Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
samtoxie

Showroom Samtoxie

Recommended Posts

Hey allen, ik zal me eerst even voorstellen.

Ik ben Sam, ik ben vaak bezig met de Nederlandse Hulpdiensten. Zowel door Fotografie voor de lokale media in Alkmaar als door spellen als Emergency 4 en GTA V met LSPDFR.

Nou speel ik inmiddels als een tijdje EM4, en in die tijd heb ik ook vaak voertuigen bewerkt van andere mods. Nou leek het mij leuk om die creaties te delen met de buitenwereld. Zo kan ik onder andere het voertuig bewerken en optimaliseren. Mijn uiteindelijke doel is om alle voertuigen te combineren voor mijn mod, de fictieve veiligheidsregio Noorderhaven, en dan vooral het plaatsje Westerpoort.

Zodra ik dan ook denk dat ik een mooie verzameling voertuigen heb ga ik ze in die mod zetten die ik ook nog hoop te releasen.

Maar goed genoeg daarvan. Hopelijk kunnen jullie me helpen om de voertuigen zo mooi mogelijk te maken :)

Ik zal overigens maar direct een screen posten van een SIV waar ik mee bezig ben. Zelf vind ik de textures momenteel nog niet heel mooi, maar ben van plan om de hele auto opnieuw te UV mappen.

m0wXMpQ.jpg

Het betreft een VW Touareg met achterop een chassis waar 1 HD spuit aanwezig is en verder basisdingen zoals brandblussers en een bijl etc.

Ik heb voor de belichting gekozen voor een uitbouw die je normaal gesproken op een MB Atego ziet in combinatie met 2 flitsers in de gril en een pit achterop het voertuig

Edited by samtoxie

Welkom op het forum Sam! Je voertuig ziet er goed uit man! Aparte combinatie maar ik vind het wel wat hebben, misschien daf de je de opbouw nog iets kleiner kan schalen, het lijkt nu een beetje uit proportie.

Als je nog over een andere skin nadenkt, ik weet dat er op het Duitse forum ook een model of skin van de touareg met facelift is. Misschien dat dat iets voor je is?

Ben benieuwd wat je ons nog meer gaat laten zien!

DKDBEM4

Edited by DKDBEM4

Welkom op het forum Sam! Je voertuig ziet er goed uit man! Aparte combinatie maar ik vind het wel wat hebben, misschien daf de je de opbouw nog iets kleiner kan schalen, het lijkt nu een beetje uit proportie.

Als je nog over een andere skin nadenkt, ik weet dat er op het Duitse forum ook een model of skin van de touareg met facelift is. Misschien dat dat iets voor je is?

Ben benieuwd wat je ons nog meer gaat laten zien!

DKDBEM4

Thanks, ben nog een beetje aan het spelen met de grootte van de opbouw aangezien het ook weer niet te klein moet maar ik vind hem nu idd ook iets te groot.

Hierbij nog een screen van de Touareg SIV, niet veel veranderd. Heb even de lichten iets verbeterd en hem functioneel gemaakt als blusvoertuig. Ben nu ook bezig met een Tiguan voor de OvD-P. Tevens wil ik dit ook een dienstvoertuig maken van Politie Duinstreek in de mod waar ik mee bezig ben.

GMIJksz.jpg

Ziet er al goed uit! Ik zou als ik jou was wel nog even kijken naar de lichten in de grill. Misschien de corona's iets kleiner maken en wat meer met polygons werken ;)

Ziet er al goed uit! Ik zou als ik jou was wel nog even kijken naar de lichten in de grill. Misschien de corona's iets kleiner maken en wat meer met polygons werken ;)

De lichten had ik idd al gezien die had ik per ongeluk iets te groot gemaakt, maar ben sowieso neit de beste qua belichting XD Ik maak liever de voertuigen dan dat ik de lichten erop zet. Maar ik ga nu eerst de tiguan verbeteren voordat ik met de SIV verder ga

OFGucoY.jpg

Bij deze nog de Autoladder, sommige dingen zijn vaag op de afbeeldingen dit komt door het weer op dat moment ingame.

lucGf7q.jpg

Momenteel beschikt Brandweer Westerpoort over 2 van deze voertuigen, maar VR Noorderhaven is van plan de 2e Al die op Kazerne Noord staat over te plaatsen naar Brandweer Oosterhoek, de autoladder van Oosterhoek is namelijk aan vervanging toe. Overigens wil VR Noorderhaven dit voertuig wel behouden als reserve, deze zal dan op de regionale kazerne in Westerpoort komen te staan. Deze zal ik hier ik posten zodra deze binnenkomt in Westerpoort.

