Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
robinschimmel

Bieberfelde Modifikation

Recommended Posts

Nee qq.

Het is een mooi idee maar het is allemaal net te geautimatiseerd en net te weinig verschillende meldingen. :l

Te weinig verschillende meldingen? Dan heb jij zeker een andere versie dan mij...er zitten zelfs meldingen in die in geen enkele andere mod te vinden zijn  :rolleyes:

welke windows versie heb je Tazbrw?

Windows 7

Intel Core I3

Dan kan je je video kaart als volgt vinden.

Rechtermuisknop klikken op bureaublad en Schermresolutie aanklikken.

Dan Geavanceerde Instellingen aanklikken.

Dan kan je hier je grafische kaart vinden en het aantal MB dat je kaart heeft.

Jys2tPq.png

Vandaag zag ik dit bericht voorbij komen op facebook  :mrgreen:

Heute Abend ist es endlich soweit - wir freuen uns, exklusiv die "Bieberfelde - Next Generation"-Modifikation für Emergency 5 undEMERGENCY 2016 ankündigen zu können!

Nach dem unglaublichen Erfolg der "Bieberfelde - Multiplayer"-Modifikation für EMERGENCY 4, will ein ambitioniertes Team neue Maßstäbe im EMERGENCY-Modding setzen. BFENG ermöglicht es euch, noch realistischer und detailreicher als jemals zuvor virtuell am PC Leben zu retten und Brände zu löschen! Weitere Informationen folgen in den nächsten Wochen, anbei findet ihr bereits die ersten InGame-Screenshots zum Projekt!

Mehr Informationen: http://www.emergency-forum.de/index.php?thread%2F63108-bieberfelde-next-generation-bfe-jetzt-auch-f%C3%BCr-emergency-5%2F
---------------------------------------------------------------------
This evening the time has come - we proudly announce exclusively the 'Bieberfelde - Next Generation' modification for EMERGENCY 5 and EMERGENCY 2016!
After the unbelievable success of the 'Bieberfelde - Multiplayer' modification for EMERGENCY 4, a ambitious team wants to set new standards in EMERGENCY modding. The BFENG modification gives you the opportunity to rescue lifes and extinguish fires in a more realistic and detailed way than ever seen before! More information will follow in the next weeks, but below you can already find the first in-game screenshots of the project!

12779197_1148737508484418_51807871365334

12794796_1148737551817747_82109377058276

12747423_1148737578484411_36604095260936

12792345_1148737561817746_38115579458779

Dan kan je je video kaart als volgt vinden.

Rechtermuisknop klikken op bureaublad en Schermresolutie aanklikken.

Dan Geavanceerde Instellingen aanklikken.

Dan kan je hier je grafische kaart vinden en het aantal MB dat je kaart heeft.

Jys2tPq.png

Thnx!

Chiptype: Intel® HD Graphics Family

Totaal beschikbaar grafischgeheugen: 1696 MB

Toegewezen videogeheugen: 64MB

Tja, met die videokaart ga je de mod niet kunnen spelen ben ik bang. Je hebt net geheugen genoeg om Em4 gewoon te spelen.

precies wat kempo zegt met een vaste computer is dit uit te breiden door een andere video kaart in je pc te stoppen bij een laptop houd het helaas hier bij op

Ik heb een laptop en bij mij staat:

Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1792MB

Toegewezen videogeheugen: 0MB XD

En ik kan de Bieberfelde mod wel spelen...

*kan misschien liggen aan dat dat de gegevens zijn van de Intel Integrated en niet van mijn andere videokaart*

heb er niet veel verstand van.. maar ze zeggen als je geen Nvidia grafisch kaart hebt.. kan je de mod niet spelen

En ze zeggen dat je minimaal 6GB moet hebben..

'Alle die eine AMD/ATI Grafikkarte haben: Versucht die neusten Treiber von der Herstellerseite (link, Treiber manuell auswählen) zu installieren!'

Daar staat niks over een Nvidia kaart. Enkel dat je de nieuwste drivers moet installeren als je een AMD/ATI kaart hebt.

als mijn grafich card niet aan de eisen voldoet kan ik dan wat downloaden of moet ik dan wat kopen ?

Uitproberen, voor de een werkt het wel, voor de ander niet. En ja, als hij het niet doet kan je overwegen 100-150 eu aan een vga uit te geven, als je dat over hebt om een mod te kunnen spelen.

Vertel hoe kan ik dat doen en waar vind ik de gegevens van mijn kaart?

run dxdiag.exe, voilá. :)

Met GPU-Z van TechPowerUp kan je alle gegevens van je grafische kaart vinden.

Waarom iets downloaden als je windows standaard al een programma hiervoor heeft? (dxdiag.exe)

Tja, met die videokaart ga je de mod niet kunnen spelen ben ik bang. Je hebt net geheugen genoeg om Em4 gewoon te spelen.

