Jump to content
Emergency 4 & 5 - Fan Forum
StYle

Bieberfelde NL Mod

Recommended Posts

Posted (edited)

Kleine update, ik heb het een beetje druk deze maand.

Gisteren heb ik nog even geknutseld aan de lampen van de T5 van de Hondengeleider. Er moet nu alleen nog een zoeklicht tussen de pitjes. Deze zal ik waarschijnlijk zelf vanaf scratch moeten modellen. Dat staat als volgende stap op het programma.

Zodra het zoeklicht er ook op zit leg ik dezelfde skin, maar dan zonder witte achterramen en stickers, over de rest van de busjes heen. Dan zijn alle voertuigen van de Politie Nederlands gemaakt, behalve de Vito van de verkeerspolitie. Ik ben nog aan het twijfelen wat daar het beste mee kan gebeuren: een Rijkswaterstaat autootje (in dat geval ga ik kijken of ik de animatie van het grote matrixbord op het dak kan aanpassen naar een mooie Rijkswaterstaat pickup-wagen) of een Nederlandse Politie-variant van de Vito.

Dit is in ieder geval de T5 van de Hondengeleider op dit moment, er komt dus nog een zoeklicht bij tussen de pitjes. Het model van de pitjes heb ik gemaakt op basis van het pitje dat in Bieberfelde achterop een brandweerwagen zit. Heb hem zo aangepast dat hij qua vorm en kleur goed aansluit op de werkelijkheid. Ook de lichtbalk achterop heb ik bewerkt qua model, gebaseerd op de Whelen Freedom lichtbalk die op de gemeentewagen zit in Bieberfelde. Ik heb hem opengemaakt, alle lampen vervangen voor de varianten die er in Nederlandse T5's in horen en vervolgens ook voorzien van nieuwe zelfgemaakte textures.

De lights moeten nog even goed ingesteld worden. Een klus die je ook niet moet onderschatten heb ik gemerkt, haha... Maar je ziet daarom nog een beetje rondzwevende polygons en vreemde lichtjes bij het rechter busje in de GIF hieronder.

cc9c84d29e257390610a7e7ce5549613.png

fdfbec5e9cd173cc0e2b445157d36c65.gif 

Edited by StYle
Gifje toegevoegd
  • Haha 1

Op 16-3-2018 at 15:38, marechausseeMP zei:

het ziet er allemaal super gaaf uit! ga zo door en hopelijk kunnen we allemaal ervan genieten!!!!!

Dankjewel!

De intentie is inderdaad om uiteindelijk een eerste versie online te zetten, zodat iedereen er van kan meegenieten. Het is ook gewoon lekker open source allemaal, geen afgesloten dichtgemaakte .mod filetjes. Het leukste zou zijn als enthousiaste mensen mee zouden willen heloen met de ontwikkeling. Ik heb een gezellige Discord server waar ik alles wat ik doe graag uitleg, zodat we van elkaar zouden kunnen leren.

Ik heb het een beetje druk met afstuderen op het moment, maar af en toe probeer ik een slag te slaan en een update te plaatsen. Ik zou wel nog veel hulp kunnen gebruiken omtrent scripts, bijvoorbeeld. Dan wil ik eigenlijk in de aankomende zomervakantie met de scripts aan de slag gaan. Heb al enkele ideeën, zoals een zoeklicht op de politiebusjes, een Nederlandse (werkende) waterwerper, meer functies voor de ME (linie staan, uitrusting veranderen, wel of geen helm op etc) en de EO-dienst mag van mij ook wel wat meer functies krijgen. Zoals het ontruimen van een pand, afzetlint of misschien zelfs een EOD-robot aansturen (ter verkenning van de bom of  zelfs helemaal in de plaats van met de hand ontmantelen).

Nog genoeg leuk werk voor de boeg dus :-) En hoe meer ik leer, hoe leuker ik het vind worden. Ik zou heel graag in contact komen met ervaren en onevaren modders!

• Thanks 1

Op 18-3-2018 at 17:04, StYle zei:

meer functies voor de ME (linie staan, uitrusting veranderen, wel of geen helm op etc) en de EO-dienst mag van mij ook wel wat meer functies krijgen. Zoals het ontruimen van een pand, afzetlint of misschien zelfs een EOD-robot aansturen (ter verkenning van de bom of  zelfs helemaal in de plaats van met de hand ontmantelen).

Hier zijn al enkele scripts van te vinden. EOD in de LA Mod en de ME in de NL Modification.

26 minuten geleden, OGL zei:

Hier zijn al enkele scripts van te vinden. EOD in de LA Mod en de ME in de NL Modification.

Hier heb ik kennis van genomen, inderdaad. Maar het vergt nog wel flink wat sleutelwerk om een script naadloos in een andere mod te verweven. Daarnaast hou ik niet van klakkeloos overnemen :P

De Rome Mod heeft volgens mij die ME scriptjes qua kleding transformatie.

23 uren geleden, StYle zei:

Hier heb ik kennis van genomen, inderdaad. Maar het vergt nog wel flink wat sleutelwerk om een script naadloos in een andere mod te verweven. Daarnaast hou ik niet van klakkeloos overnemen :P

Jah klopt inderdaad, qua overnemen vind ik het altijd wel fijn. Maar ben ook wel een beetje lui ;)

ik ben zelf bezig met een defensie skin voor alle hulpverlenings voertuigen van de biebervelde mod.

maar gewoon de standaard 112 skins zijn natuurlijk ook super vet

Posted (edited)

nee

Edited by elvin

Op 24-4-2018 at 16:28, armando98 zei:

Heb je nog update's ? 

Sorry voor de late reactie!

Ik ben deze maand druk bezig met afstuderen, dus het is even wachten tot de zomervakantie!
Er liggen veel plannen klaar voor de zomer. Ik verwacht begin juli weer veel werk te verzetten.

In de tussentijd zijn jullie altijd welkom op m'n Discord mocht je vragen hebben of mee willen doen!
Stuur dan even een PB, dan krijg je een invite.

Groetjes!

Posted (edited)

leuk om te lezen dat er van een van de mooiste mods van EM4 een nog mooiere versie wordt gemaakt. hoop dat deze ooit wordt uitgebracht en we er met ze alle van kunnen genieten. Zag ik het nou goed in de filmpjes/gifs. krijgen we oor Amber op de voertuigen?

Zou idd de duitse VP een Vito voa bus maken. heeft deze ook een functie ingame.

wat ga je doen met de andere ambulances op de brandweerposten? hier in de regio worden veel ambu's op de brandweerkazerrne neergezet tijdelijk als dienstpost. En worden alle noodartsen MMT of worden dat ook Rapids bijv?

Edited by usmc_nl