Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
robinschimmel

CPH Airport Modification

Recommended Posts

Ben even aan het spelen geweest. Erg lastige mod kwa oproepen etc. Is er een handleiding beschikbaar?

Wat is er lastig aan? Gewoon op de bel klikken. Dan kan je voertuigen afzonderlijk alarmeren of via een snelmenu gelijk een hele handel.

Wat is er lastig aan? Gewoon op de bel klikken. Dan kan je voertuigen afzonderlijk alarmeren of via een snelmenu gelijk een hele handel.

Uhm ik druk op de bel maar er gebeurd niks haha.

Eerst moet op de bel drukken, en dan ergens op de map klikken, en dan krijg je het alarmeringsmenu 

Op de bel drukken met linkermuisknop en dan ergens op de map klikken met rechtermuisknop

Ook deze video is wel handig voor wat uitleg.

Edited by kempo95

Alleen snap ik nog niet hoe BMA in de video (hierboven) die toren spawnt met de meldingen. En kan ik op de een of andere manier de meldingen aanpassen? Zodat ik minder Ambulance meldingen heb (in de terminal) en meer brandweer en security?

Alleen snap ik nog niet hoe BMA in de video (hierboven) die toren spawnt met de meldingen. En kan ik op de een of andere manier de meldingen aanpassen? Zodat ik minder Ambulance meldingen heb (in de terminal) en meer brandweer en security?

Ja dat kan. In je mod-bestand staat een bestandje met 'freeplay' oid in de naam. Hierin kun je dat aanpassen. Weet niet exact hoe het bestand heet, want het modden en spelen is voor mij al bijna 2 jaar geleden..

Ik weet niet of jij die toren ook kan spawnen. De versie van de mod in de video is niet de versie die ook daadwerkelijk gereleased is.

Ja dat kan. In je mod-bestand staat een bestandje met 'freeplay' oid in de naam. Hierin kun je dat aanpassen. Weet niet exact hoe het bestand heet, want het modden en spelen is voor mij al bijna 2 jaar geleden..

Dat werkt bij deze mod niet denk ik, aangezien je niet freeplay opstart om de mod te spelen maar een campaign missie.

Heb al enkele bugs gevonden. Twee vervelendste:

Bug #1: Na verdachte koffer melding in sector 19, gamecrash nadat het putbagaway script is gebruikt. Alle overige verdachte koffer meldingen gaan goed.

Bug #2: Rescue Ladder is na het gebruik waarvoor ie bedoeld is, niet meer te verrijden. Zolang je op HQ drukt is er niks aan de hand, een paar keer het move command gebruiken en dan is het voertuig opeens verdwenen.

Bonus Bug: Bij de melding 'Persoon Gevallen' in het vliegtuig (zo kwam ik achter bug 2), wil soms 1 persoon zich in de cockpit bevinden. Deze is er niet op een normale manier uit te halen.

Voor de rest is het zeker een leuke mod!

@Maurice, @kempo95, dankjulliewel!

En ik heb zelf ook nog een bug, als ik een verdachte koffer in sector 18/19 heb (ergens in een winkel) kan ik de koffer wel inspecteren, wat overigens buiten de winkel gebeurt en niet in de winkel, terwijl de koffer in de winkel staat, en als ik dan de koffer op pak en hem weg doe in een auto (authority of EOD) dan crasht het spel als het mannetje de koffer neerzet (als animatie).

En ik heb zelf ook nog een bug, als ik een verdachte koffer in sector 18/19 heb (ergens in een winkel) kan ik de koffer wel inspecteren, wat overigens buiten de winkel gebeurt en niet in de winkel, terwijl de koffer in de winkel staat, en als ik dan de koffer op pak en hem weg doe in een auto (authority of EOD) dan crasht het spel als het mannetje de koffer neerzet (als animatie).

Dat heb ik inderdaad ook.

Waar zijn die cijfers nou voor aan de linker zijkant?

Dat vraag ik me ook af, en gister een bug gevonden dat nadat ik melding had gewond persoon in vliegtuig (wat er ten eerste 7 waren). nadat ik 7 ambulance's ter plaatse had gingen ze zonder personeel weer retour zonder dat ik dat wou. 

In de editor de koffer uit die sector verwijderen, dan is het probleem opgelost.

Waar zijn die cijfers nou voor aan de linker zijkant?

Beveiligingsniveau op het vliegveld. Bij 1 loopt er geen politie en dat is oplopend tot en met 5.

In de editor de koffer uit die sector verwijderen, dan is het probleem opgelost.

Beveiligingsniveau op het vliegveld. Bij 1 loopt er geen politie en dat is oplopend tot en met 5.

Ah, vandaar dat er eerst van die agenten surveilleerde in de terminal en nu niet meer. Ik heb hem nu altijd op 1 staan XD

Ik heb wel elke keer als ik een missie klaar heb, en ik druk dan weer op de bel, dan crasht het spel

Dat probleem heb ik ook al eens gehad. Lijkt erop dat je niks qua playable persons/vehicles geselecteerd moet hebben. Tevens kan je op een bepaald stuk niet alarmeren, volgens mij ergens in de terminal.

Ben iets te voorbarig geweest met dat antwoord. In de map ...\Scripts\Game\Mission staat de file: CPH01.script. Hierin staan nog de bombmeldingen en sectoren, daar hem dus ook uit verwijderen.

Ik had jouw advies opgevolgd en had de koffer uit de winkel gehaald en buiten in de terminal ergens neergezet en dat werkt ook.