Waar baseer jij dit op?

Emergency 4 heeft zelf 256 MB videogeheugen nodig... En 1 GB RAM geheugen. Zelfs gecombineerd is het dus ruim voldoende wat hij heeft.

Edited by Niels

Waar baseer jij dit op?

Emergency 4 heeft zelf 256 MB videogeheugen nodig... En 1 GB RAM geheugen. Zelfs gecombineerd is het dus ruim voldoende wat hij heeft.

256 + 1000 is bijna 1696 en dan speel je nog op minimum settings.

Edited by kempo95

RAM en VRAM zijn 2 totaal verschillende dingen hé

Uhu, dus hij kan EM4 letterlijk gezien zo'n 6x tegelijk spelen...

256 videogeheugen. Hij heeft 1696. RUIM voldoende.

Daarbij zal hij vast ook wel een RAM geheugen hebben, die waarschijnlijk goed genoeg is om zijn VRAM te ondersteunen waar nodig ;)

Bij die 1696 zit zijn vrije RAM ook al inbegrepen hè.

Hij heeft een video kaart met 64 VRAM en ik gok dat hij 4 GB RAM heeft.

Windows gebruikt een gedeelte daarvan en hij houd dan 1632 MB RAM over.

EM4 gebruikt 1 GB RAM dus hij houd dan 632 MB over.

EM4 gebruikt ook 256 MB VRAM en aangezien hij maar een 64 VRAM videokaart heeft, gaat de overige 192 MB in zijn RAM zitten.

Dus hij heeft 632 - 192 = 440 MB vrije RAM als hij speelt op minimum settings, minimum resolutie, standaard game zonder mod.

Bij die 1696 zit zijn vrije RAM ook al inbegrepen hè.

Hij heeft een video kaart met 64 VRAM en ik gok dat hij 4 GB RAM heeft.

Windows gebruikt een gedeelte daarvan en hij houd dan 1632 MB RAM over.

EM4 gebruikt 1 GB RAM dus hij houd dan 632 MB over.

EM4 gebruikt ook 256 MB VRAM en aangezien hij maar een 64 VRAM videokaart heeft, gaat de overige 192 MB in zijn RAM zitten.

Dus hij heeft 632 - 192 = 440 MB vrije RAM als hij speelt op minimum settings, minimum resolutie, standaard game zonder mod.

Dit vind ik persoonlijk een rare berekening van je. Vram is puur voor de grafische kant, RAM is puur voor de programma's om het maar zo even uit te leggen. en mocht je RAM vollopen heb je nog altijd een buffer naar je (HDD of SSD)(pagefiles).

VRAM.png

In dit geval met jouw beredenering kom ik uit dat ik dan maar 2GB ram in mn laptop heb zitten? Onjuist want er zit 16GB in dus dan zou je beweren dat hij die andere 12GB gebruikt voor windows? tevens niet waar.

Ik weet niet hoe je met mijn berekening op 2 GB komt maar daar klopt inderdaad niets van. Het gedeeld systeemgeheugen is het gedeelte van je RAM dat ook beschikbaar is als VRAM. Dus je hebt tenminste 3839 MB RAM. Daar bovenop komt dan nog de hoeveelheid RAM die windows gebruikt en al het andere wat je open hebt staan. Dat zal dan komen op iets meer dan 12 GB.

Ik weet niet hoe je met mijn berekening op 2 GB komt maar daar klopt inderdaad niets van. Het gedeeld systeemgeheugen is het gedeelte van je RAM dat ook beschikbaar is als VRAM. Dus je hebt tenminste 3839 MB RAM. Daar bovenop komt dan nog de hoeveelheid RAM die windows gebruikt en al het andere wat je open hebt staan. Dat zal dan komen op iets meer dan 12 GB.

Even een weetje hé, Systeem videogeheugen is het geheugen wat van je RAM geheugen afgesnoept wordt. Die staat op 0. Van heel je berekening klopt dus niks, en volgens mij moet je even de boekjes induiken voordat je iemand tegenspreekt.

Als hij 12GB gebruikt met gewoon normale programma's en Windows op zijn hoogste instellingen, dan haalt hij denk de 2GB ram niet die in gebruik is. 12GB in gebruik komt alleen voor bij zwaar intensieve programma's.

Klopt, systeem videogeheugen is het geheugen wat van je RAM afgehaald word. Gedeeld systeem videogeheugen is het gedeelte wat zowel gebruikt kan worden voor je video kaart als ook als normaal RAM.

En ja, 12GB is wel heel veel maar ik weet niet wat hij allemaal open had staan (games, e.d.).

Edit: kan trouwens ook nog wezen dat niet al zijn vrije RAM beschikbaar is gesteld voor zijn videokaart. Ik weet niet of er een maximum zit aan het gedeeld systeem geheugen.

Edited by kempo95