Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
112Rijnmond

Wilde achtervolging in Rotterdam

Recommended Posts

Rotterdam - Vrijdag nacht heeft er in Rotterdam een achtervolging plaatsgevonden. 
Vrijdag nacht rond 2:00 heeft er een achtervolging plaatsgevonden. Een motoragent probeerde een zwarte Audi Q7 staande te houden omdat deze zich verdacht gedroeg. Nadat de agent een stopteken gaf leek het erop dat de bestuurder hier gehoor aan gaf. Echter toen de agent links afsloeg besloot de bestuurder van de Q7 rechts af te slaan richting de snelweg. Hierop zette de motoragent meteen de achtervolging in. Er volgt een wilde achtervolging waarbij er vanuit de Audi geschoten wordt. De Audi wordt uiteindelijk geramd door een Politiebus waarbij een andere auto betrokken raakt. De agenten houden de Audi Q7 onder schot, waarna de inzittende middels een benaderingstechniek gevaarlijke verdachten worden aangehouden. Een ambulance kwam ter plaatse omdat de bestuurder van de ander auto gewond zou zijn. 
In de Audi troffen de agenten een vuurwapen aan.

EM4%202015-03-31%2023-47-49-96_zpsox4xa0

EM4%202015-03-31%2023-49-17-40_zpsogmyc1

EM4%202015-03-31%2023-50-22-02_zpsh33ffh

EM4%202015-03-31%2023-54-55-64_zpsdm95px

EM4%202015-03-31%2023-59-47-82_zpsomtfei

EM4%202015-04-01%2000-02-29-73_zpsseoalw

EM4%202015-04-01%2000-05-38-17_zpswpim8a

EM4%202015-04-01%2000-10-50-35_zpshccz6a

EM4%202015-04-01%2000-19-56-63_zpsl76zm0

EM4%202015-04-01%2000-28-28-37_zpsalt7vr

EM4%202015-04-01%2000-32-52-40_zpsrqznuv

EM4%202015-04-05%2002-34-18-75_zps6h4atn

EM4%202015-04-05%2002-46-16-14_zps34oq3k

EM4%202015-04-05%2002-59-55-55_zpsb0oz79

EM4%202015-04-05%2003-08-58-36_zpsrldtzx

EM4%202015-04-05%2003-13-05-56_zpsoon6uz

EM4%202015-04-05%2003-16-28-78_zps388fon

EM4%202015-04-05%2003-20-41-26_zpsnbwdvh

EM4%202015-04-05%2003-34-38-68_zpsrndcjs

EM4%202015-04-05%2003-42-26-69_zpsxftzzr

EM4%202015-04-05%2004-01-26-42_zpslydebr

EM4%202015-04-05%2004-07-46-98_zpsyrnken

Edited by sheraton5314

Prachtige repo! 1 puntje: bij de benaderingstechniek zul je alle agenten aan 1 kant hebben staan: ze gaan nooit bij elkaar in de schootslinie staan. De agenten die dus vanuit de andere kant komen zullen dus doorrijden tot voorbij de verdachte auto. Verder mooie repo! Ook met dat assistentie komt en motorrijder naar achteren gaat en de Transporter en Touran voor laat.

Ik snap niet waarom er een BTGV wordt uitgevoerd. Leg dat eens uit?

Er is geen sprake van vuurwapen of ander wapen. Hij onttrekt zich aan zijn staande houding. Dat is nog geen reden voor een BTGV. 

Wat Grumpie ook zei ze staan in elkaars vuurlijnen. 

Persoonlijk zou ik die auto pas na de kruising hebben klem gereden en niet hebben geramd.

Leuk idee!

Alleen paar dingetjes, zoals de vuurlinie enzo. Maar let er ook op waar je de agenten neer zet, zo staat er eentje aan de 'verkeerde' kant van het voertuig. Dan heeft het voertuig weinig nut als dekking. Ook staan er nog agenten met getrokken wapens en er loopt al ambulancepersoneel. Ik zelf zou liever nog even wachten tot alle wapens weg zijn enzo.

Ziet er goed uit! Heeft die Golf wel bandjes? De velgen zijn zo groot... XD En de BTGV is omdat er vanuit de Q7 op de motormuis is geschoten

Prachtige repo! 1 puntje: bij de benaderingstechniek zul je alle agenten aan 1 kant hebben staan: ze gaan nooit bij elkaar in de schootslinie staan. De agenten die dus vanuit de andere kant komen zullen dus doorrijden tot voorbij de verdachte auto. Verder mooie repo! Ook met dat assistentie komt en motorrijder naar achteren gaat en de Transporter en Touran voor laat.

Klopt je hebt helemaal gelijk. Dit vond ik namelijk ook toen de repo af was ;). Alleen moet ik wel zeggen dat het in de praktijk toch altijd anders gaat. kijk maar naar de NOS gijzeling, daar liepen de agenten ook door elkaar heen. Maar bedankt voor je reactie zal het meenemen naar de volgende repo. 

Ik snap niet waarom er een BTGV wordt uitgevoerd. Leg dat eens uit?

Er is geen sprake van vuurwapen of ander wapen. Hij onttrekt zich aan zijn staande houding. Dat is nog geen reden voor een BTGV. 

Wat Grumpie ook zei ze staan in elkaars vuurlijnen. 

Persoonlijk zou ik die auto pas na de kruising hebben klem gereden en niet hebben geramd.

Goed lezen he :P. Maar de verdachten hadden al bijna brokken gemaakt vandaar dat deze is geramd om "erger" te voorkomen. Maar ik let erop de volgende keer.

Leuk idee!