Overigens zijn de kleuren ook feller alleen mijn EM4 laat alles donkerder zien, en als ik de brightness hoger zet ingame kan ik niks meer op mijn 2e scherm zien omdat die dan heel erg fel is.

Hierbij plaats ik een screenshot van Kazerne Westerpoort Zuid, dit is de grootste kazerne van Westerpoort en hier is ook de OvD van Cluster  West gestationeerd. Al het personeel op deze kazerne is beroeps. De kazerne beschikt over 2 TSen, 1 AL en 1 Grootwatertransport + dompelaanhanger.

g60mNhD.jpg

Kazerne heb ik gecombineerd van 2 andere kazernes.

Naast deze Kazerne bezit Westerpoort ook nog over Kazerne Noord (Beroeps) hier staan 2 TSen en 1 AL, Ook is er nog de vrijwillige kazerne Paraat, deze beschikt over 1 TS en een HV.

Note: de T5 die je ziet komt uit de houtsloot mod en is nog een placeholder voor een OVD voertuig waar ik nog mee bezig ben.

De Autoladder van Kazerne noord rukt met spoed uit naar een afhijsing in Westerpoort.

zzvuQbD.jpg

De komende tijd ben ik vooral bezig met de map (ik gebruik de london multiplayer mod als basis), daarom zullen veel screens van de map zijn en niet van nieuwe voertuigen, Momenteel ben ik bijvoorbeeld bezig met een regionale kazerne. Hier al vast een sneak peak van de uitgang. De kazerne zit op de zelfde plek als de ambu post.

jzB9s20.jpg

Edited by samtoxie

Ziet er goed uit, al lijkt de striping op de AL een beetje een te scherpe hoek te hebben.

Thanks, de striping op de AL kan idd wel wat scherper zijn dan normaal, dit komt omdat ik een beetje heb rond gespeelt met wat er goed uitzag naar mijn mening, want ik wou toch wel minimaal 3 van die boven strepen op de deur. Maar ik zal nog kijken of ik het eventueel minder scherp kan maken.

Overigens als iemand mij nog even kan linken naar een tutorial hoe je voertuigen kan alarmeren via de 1,2,3,4,5,6 knopjes (zoals in Egmond mod en AA mod) kan ik dat ook gaan implementeren. (het liefst geen duits tenzij het niet anders kan)

Ik heb toch maar besloten even 1 voertuig te maken, namelijk een otaris ambulance. Het zal niet de meest HD auto zijn omdat ik nou niet de meest geweldige modeller ben. Maar ik doe me best. Ik heb een Delfis dak gebruikt om de otaris opbouw te maken.

70572d5fa3.png

Hierbij het eindresultaat van de Otaris

KeTS1ha.jpgu6JoDd5.jpg

Overigens de skin komt uit de Egmond mod die heb ik aangepast. Dit zodat ik het makkelijker kon bewerken. Er komt nog een nieuwe op

XVeMQhc.jpg

Een ambulance van VR Noorderhaven rukt met A1 uit voor een Ongeval Letsel.

d5qYOVG.jpg

Haakarm voertuig 35-9581 rukt met spoed uit naar een GRIP 1 brand in Oosterhoek, Als bak word de CoPI bak meegnomen voor het CoPI ter plaatse bij de brand.

De Crashtender van Vliegveld Westerpoort rukt met prio 1 uit voor een vliegtuig dan een noodlanding gaat maken op Vliegveld  Westerpoort.

I3pcrKX.jpg

De crashtender is overgekocht van Vliegbasis Schuttersweij  (van daar de luchtmacht striping) en is gestationeerd op de Hoofdkazerne van Westerpoort, die vlak bij het vliegveld is. Het is een klein vliegveld die vooral word gebruikt voor pleziervliegtuigen, maar en landen soms ook kleine vliegtuigen van vliegmaatschappijen. De striping wijkt iets af van de reguliere luchtmacht striping, dit komt omdat er  foutje was gemaakt bij de leverancier die het voertuig maakte.

Na een recent ongeluk tussen de 35-4131 en een vrachtwagen moest de 4131 tijdelijk terug naar de leverancier, Ziegler, gelukkig voor Brandweer Westerpoort had Ziegler nog een reserve voertuig staan. Deze TS staat nu als leen voertuig op de hoofdkazerne van Westerpoort tot de 4131 terug komt.

lBPw9X2.jpgXy9VcK1.jpg

9v0QD0b.jpg

Er zit op dit voertuig een kleine referentie naar de hoogwerker van Alkmaar, ben benieuwd wie het spot. Hopelijk sturen de camera's boven de snelweg wel de boete naar het juiste adres... KUCH Hint hint KUCH

