Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
Sign in to follow this  
Erik

Discord?

Recommended Posts

Hallo mede-forumers,

Ik ben een hele poos inactief geweest op dit forum. Puur omdat ik geen interesse meer had in EM4. Echter ben ik weer in een hele “emergency-flow” terecht gekomen en heb weer de kriebels om te spelen. 

Echter valt het mij wel op dat het forum behoorlijk inactief geworden is. Soms worden er records gehaald van maar liefst 1-2 berichten per dag! Ik heb het idee dat het community-gevoel een beetje weg is.  :(

Nu leek het mij een leuk idee om een eigen Discord server te starten, met alles d’r op en d’r aan. Wellicht is men actiever op Discord dan op een heel forum. Op Discord is er ook meer interactie dan alleen maar door topics. 

Alleen moet er natuurlijk wel genoeg animo voor zijn. Een handjevol mensen is al genoeg, als het er maar gezellig is!

Wat denken jullie ervan?

Erik  :)

Wat hier gebeurt, is ook te zien op het Duitse forum. De community is ouder geworden en je merkt dat het interesse van mensen weg is of simpelweg de tijd om te modden mist. Zelf mod ik af en toe, maar met een eigen huishouden, werk en andere dingen die bij een sociaal leven komen kijken merk je dat er simpelweg weinig tijd is. Het is nu eenmaal een tijdsintensieve hobby en je moet er maar net zin in hebben. Dat is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor het community-gevoel.

Nu heb ik persoonlijk geen flauw idee wat Discord precies is en wat het doet, kun je misschien wat meer uitleg geven hierover?

Ik sluit me aan bij Qui. Als ik zie hoelang ik nu over een stukje map doe, vergeleken met vroeger...

Oh, ik dacht dat jullie wel wisten wat Discord was  :P

Kijk anders hier eens:

https://discordapp.com/features

Impressie:

IAJBIYG.png

Discord is een uitgebreide chat-app. Niet alleen text channels, maar ook voice channels in verschillende servers. Voor dit forum zou er dus een server aangemaakt kunnen worden, met verschillende channels e.d. Ook kunnen er bots op runnen die het allemaal nog een beetje leuker maken.

Ik denk dat dit een goeie poging is om wat meer community te maken, omdat je meer interactie met elkaar hebt dan bij posts op een forum. Het gaat dus niet zozeer om het modden, maar gewoon gezellig met elkaar chatten, wat op een forum wat moeilijker kan. Zelfs in de Kroeg.

(het is gratis, mocht je je het afvragen)

Edited by Erik

Ik weet niet of teamspeak bekend is bij mensen, maar discord is een verbeterde versie van teamspeak. Of een veel betere en makkelijker versie van skype.

Maar ik vraag me af of de community hier groot genoeg is, om een discord server een beetje nut te hebben.

(...)

Maar ik vraag me af of de community hier groot genoeg is, om een discord server een beetje nut te hebben.

Dat is dus ook de reden waarom ik het hier even aankaart. Er moet natuurlijk wel een beetje animo voor zijn.

@Erik Ik ken Discord en gebruik het zelf ook, echter denk ik dat de community software die we nu hebben wat meer richting de doelgroep is dan Discord. Nu de downloads e.d. weer werken kunnen de leden er daadwerkelijk weer wat meer mee! 

Naja, BMA die modder uit Denemarken gebruikt ook Discord voor zijn eigen modificaties en het werkt best wel vind ik. Ik denk dat het alles wat actueler houdt aangezien je ook meldingen krijgt op je telefoon.

@DR0P punt is wel dat discord geen import functie heeft. De content die hier op staat zou dan een archief worden of iets dergelijks.

Op 2/26/2017 at 18:05, Firequi zei:

Wat hier gebeurt, is ook te zien op het Duitse forum. De community is ouder geworden en je merkt dat het interesse van mensen weg is of simpelweg de tijd om te modden mist. Zelf mod ik af en toe, maar met een eigen huishouden, werk en andere dingen die bij een sociaal leven komen kijken merk je dat er simpelweg weinig tijd is. Het is nu eenmaal een tijdsintensieve hobby en je moet er maar net zin in hebben. Dat is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor het community-gevoel.

Nu heb ik persoonlijk geen flauw idee wat Discord precies is en wat het doet, kun je misschien wat meer uitleg geven hierover?

Op 10/22/2017 at 14:43, DR0P zei:

Naja, BMA die modder uit Denemarken gebruikt ook Discord voor zijn eigen modificaties en het werkt best wel vind ik. Ik denk dat het alles wat actueler houdt aangezien je ook meldingen krijgt op je telefoon.

De vraag is, hoeveel moeite wil je erin steken om iets in leven te houden. Zoals qui zegt, is de community niet alleen hier, maar overal aan het wegzakken. Niet alleen vanwege "levensveranderingen", maar omdat het spel nou eenmaal uit de steentijd is, en er tegenwoordig vrij weinig mensen meer actief in zitten.

Soms is het tijd om gewoon verder te gaan ;) het forum is er voor als je toch de behoefte hebt om vragen te stellen, je werk te laten zien of wat dan ook. Reacties komen er toch af en toe wel!

... Daarover gesproken. Wow, update van het forum? Ik snap er de balletjes niet meer van...

Edited by Niels
  • Haha 1