkel deze straat met de aanlegstuk voor de rails en die kruisings weg.

Ben middels druk bezig en denk vandaag of morgen veel meer te hebben om te laten zien!

Kijk eens aan! Eindelijk weer eens wat nieuws en wat iniatief! Verbeteringen zijn mogelijk maar dat komt nog wel. De basis is het belangrijkste afwerken kan altijd nog.

Op zich niet gek, maar volgens mij zijn die parkeervakken niet helemaal op schaal. ;) En ik ben niet zo kapot van je laatste screen. misschien moet je daar nog eens naar kijken. Maar voor de rest: "RedHawk504: "Eindelijk weer eens wat nieuws en wat initiatief! Verbeteringen zijn mogelijk maar dat komt nog wel." :)

Ziet er al goed uit, alleen valt Rotterdam niet onder de veiligheidsregio Hollands Midden, misschien kun je beter een stad als Leiden als voorbeeld nemen ;)

Maar in zijn banner/handtekening staat toch echt VR Hollands Midden :mrgreen:

Maar in zijn banner/handtekening staat toch echt VR Hollands Midden :mrgreen:

========================================================================================

Klopt omdat mijn mod HOLLANDS MIDDEN gaat heten. Misschien anders een idee voor een andere naam? Suggesties zijn welkom!

Maar Rotterdam ligt volgens mij niet echt in het gebied "Midden Holland". ;)

========================================================================================

Nee is zuid holland. Dit is ook een Fictieve map, gebaseerd op O.A. Rotterdam en wat andere steden en dorpjes. Soort mixje dus. Waarom fictief? Me eerste map, dus eerst ff alles goed uitvogelen met een fictieve map voor ik daadwerkelijk aan een REAL LIFE map begin ;) Misschien anders een idee voor een andere naam? Suggesties zijn welkom! 

Maar Qui, er staat ook Midden Holland en niet Hollands Midden  :ph34r:  :mrgreen:

Dit is een Fictieve map, gebaseerd op O.A. Rotterdam en wat andere steden en dorpjes. Soort mixje dus. Waarom fictief? Me eerste map, dus eerst ff alles goed uitvogelen met een fictieve map voor ik daadwerkelijk aan een REAL LIFE map begin ;)

Ziet er al goed uit, alleen valt Rotterdam niet onder de veiligheidsregio Hollands Midden, misschien kun je beter een stad als Leiden als voorbeeld nemen ;)

Dit is ook een Fictieve map, gebaseerd op O.A. Rotterdam en wat andere steden en dorpjes. Soort mixje dus. Waarom fictief? Me eerste map, dus eerst ff alles goed uitvogelen met een fictieve map voor ik daadwerkelijk aan een REAL LIFE map begin ;) Misschien anders een idee voor een andere naam? Suggesties zijn welkom!

Op zich niet gek, maar volgens mij zijn die parkeervakken niet helemaal op schaal. ;) En ik ben niet zo kapot van je laatste screen. misschien moet je daar nog eens naar kijken. Maar voor de rest: "RedHawk504: "Eindelijk weer eens wat nieuws en wat initiatief! Verbeteringen zijn mogelijk maar dat komt nog wel." :)

Ja de uiteindelijke afwerking word ook anders, eerst de map ''invullen'' en uitwerken, daarna de schoonheid oppoetsen en bij beitelen haha.

Ik heb het echter nagemeten "ingame" Auto's passen er goed in, ze zijn uiteraard niet al te ruim maar in veel steden is dit dan ook zo!

Kijk eens aan! Eindelijk weer eens wat nieuws en wat iniatief! Verbeteringen zijn mogelijk maar dat komt nog wel. De basis is het belangrijkste afwerken kan altijd nog.

Ja ik vond de meeste mappen een beetje hetzelfde, zelfde wegen en parkeerplaatsen, Mods zoals Amsterdam Amstelland en Egmond zijn dan ook een hartverwarmend welkom met een mooie map (Waar ook genoeg fouten in zitten maar dat terzijde).  Uiteraard ben ik ook geen professional, doe dit ook puur voor fun en om iedereen te laten genieten voor wat nieuws!  De uiteindelijke afwerking komt zeker nog. De map is natuurlijk ook nog niet FINAL

Ik doe het je niet na! Vind alleen je parkeervlakken er een beetje apart uit zien. 

Beetje geduld en goede ideeën en je kan dit ook in no-time :) De parkeervakken zijn ook nog niet in de Finale status. Auto's passen prima, is nagemeten ingame (editor), een bus of truck uiteraard niet. Maar in sommige steden en straten is dit dan ook het geval!

Ziet er niet verkeerd uit hoor! Ben benieuwd naar meer ;)

Komt er zeker aan, ben nu bezig met de snelweg die naast het stadje (stadsdeel) komt. Is alleen lastig om mooie op/afritten te bouwen uit het niks maar gaat de goede kant op. Uiteraard komt daarna nog de afwerking, en dan op naar het leuke.. Plaatsen van alle objecten, scripts etc!

Hierbij weer wat screens, Onthoud, alles is nog WIP!

Uiteraard is feedback van harte welkom!

Ik kan best tegen kritiek ;)

acr0na.png

6r35i1.png

2en9lie.png

Edited by AtomicDevil

Netjes hoor!

Overigens ben ik totaal geen fan van de standaard texture uit em4, puur omdat die met de Nederlandse werkelijkheid niet klopt. Ik kraak jouw werk niet af ;-)

Ik geef je als tip mee probeer nu al richting realistisch fictief te werken. Wat bedoelt hij daarmee. Dat je realistische textures gebruikt terwijl je een fictieve map wil maken. ;-)

Netjes hoor!

Overigens ben ik totaal geen fan van de standaard texture uit em4, puur omdat die met de Nederlandse werkelijkheid niet klopt. Ik kraak jouw werk niet af ;-)

Ik geef je als tip mee probeer nu al richting realistisch fictief te werken. Wat bedoelt hij daarmee. Dat je realistische textures gebruikt terwijl je een fictieve map wil maken. ;-)

============================================================================

Haha ja ach het is beter als een textuurtje vanuit paint :P

Na dit project gaat ik beginnen aan een "echte" map. 

Eerst ff zien hoe dit gaat ontvangen na de finish :P

Ik snap wat je bedoeld met de textures van EM4.

Thnx voor je feedback!

Edited by AtomicDevil

Haha! Nou paint gebruik ik bijna nooit meer, werk liever in GIMP ;-) 

Als je hulp wilt trek maar aan de bel ;-)

Haha! Nou paint gebruik ik bijna nooit meer, werk liever in GIMP ;-) 

Als je hulp wilt trek maar aan de bel ;-)

Ik werk ook via gimp :D ideaal!

Hulp kan ik zeker gebruiken met de opbouw van de map, zoals feedback over realisme en eventueel meehelpen van bochten (bochten zijn nog een struikelpunt) misschien enige tips voor het vermakkelijken van een layout?

Hierbij weer een paar screentjes, dit keer niet van wat underground maar van object placement.

Feedback :D

116ltm8.png

rmmidi.png

25riag1.png

Ziet er goed uit! 

Ik vind alleen je perron niet zo mooi, mischien dat je dat wat hoger kan maken?

=========================================================================

Zit ik inderdaad ook aan te denken!

Erg netjes! Ideetje om de civiele voertuigen van CCC toe te voegen?

Oke noem me een N00b maar CCC?

Wil dat best doen, maar is daar toestemming voor nodig en waar krijg ik ze? :P

Of ben ik nu gewoon een hele domme vraag aan het stellen die ik EIGENLIJK weten kon?