Edited by samtoxie

Goed, ik ben nu alles kwijt qua de mod omdat ik windows opnieuw heb geinstalleerd en was vergeten de EM4 folder te backuppen, dus kan ik niet verder met de mod. De skins heb ik nog wel, die heb ik altijd als backup ook op een externe hardeschijf. Ik heb besloten om dan maar iets anders te doen dan wat ik nu als idee had. Meer info daar over volgt nog.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de crashtender. Als je een nieuwe in je game gaat zetten, dan raad ik je deze aan: 

Foto800-ICOZKPJ8.jpg

Model vind je wel ergens op het web, en anders wil ik nog wel ff kijken of ik hem nog op een schijfje heb staan!  ;)

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de crashtender. Als je een nieuwe in je game gaat zetten, dan raad ik je deze aan: 

Model vind je wel ergens op het web, en anders wil ik nog wel ff kijken of ik hem nog op een schijfje heb staan!  ;)

Thanks voor de tip, de reden dat ik voor die crashtender had gekozen is omdat ik een wat ouder model wou, en dit was de mooiste oudere model tot mijn beschikking. Maar zelf ook al een paar CT models van het duitse forum, volgens mij zit deze daar ook tussen.

Foto800-ICOZKPJ8.jpg

Wat een mooie skin, wie zou die gemaakt hebben?  -_-  -_-  :P

Gezien de reactie gok ik dat de naam van de persoon Hessel is

Nieuwe surveillance busjes van District Noorderhaven van de Marechaussee zijn binnen, het betreffen de nieuwe Volkswagen Transporter T6. De Kmar gaat binnenkort ook nog de Zafira's vervangen. Het merk is helaas nog niet gedeeld met de buitenwereld, dus zullen we moeten wachten tot Kmar District Noorderhaven deze bekend zal maken.

jJYe7aM.jpg

Jammer van de lichtbalk en nummerplaat die wit is. Maakt het nèt niet af.

Inmiddels is de lichtbalk idd al blauw, was even een gedoe de goede texture te zoeken. En kenteken was ik helemaal vergeten aan te passen, dat ga ik dan maar direct even doen.

Hierbij ook een screen van de Kmar uniformen. Niet de mooiste maar het kan altijd erger

vBU9Ubx.jpg

Ben nu bezig met een nieuwe map voor mijn project.

90bc87c3c6.png

Euhm.... Ik zou het niet weten!  :rolleyes:

Overigens was mij dat even ontgaan. Ik bladerde door mijn oude topic over mijn vliegveld mod, en kwam die tegen en kopieerde die direct! Had er even overheen gelezen dat jij de credits had! 

@samtoxie Je bent goed bezig!  :)

P.S.: Die marchusee heeft volgens mij iets teveel donuts gegeten aan zijn buik te zien!  :P

Edited by Erik

Vandaag zijn de brandweer en de Marechaussee uitgerukt voor een brand alarm in de Aldi.

Aangezien er op dat moment een zeer grote brand in Westerpoort was, waren alle TSen van Brandweer Zuyderbos daar ter plaatse. Daarom werd de Bedrijfsbrandweer van het nabij gelegen industrieterrein opgepiept, eenmaal ter plaatse bleek het te gaan om een tosti ijzer met aangebrandde tosti's erin.

4LpbS6s.jpg

@Erik: Thanks, en tja donuts zijn nou eenmaal lekker. 

Edited by samtoxie

Zonde van het data verlies. Maar weer een mooie start heb je gemaakt! Ga zo door! ;)

Tip, zet de reflectie op de Kmar bus uit, EM4 reflectie zijn niet zo mooi en het is zonde van het model en je skin.

Na enige tijd weer even een update, de nieuwe Rapid Responder 35-341 van RAV Noorderhaven.

CtKZPE9.png

YmujLxF.jpg

Je hebt achterop dubbel een SOL, 1tje is voldoende. Als ik jou was zou ik die op de achterruit houden en die op de stijl verwijderen.

Verder prima!

Ben recent meer bezig geweest met GTA V modden, en zo nu en dan zit daar wel eens een interessant model tussen voor EM4. Zoals deze Otaris opbouw:

5ecde576ee73dfdc1ed323b4b7aa3929.jpg

Ik zal hem helaas niet kunnen uitbrengen ivm toestemming van de originele eigenaar van het model

Otaris opbouw is inderdaad leuk! Alleen het verschil ten opzichte van je sprinter is groot! Rare verhouding zo..

de balk van de politiewagen is wat klein... tegenwoordig zijn ze trouwens (bijna) allemaal van HONAC WHELEN in plaats van VISTA. (honac whelen heb je wel op de KMAR bus.)

voor de rest ziet het er mooi uit!

Edited by EM4sam