Alleen paar dingetjes, zoals de vuurlinie enzo. Maar let er ook op waar je de agenten neer zet, zo staat er eentje aan de 'verkeerde' kant van het voertuig. Dan heeft het voertuig weinig nut als dekking. Ook staan er nog agenten met getrokken wapens en er loopt al ambulancepersoneel. Ik zelf zou liever nog even wachten tot alle wapens weg zijn enzo.

Oke zal erop letten :D

Ziet er goed uit! Heeft die Golf wel bandjes? De velgen zijn zo groot... XD En de BTGV is omdat er vanuit de Q7 op de motormuis is geschoten

Ja nu je 't zegt. Zal ze even opnieuw skinnen. ;)

Edited by sheraton5314

Klopt je hebt helemaal gelijk. Dit vond ik namelijk ook toen de repo af was ;). Alleen moet ik wel zeggen dat het in de praktijk toch altijd anders gaat. kijk maar naar de NOS gijzeling, daar liepen de agenten ook door elkaar heen. Maar bedankt voor je reactie zal het meenemen naar de volgende repo. 

Bij de NOS gijzeling lopen alle agenten van links naar rechts. Niemand loopt in de vuurlinie van een ander, en zodra hij ligt er een aantal agenten op zitten worden de meeste vuurwapens alweer geborgen.

Edited by Bart

Klopt je hebt helemaal gelijk. Dit vond ik namelijk ook toen de repo af was  ;). Alleen moet ik wel zeggen dat het in de praktijk toch altijd anders gaat. kijk maar naar de NOS gijzeling, daar liepen de agenten ook door elkaar heen. Maar bedankt voor je reactie zal het meenemen naar de volgende repo. 

Zal je droom toch even af breken. Bij de NOS liepen agent niet door elkaar, echter langs mekaar. Echter liepen ze niet door elkaars vuurlijnen In de studio stond er misschien 1 even in de vuurlijn.

Dit is een btgv die in de praktijk is uitgevoerd: 

perfect. Is ook op een kruising. Niemand in vuurlijn. Zelfs de agenten aan de achter zijde weg. 

Bij de trainingen word je er op afgeserveerd als je in de vuurlijn staat...... ;)

Klopt je hebt helemaal gelijk. Dit vond ik namelijk ook toen de repo af was  ;). Alleen moet ik wel zeggen dat het in de praktijk toch altijd anders gaat. kijk maar naar de NOS gijzeling, daar liepen de agenten ook door elkaar heen. Maar bedankt voor je reactie zal het meenemen naar de volgende repo. 

Zal je droom toch even af breken. Bij de NOS liepen agent niet door elkaar, echter langs mekaar. Echter liepen ze niet door elkaars vuurlijnen In de studio stond er misschien 1 even in de vuurlijn.

Dit is een btgv die in de praktijk is uitgevoerd: 

perfect. Is ook op een kruising. Niemand in vuurlijn. Zelfs de agenten aan de achter zijde weg. 

Bij de trainingen word je er op afgeserveerd als je in de vuurlijn staat...... ;)

Ja ik snap hem maar in de repo is het wel een andere situatie waarbij de auto geramd is en dus niet is klemgereden. Op zo'n moment moet je snel handelen om vluchtgevaar te voorkomen of niet? Ik heb er niet zo heel veel verstand van. :P

Ja ik snap hem maar in de repo is het wel een andere situatie waarbij de auto geramd is en dus niet is klemgereden. Op zo'n moment moet je snel handelen om vluchtgevaar te voorkomen of niet? Ik heb er niet zo heel veel verstand van. :P

Nee daarvoor hebben ze in Nederland heel mooi art 7 ambtsinstructie gemaakt ;-) Ook al ram je een auto of rij je hem klem je kan ten alle tijde een btgv toepassen. 

Nee daarvoor hebben ze in Nederland heel mooi art 7 ambtsinstructie gemaakt ;-) Ook al ram je een auto of rij je hem klem je kan ten alle tijde een btgv toepassen. 

Weer wat geleerd  :)

Welke modificatie is er voor deze reportage gebruikt? Mod ziet er geweldig uit.

Dit is oorspronkelijk de NL mod Alpha 3.0 maar ik heb het een en ander aangepast zoals de voertuigen, skins en objecten zodat het een beetje op een "Rotterdam-mod" lijkt.

Misschien zal ik er in de toekomst een echte mod van maken mits ik toestemming krijg van de auteurs. 

Edited by sheraton5314

Dit is oorspronkelijk de NL mod Alpha 3.0 maar ik heb het een en ander aangepast zoals de voertuigen, skins en objecten zodat het een beetje op een "Rotterdam-mod" lijkt.

Misschien zal ik er in de toekomst een echte mod van maken mits ik toestemming krijg van de auteurs.

Geen van deze voertuigen zit in de NL 3.0 MOD. Volgens mij is dit gewoon de Amsterdam modificatie.

Geen van deze voertuigen zit in de NL 3.0 MOD. Volgens mij is dit gewoon de Amsterdam modificatie.

Die Touran en de T5 zitten niet in de Amsterdam mod. Dus het is een combinatie van meerdere modificaties

Als je goed leest staat er dat dit oorspronkelijk de NL mod is en dat ik hem heb aangepast (ik gebruik hem alleen voor repo's). Ik heb nergens gezegd dat er geen voertuigen uit andere mods in zitten. Dat zou trouwens heel dom zijn want iedereen die de NL mod heeft weet dat die T5 en Touran daar niet in zitten, die komen trouwens uit de Houtsloot mod. ;)  

Ik doelde er meer op, dat geen enkel voertuig uit de repo in NL 3.0 zat. Maar goed, die repo is verder niks op aan te merken hoor!

Omdat er hier nog over een BTGV werd gepraat, een filmpje hoe het er in de praktijk aan toe gaat: