Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Luke

Kijkwijzer Repotage gedeelte

Recommended Posts

Beste Forumleden,

Het is ons forumteam opgevallen dat er steeds vaker jongere leden op het forum zijn. Als team hebben wij hier geen problemen mee, het valt ons namelijk op dat het niveau steeds beter wordt, en posts weer steeds beter verzorgt worden.

Als forumteam moeten wij echter wel rekening houden met waar wij de jongere groep aan bloot stellen.

Diverse wetenschappelijke onderzoeken hebben namelijk aangetoond dat jongeren een extra hoge kans hebben op PTSS en andere traumatische ziekten. Als forumteam moeten wij hier op inspringen.

Emergency 4 heeft van PEGI (de kijkwijzer van de videogames) een notering voor 12+ gekregen. Ons pakket van maatregelen is op die stelling gebaseerd.

Als forumteam hebben wij besloten een kijkwijzer toe te passen op een reportage gedeelte van het forum. Dit betekend dat elke nieuwe reportage eerst beoordeeld dient te worden door een moderator van het forum. Zij bepalen welke leeftijdsverbinding er aan de reportage dient te hangen.

In overleg met Sven hebben wij in de software een mogelijkheid kunnen vinden om bepaalde topics af te schermen voor bepaalde leden. Via groepen word bepaald welke forumleden welke reportage kunnen zien. Sven heeft nog wel enige tijd nodig om de software te installeren, de maatregelen zullen wanneer alles goed gaat pas begin volgende maand actief worden. 

We hebben besloten om 4 leeftijds categorieen in te voeren. 12+, 14+, 16+ en 18+. Een reportage waarin een dode valt hoort bijvoorbeeld in de 18+ categorie. 

Het is echter wel noodzakelijk om te verifieren hoe oud forumleden zijn. Mensen welke geen geverifieerde leeftijd hebben krijgen uitsluitend toegang tot de 12+ reportages.

Ik zelf zal er op toezien dat elk lid wordt ingedeeld in de juiste groep. Daarom vraag ik jullie om mij in een PB  je exacte geboortedatum te sturen. Ik zal dit verifiëren aan je forumprofiel. Daarnaast zal ik kijken of er bijvoorbeeld een facebook profiel is waaraan ik een 2de verifiatie kan uitvoeren. Indien het klopt krijg je toegang tot het reportage gedeelte.

Wanneer er geen facebook, twitter of ander social media profiel is kan het forumlid toestemming geven om info op te vragen uit het bevolkingsregister. Omdat we een oud teamlid hebben werkzaam bij de burgelijke stand is dit mogelijk.

Indien er vragen zijn zal het team zo veel en duidelijk mogelijk proberen te helpen.

Om heel eerlijk te zijn, ik vind het well logisch, maar ik wil niet dat jullie persoonlijke informatie over mij mogen lezen, ik vind dat niet echt kunnen... Ik snap het wel, maar ik wil niet dat je mijn persoonlijke info kan zien, ik gebruik niet voor niks een neppe forum naam.

Om heel eerlijk te zijn, ik vind het well logisch, maar ik wil niet dat jullie persoonlijke informatie over mij mogen lezen, ik vind dat niet echt kunnen... Ik snap het wel, maar ik wil niet dat je mijn persoonlijke info kan zien, ik gebruik niet voor niks een neppe forum naam.

Als je geen persoonlijke informatie op internet wil, moet je geen social media gebruiken. Ik vind 18+ voor een repo waar een dode in valt ook wel een beetje overdreven. :mrgreen:

Als je geen persoonlijke informatie op internet wil, moet je geen social media gebruiken. Ik vind 18+ voor een repo waar een dode in valt ook wel een beetje overdreven. :mrgreen:

Ik gebruik geen social media :D

(alleen facebook, maar dat is random naam voor games :P)

Alleen war wel zou kunnen, dat bijvoorbeeld een advies geef, en dat wanneer die kinderen het zien en ze krijgen een trauma, hun hebben gewaarschuwd, wees eerlijk, toen ik 12 was speelde ik heus wel 16+ games :D

Als je van een repo waar een dooie bij valt al trauma's krijgt kan je beter gelijk stoppen met leven, of alvast een kamertje boeken bij de lokale GGZ.

Ik vind wel dat je bij het plaatsen van een topic zelf zou moeten kiezen welke leeftijd je eraan hangt en dat jullie, de moderators, dat dan controleren. 18+ voor een dode vind ik ook te ver. Dan zou ik dat dus al niet mogen zien… En geloof me, ik heb al veel ergere dingen gezien. (Btw, ik ben 15, geboortedatum klopt :P)

Ik vind een advies leeftijd prima, maar om bepaalde repo's af te sluiten voor 'minderjarige' vind ik beetje overdreven. Ben het eens met Wouwie, als je hier niet tegen kan..

Het is echter wel noodzakelijk om te verifieren hoe oud forumleden zijn. Mensen welke geen geverifieerde leeftijd hebben krijgen uitsluitend toegang tot de 12+ reportages.

Ik zelf zal er op toezien dat elk lid wordt ingedeeld in de juiste groep. Daarom vraag ik jullie om mij in een PB  je exacte geboortedatum te sturen. Ik zal dit verifiëren aan je forumprofiel. Daarnaast zal ik kijken of er bijvoorbeeld een facebook profiel is waaraan ik een 2de verifiatie kan uitvoeren. Indien het klopt krijg je toegang tot het reportage gedeelte.

Dus je wilt van ieder huidig lid, en elk toekomstig lid een pb met de geboortedatum? Kan je niet iets maken waarbij de geboortedatum op je profiel er automatisch ervoor zorgt dat je in de juiste groep komt? Daarnaast, hoe ga je een 2de verificatie uitvoeren op bijvoorbeeld mijn profiel? Of stop je me dan in de 12+ groep?

Het is heel erg leuk dat een oudlid bij de burgelijke stand werkt.

Maar hij mag niet zomaar in iemands gegevens kijken volgens mij is dat zelfs strafbaar.

Maar als het forumlid aangeeft dat hij dat goed vindt mag hij het volgens mij wel opzoeken.

Maar u mag absoluut niet zomaar iemands gegevens inkijken.

Belachelijke regel. Het is tot heden altijd nog zonder problemen geweest en een studie die iets uitwijst? Graag feiten..

Sorry Luke, maar ik ben het eens met de menigte. Een adviesleeftijd is mogelijk, maar zal niemand zich aan houden. Het is een spel. Je ziet geen echte beelden of gruwelijke foto's. Je ziet screenshots, uit een spel, die je denk zelf ook wel speelt als je op dit forum zit, en dus ook de screens uit een repo zelf zou kunnen namaken, of gewoon tegen komen. Ja dit was een zeer lange zin.

Bijkomend het is wel aan te vechten als er echt gecontroleerd gaat worden dmv het bevolkingsregister? En op die manier zal het forum sterven want het repo gedeelte is het drukste.

Het mag denk ik wel, mits de gezochte persoon daar toestemming voor heeft gegeven. De ambtenaar kan contact opnemen met die persoon, dat hij/zij gezocht wordt door de zoeker. Ook komt het voor, dat de ambtenaar de e-mail van de zoeker doorstuurt aan de gezochte persoon. Verder zal die ambtenaar wellicht ook aan de zoeker bericht sturen, dat hij/zij het bericht door heeft gezonden aan de gezochte, zonder dat hij/zij daarbij bijzonderheden vermeldt, zoals adres, enz.

Ik heb nagevraagd of die ambtenaar eigenlijk wel informatie mag geven en dit is het antwoord.

Edited by Thijsie

als een dode in het spel nou zo schokkend zou zijn zou de pegi leeftijd ook wel hoger zijn geweest lijkt mij. en als een dode in een repo zo traumatiserend is voor kinderen heb ik door al die repo's dus vast al een enorme stapel trauma's.

Ik en velen met mij speelde op hun 6e jaar (misschien nog wel vroeger) al GTA. Ik en velen met mij hebben daar geen trauma's aan over gehouden. Bovendien zijn er zat films onder de 12 jaar waarin dingen gebeuren en doden vallen, en zijn er 16+ games waar je in kan schieten en doen. Ofwel doden maken, dus 18+ is sowieso overtrokken.

Hallo allemaal,

Bij deze geven we jullie alvast een preview, weliswaar iets uitvergroot, van de logo's die bij de repo's komen te staan :mrgreen:

gallery_179_30_20641.jpg

Een fijne avond nog!

Ook ik was erin getrapt. Nu vind ik het niet erg om bekend te worden wie ik ben. Dat scheelt dan haha

haha, ja ik moet toegeven, ik ben er ook in getrapt. ik zat al te denken waarvoor ze zijn, maar nu zie ik het, haha

Haha geweldig!

Ik ben er ook met beide benen ingetrapt  :D